[modem] kan niet connecten met planet

Pagina: 1
Acties:

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb een wlan router met ingebouwde modem van het merk planet gekocht(nooit weer planet voor mij, maar jah ik heb hem eenmaal) ADW-4100.

Ik krijg geen verbinding met mijn internetprovider planet(beetje verwarrend hé; goed lezen :*) )

Dit is de derde dag dat ik ermee bezig ben en ben er eigenlijk ook al goed zat van.

Wat ik gedaan heb(google had ik weinig aan) got-search heeft mij erg geholpen met bv. de dns gegevens van planet. De handleiding van planet zelf zegt waar wat staat, maar verteld niet wat je er moet invoeren.

De modem heeft een diagnostische test en als ik die test uitvoer dan blijft hij steken op:

test ATM OAM Segment Loop Back & Test ATM OAM Ent-to-End Loop Back; Nu zegt de handleiding dat het geen ramp is als deze testen niet goed gaan, want het kan zijn dat de isp deze niet ondersteunen.

Maar waar ik het meest mee in mijn maag zit is de volgende test die niet wil:
Test simple ppp session 0 PPPOE connection: fail

Nu kijk ik bij de ppp settings en dan weet ik niet wat ik bij de volgende dingen moet invullen:

session name: volgens mij kan ik hier gewoon mijn eigen bedenksel invoeren?
PVC: laat ik tot nu toe maar op default "0" staan
Service Name(PPPoE only): hier zal ik ongetwijfeld iets van planet moeten invoeren, maar wat?

In andere berichten geven ze aan dat je de wizard moet draaien, maar goed die heb ik niet.

Kan iemand mij verder helpen?

ik wil evt ook wel screenshots maken van het instellingenmenu van de router!

Ik gebruik windows XP home

Als je verder nog iets wil weten, please let me know.

PS. Ik kan bij deze het merk planet afraden voor de "gewone" consument. User friendly interfase doelen ze op de professionals.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos