Toon posts:

[XP] Totaal losstaande gebruikers ..

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oké, het is opzich best simpel.
Ik gebruik deze computer en mijn broertje ook.
Hij zorgt altijd voor rotzooi.
Denk aan installaties van programma's spellen op de raarste plekken enz.
Oftewel hij zorgt ervoor dat je niet normaal meer kan werken.
De computer heeft 2 partities.
Nu wil ik dus dat hij lekker aan kan rotzooien zonder dat ik er last van heb.
Hij mag wel dingen installeren maar wel zodat ik er niks van merk en er geen last van heb.
Dus de programma's die hij installeert kan hij alleen zien en de programma's die ik installeer zie ik alleen en hij niet.

Wie kan me helpen om dit op de beste manier op te lossen.
Zal ik op allebei de partities Windows installeren? Dan heb ik totaal geen last van hem als hij de pc opstart op zijn windows op de andere partitie, of toch wel want hij kan dan ook op mijn partitie komen :?

Je merkt het wel dat ik er niet helemaal uit kom.

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen

Alvast bedankt!

Verwijderd

Misschien een dual boot maken en dan een wachtwoord op windows gooien zodat je 'jouw' windows niet in kan zonder dat wachtwoord. Als je dat doet heb je volgens mij wat je zoekt..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:13:
Misschien een dual boot maken en dan een wachtwoord op windows gooien zodat je 'jouw' windows niet in kan zonder dat wachtwoord. Als je dat doet heb je volgens mij wat je zoekt..
Jah dat had ik ook in gedachte maar als je dan aanmeld met jouw Windows zeg maar dan kan je wel in de program files map komen van de andere Windows en kan je dus alsnog rotzooi installeren in de Program Files map van de andere gebruiker :/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Yup een dualboot, als je broertje zijn Windows installatie om zeep helpt zit jij niet met de gebakken peren. Zet gewoon een wachtwoord op jouw installatie zodat hij daar niet op kan en voila :)

offtopic:
Laat hem dan betalen om zijn Windows installatie terug werkende te krijgen :Y)

Verwijderd

Maar wel weer een nadeel, want volgens mij heb je dan 2 licenties nodig?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

[rml]limoentje in "[ Dual boot] zelfde XP-home 2x"[/rml]

Bootmanager, partities verbergen etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:15:
Ik heb mijn Windows Xp Home al op meerdere pc's geinstalleerd met dezelfde licentie en nooit problemen mee gehad. Maar als me broertje dus op zijn Windows zit op zijn partitie dan kan hij niet op de andere partitie komen ofwel??

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:15:
Ik denk van niet want je installeert ze op dezelfde computer. Of geldt een licentie alleen voor één installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Wat je zegt zal de oplossing zijn ja alleen weet ik niet echt hoe ik zorg dat partities onzichtbaar worden voor andere enz. En dan nog een ding, je krijgt dan eerst een scherm van welke Windows je wil laden maar ik wil een wachtwoord op mijn Windows dus dat zou betekenen dat ik eerst me Windows moet kiezen en dan nog is een scherm krijg waar ik me wachtwoord invoer wat nogal veel gedoe zou betekenen :'(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:20:
[...]

Wat je zegt zal de oplossing zijn ja alleen weet ik niet echt hoe ik zorg dat partities onzichtbaar worden voor andere enz. En dan nog een ding, je krijgt dan eerst een scherm van welke Windows je wil laden maar ik wil een wachtwoord op mijn Windows dus dat zou betekenen dat ik eerst me Windows moet kiezen en dan nog is een scherm krijg waar ik me wachtwoord invoer wat nogal veel gedoe zou betekenen :'(
Tja je wilt toch dat je broertje niet op je installatie komt niet? Je kan trouwens in boot.ini instellen dat jouw installatie standaard staat geselecteerd en dat het na 10 seconden of zo automatisch die selectie neemt.

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op 07 augustus 2004 @ 12:21:
[...]

Tja je wilt toch dat je broertje niet op je installatie komt niet? Je kan trouwens in boot.ini instellen dat jouw installatie standaard staat geselecteerd en dat het na 10 seconden of zo automatisch die selectie neemt.
Oowja! Slim dan heb ik er niet veel meer werk aan als die na bijv. 10 sec mijn Xp kiest en me broertje ja die moet wat meer doen maar dat boeit me nie })

Oowja nog een vraagje, er zijn programma's die we allebei gebruiken (Office 2003 bijv.). Nou zou het zonde zijn om die 2 keer te moeten installeren. Kan je ervoor zorgen dat die dan bij mij geinstalleert zijn maar wel te starten zijn via de Windows van me broertje. Dus dat je niet bij de map komt maar via een snelkoppeling ofzoiets het programma kan starten?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 12:30 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:25:
[...]

Oowja! Slim dan heb ik er niet veel meer werk aan als die na bijv. 10 sec mijn Xp kiest en me broertje ja die moet wat meer doen maar dat boeit me nie })

Oowja nog een vraagje, er zijn programma's die we allebei gebruiken (Office 2003 bijv.). Nou zou het zonde zijn om die 2 keer te moeten installeren. Kan je ervoor zorgen dat die dan bij mij geinstalleert zijn maar wel te starten zijn via de Windows van me broertje. Dus dat je niet bij de map komt maar via een snelkoppeling ofzoiets het programma kan starten?
Hoe je partities moet verbergen: download XOSL en lees je ff in, is niet zo moeilijk.

Als je partities gaat verbergen kun je natuurlijk geen Office2003 delen (onder beide XP's installeren maar wel in 1 en dezelfde map) ... tenzij je weer een partitie aanmaakt waar jullie beide bij kunnen, maar dan gaat je beveiliging weer naar de klote want als je broertje dan de Office2003 map opfuckt, doet jouw Office het gelijk ook niet meer :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
HELP! Ik heb het zitten proberen met Partition Magic 8 maar nu heb ik het flink verpest! Ik heb dus een partitie aangemaakt voor een 2e OS. Alllemaal goed. Ik Windows er op geinstalleert maar nu krijg ik geen keuzelijst om te kiezen tussen de 2 Windows XP's. Dus ik bij opstartinstellingen bij de nieuwe windows kijken (ik kwam alleen in die windows) en daar geeft hij maar 1 geinstalleerde Windows aan dus hij ziet me oude windows helemaal niet terwijl die op die andere partitie staat. Ik kom nu niet meer op me oude windows waarop al mijn belangrijke data staat!! Wie kan me helpen??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.