Toon posts:

AGP power-injectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn crummy mobo kan blijkbaar niet genoeg power in men geforce 2X stouwen, dus ik vraag me af of het niet mogelijk is om dat beesje rechtstreeks met voedsel te voorzien...
hoeveel (voltage) gaat er zo door die agp-bus, op welke pin zou ik een draadje moeten solderen en is dit complete waanzin?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Je AGP moet meer dan genoeg vermogen aan je MX'je kunnen geven hoor. waarom denk je van niet?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik een fic sd11 kl*tebord heb dat AGP1.0 is...
aangezien dit boeltje meer dan regelmatig vastloopt kan dit de enige oorzaak zijn...
(fic geeft zelf toe dat het mobo niet genoeg stroom kan leveren)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:47

Petuhr

FreeBSD

Nieuw moederbord kopen?

Verwijderd

Tjah dat lijkt mij ook :)

Verwijderd

Topicstarter
WAAROM HEBBEK DAAR NIET EERDER AAN GEDACHT???

waarschijnlijk omdat ik arm ben en helemaal geen nieuw mobo KAN kopen!

komaan jongens, dat moet toch te doen zijn...
op men Amiga (lach maar) met Bvision en PPC had ik juist hetzelfde probleem: de Bvision kreeg niet genoeg stroom -> +5V aansluiten op het videokaartje & voilà, zo stabiel als een baksteen

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Dan moeten we je denk ik teleurstellen

Verwijderd

het is vast wel mogenlijk, maar de meeste lui die hier posten weten nog niet hoe je de zijkant van je PC eraf krijgt. |:(

Zoek nog even door zou ik zeggen. eventueel met een gewone zoekmachine het internet afgaan.

Als je je videokaart "extern" gaat voeden dan moet je wel heel zeker weten dat je het juiste voltage te pakken hebt.

een dooie cpu/mobo/videokaart maakt de feestdagen al snel wat minder feestelijk he :)

• Petuhr
  • Laatst online: 10:47

Petuhr

FreeBSD

Op dinsdag 26 december 2000 20:29 schreef TweaKERS het volgende:
het is vast wel mogenlijk, maar de meeste lui die hier posten weten nog niet hoe je de zijkant van je PC eraf krijgt. |:(
Dit vind ik een regelrechte beledeging.........

Bewijs zelf maar eenz dat je meer gezien heb van een pc dan monitor/toetsenbord/muis... |:(

Verwijderd

Koppel de 12V fan op je GPU los van je GayForce 2 MX dat scheel al een paar Watjes. Of schroef de IO voltage omhoog in de bios, max. 0,20 V anders heb je een barbeque.

Verwijderd

Topicstarter
thanx, maar dat 'fantruukje' is nogal wiedes.. dat had ik zelfs gedaan ZONDER te weten of ie goed werkt...
fans MOETEN rechtstreeks op de psu worden aangeslote, die horen niet thuis op het mobo/videoplank

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Hoeveel watt is je voeding

Verwijderd

Of belangrijker : Hoeveel Ampere gooit je couding op de 3.3V ? De meeste (235W) voedingen 14A, terwijl de ATX 2.03 standaard 16A voorschrijft.

Koop een fijne voeding (Enermax 330W bijvoorbeeld, die heeft 30A op de 3.3, kijk voor de prijs in de pricewatch, ik dacht f172, ik weet het, het is een hoop geld maar het is het waard) en dan zal je nooit meer van dit soort problemen hebben.

Verwijderd

nouja, vooruit dan maar,
Ik neem die belediging terug.

Maar als je die posts af en toe ziet.... of een domme opmerking, of het is meteen spul aanschaffen.

Waarom inderdaad niet een gokje nemen en de soldeerbout erbij pakken.
Doe ik ook als ik het risico aanvaardbaar vindt.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 26 december 2000 20:58 schreef Petuhr het volgende:

[..]
Dit vind ik een regelrechte beledeging.........

Bewijs zelf maar eenz dat je meer gezien heb van een pc dan monitor/toetsenbord/muis... |:(

Ehm.. Niet om lullig te doen, maar met zo'n reply laat je andere mensen wel denken dat je je aangesproken voel :)

• E-Vix
  • Laatst online: 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zou niet naar de soldeerbout gaan grijpen tenzij je echt veel van electro afweet.
Ik ken het probleem. Ik heb zelf in een computerwinkel gewerkt waar ze van die kant en klare gare bakken verkochten, en daar hadden we met een bepaalde lijn exact het zelfde probleem. Het hielp soms als we er een zwaardere voeding in gooiden, maar meestal werd het toch helaas een ander moederbord. Een klant heeft zelf de soldeerbout gepakt (wel dapper om dat met je 1 maand oude pc te doen) en heeft hem toen aan de praat gekregen.
De enige tip die ik voor je heb is breng die Geforce terug, en koop eerst een goed moederbord.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
damn...
die voeding is wel aan de karige kan (235 watt), maar ze beweren wel dat er 22A op de 5 volt staat...
'k zal eens proberen alee koelers (2psu+486)
en mijn HD vanaaf een andere psu te poweren...
want hij hangt toch blikbaar het meest tijdens activiteit van de had (+ de lucht die uit de psu wordt geblazen is verdacht warm) + dat SD11 monster is een berucht voltage-verslinder...

'k zal eerst maar eens met 2 psu's proberen alvorens een 2de voeding te kopen...
(wel klotig dat er op die hercules geen koelertje staat, anders was een 5 V infuus zeer gemakkelijk geweest...)

Verwijderd

Hoi Warpi,

Moederborden met een versie2.0 AGP slot(AGP 4X) leveren een veel lager voltage aan de AGP kaart dan moederborden met een versie1.0 AGP slot(AGP1x an 2x)
Bovendien hebben Geforce2(mx) kaarten minder power(watt) nodig dan de eerste geforce kaarten.

Ik denk dus dat het niet zozeer aan het AGP slot ligt. Het zou misschien de voeding kunnen zijn. Dit moet je ff testen.
Zelf denk ik dat de kaart meer voltage nodig heeft dan wat de voltage regulator van je mainbord kan leveren.

Waarschijnlijk bestaat er een mogelijkheid om de AGP 3,3V lijn direct op de ATX-psu aan te sluiten.

Meer info hierover kun je hier vinden. Het gaat hier echter wel over een ander mainbord, maar misschien heb je er wat aan.

hem.fyristorg.com/redtop/backgrou.htm

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit probleem is helemaal niet zo raar, ikzelf heb het ook .. Ik heb een Asus P2L97 versie 1.05. Ook mijn MOEDERBORD (niet voeding dus) levert niet genoeg ampere aan de agpport. Alleen bij ASUS hebben ze wel een soldeerschemaatje gemaakt:

http://www.asus.com/products/Techref/Misc/rivatnt-rework.html

Mischien moet je bij jouw moederbord fabrikant ff op zoek gaan of ze d'r ook wat meer over hebben...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mannen...

DAT noem ek nu eens interessante informatie ipv dat lame 'connecteer je fannetje...' spul

thanx

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... lijkt me vrij simpel.
nu nog mijn voltage-regulator vinden...
'k zal eens een poging doen bij fic.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:14

FFF

tipje: kijk op se site van dat kl*temobo of d'r agp drivers op staan, vaak krijg je dan wel 2x ondersteuning, kan best dat dat d'r is, bij mij wle mar niet altijd zo waarschijnlijk. mzzl

Verwijderd

Topicstarter
btw: het gaat hier niet over 2X agp-snelheid,
het gaat over de VERSIE van de agp-bus (V1.x ="versie één punt iks")
Pagina: 1