Alpha of...

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Mn TB850 draait met zn standaardcooler al niet erg stabiel op ergens boven 60 graden (schijnt toch wel normaal te zijn.. gaat tot 90..) en dan wou k m gaan overklokken.. Heb ff de hele stad doorgezocht en behalve die standaardcoolermasters enzo ben ik erg weinig leuks tegengekomen. Norrod, Rodo.. eeeh euromax.., etc.. (paar onderdelenzaken..)

Bij homeshop werd mij tenslotte aangeboden om nog een week te wachten (dat is nu) en dan bij hen een Alpha te halen.. die gast daar wist de specs er ook niet van, dus geen id wat voor..

Wat zijn jullie ervaringen met alphas? beetje goed of moet ik nou via inet ff bij andere zaken gaan kijken?? die orbjes zien er ook wel gelikt uit :P:9:P

Localhost is where the heart is

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

die orbjes zien er ook wel gelikt uit
duh wat boeit 't hoe die koeler er uit ziet? als ie z'n werk maar doet zou ik zeggen...

enniewees, denk dat je op tweakers.net een boel reviews kan vinden over Alpha, Delta en Orbjes.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• SilentStorm
T gaat me hierbij meer om persoonlijke ervaring met die dingen.. hoeveel procent kun je dr bijv mee overklokken tov standaardgeval..zoiets.. ook nog nergens gezien..

Verwijderd

Dat licht niet alleen aan de koeler, hangt erg van andere dingen af en is dus ook weinig over te zeggen. Ik heb zelf een fop38 =)) en die is ULTRA goed =))

Verwijderd

Hier heb ik een Alpha met langzamere fan ( Dat geval dat op de FOP38 zit heb ik ook , maar dat maakt me ECHT wat teveel kabaal. Lijkt wel een jankende tandartsboor)

Narekenen levert mij een thermische waarde (Tj )van 0,45 op, is nog steeds beter dan de FOP38, die heeft 0,51. Als die jankende herrie fan erop zit doet die Alpha 0,37

Mijn Duronnetje 600 loopt stabiel tot 981 Mhz op 1.85 Volt. Hij wil wel hoger maar Prime95 vindt dan fouten van de FPU.

Zo komt'ie dus wel verder dan standaard.. met het standaard koelertje is 'ie nauwelijks stabiel boven de 940..

Effe uitleg, een Duron op 980 bij 1.9 volt produceert 52 Watt .
(Kun je narekenen met het programma Radiate)
Als de Tj van de koeler 0,5 is gaat de temperatuur van de CPU dus het aantal watts x de Tj van de koeler (52*0,5) =26 graden omhoog ten opzichte van de lucht temperatuur in de kast.

M.a.w als je mobo temp 25 is en de kast is dicht, loopt je CPU op 25+26=51 graden. (FOP38)

Als de koeler die Alpha PAL6035 met dezelfde herriefan is gaat de CPU naar 25+(52*0,37=19.24)=44 graden.

Da's het verschil dus. En het is niet droge theorie. Als ik test zie ik dat dus ook gebeuren.

'standaard' koelers en Gold of Chrome Orbjes zitten allemaal tussen de 0,7 en 0,9. De Super Orb zit rond de 0,5/0,6.
Reken je temperatuur verschil dus zelf maar uit

*D

• SilentStorm
>:) Ik ga m halen!! :P

Verwijderd

Gaan met die banaan !!

Laat maar horen wat er uit komt.
:D

• SilentStorm
Aaah die engerds hebben dat ding nog steeds niet.. maar we hebben de 14e een compbeurs hier :P ik post nog als ik m binnenheb..

Pagina: 1