Toon posts:

[xp]intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een MSI 6309 v2.0 moederboord met P3 866.
ik had daarop 2x 128mb geheugen in gezet en dat werkt prima.
Nu heb ik gister een 3e geheugenkaartje gekocht van 256 mb.
Maar als ik die erbij zet dan geeft hij steeds foutmeldingen. Dan haal ik 1 geheugenkaartje eruit (maakt niet uit welke) en dat doet hij het weer wel.
maar hij geeft alleen foutmeldingen als ik ze er alledrie in zet.
Het moederboord ondersteunt tot 1.5 gb intern geheugen dus daar kan het niet aan liggen en ik heb de bios ook ge-update.
weet iemand hier een (serieus) antwoord op?
Bedankt
Daaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik zou zeggen dat het geheugen een conflict hebben met elkaar.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=127

Kan je niet terug gaan naar de winkel waar je het laatste geheugen heb gekocht om een andere geheugen module te testen (ander merk) wel de PC mee nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door napp op 07-08-2004 11:46 ]

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat denk ik dus ook, maar die winkel heeft geen andere merken (computerland)
maar ze doen het in elke combinatie met elkaar behalve met z'n drieeen en dat is zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat de bankjes, 128 en 256, verschillende timings gebruiken. Meestal wil een BIOS reset wel helpen zodat ze nu allemaal dezelfde geheugen timings gaan gebruiken. Zo niet, dan omruilen of geld retour, wat Computerland doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan in mijn bios de timing veranderen, op wat zou ik die dan moeten zetten?
Of ligt het dan aan het geheugen bankje zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeeld in de bios de timing van het geheugen te veranderen maar dat maakt niks uit en helpt ook niet.
Ik heb wel de foutmelding opgeschreven die ik krijg als ik al het geheugen erin stop.

Foutmelding:

'De instructie op 0x77f432bb verwijst naar geheugen op 0x3f3f3f3f. De lees of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt.'

En die foutmelding geeft hij dan voor programma's die op de achtergrond in je systray draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

misschien ondersteunt jouw chipset/memcontroller maar maximaal 4 banken bijvoorbeeld.
Als je nu 3 doublesided reepjes hebt, zijn dat 6 banken en die kan je memcontroller niet addresseren.
ff de specs van je moederboard erbij en uitzoeken hoeveel banken en tot welke chipgrootte je bord ondersteunt.
+
sowieso als het verschillende reepjes zijn, SPD te timings laten bepalen of handmatig de timings van de langzaamste module invoeren ivm compatibiliteit.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal het gaan probereren, maar ik heb nu weer wat anders.. |:( .
Nu heb ik die van 256 en 128 mb erin gedaan.
Maar elke keer als ik de pc dan opstart gaat hij het geheugen 'tellen' dan zie je een getal dat steeds oploopt tot het geheugen wat ik heb.
Hij zegt:

'checking NVRAM:'
'dan gaat hij dit getal tellen totdat hij klaar is: OK'

Maar eerst deed hij dat niet en stond hij al gewoon op dat getal 384mb en startte hij dus sneller op.

En het zijn allemaal single sided bankjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 10:37:

Maar elke keer als ik de pc dan opstart gaat hij het geheugen 'tellen' dan zie je een getal dat steeds oploopt tot het geheugen wat ik heb.
Hij zegt:

'checking NVRAM:'
'dan gaat hij dit getal tellen totdat hij klaar is: OK'

En het zijn allemaal single sided bankjes
BIOS settings > quick power on self test op enabled terugzetten

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Ik mis exacte specs van het geheugen en hoe de BIOS settings nu staan. Zonder die info is dit koffiedik kijken.

Verder is het de bedoeling dat je de edit knop gebruikt ipv 2x achter elkaar te posten

Edit:
Ook is het niet de bedoeling om 2 topics over hetzelfde te openen zonder overleg. Eergisteren had je deze al geopend: [rml][ xp]intern geheugen fout[/rml]

Je nieuwe topic is een stuk leesbaarder, maar de echt belangrijke informatie ontbreekt net zo goed.

Zie ook:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 09-08-2004 11:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.