Toon posts:

[xp]intern geheugen fout

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik zit hier met een probleem, ik heb gister een nieuw geheugenkaartje gekocht voor m'n P3 866. Ik heb gister 256 mb erbij gekocht om in totaal dan 512 te krijgen (ik had al 2x 128mb) want dan loopt alles wat soepeler. Nou alles goed gekocht dus ik schroef me pc open en doe de 256mb in het laatste open slot( en volgens het mobo boekje moet dat allemaal kunnen. dus hij zit erin en zet de pc aan. Begint hij allemaal fout meldingen te geven dat het fout zit met het geheugen en krijgt foutmeldingen van allemaal progjes die in systray draaien en die worden dan gesloten. Nou heb ik die 256mb er weer uit gehaald en dan doettie ut weer goed. Toen deed ik een 128 eruit en die 256mb ervoor in de plaats en dan doet de pc het ook goed. Nou is het zo dat op het mobo er 3 slots zijn en ik heb hier 3 geheugenkaartjes dus dat moet goed gaan maar als ik ze der alledrie in stop dan werkt het niet (in welke combinatie dan ook en op welk slot dan ook) maar als ik er dan 2 in stop dan doettie het wel gewoon (maakt ook niet uit welke combinatie). Weet iemand hier iets voor want het is nu wel een beetje zuur dat ik een 256mb geheugen heb gekocht en die kan ik niet heel erg goed gebruiken. Ligt het misschien aan bios?
Bedankt Daaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou eens in de FAQ kijken of in jouw moederbord wel 3 reepjes kunnen. Lijkt erop van niet, immers, 2 reepjes werken wel.

Als je, zoals het hoort, de specificaties op had gegeven, had iemand daar wel even naar kunnen kijken.

offtopic:
Voor mij is je post bijna onleesbaar. Geen hoofdleters en geen alinea's gerbruikt. Nu is het een grote brei letters die woorden vormen. Verder hoef je ons niet te begroeten of ons de groeten te doen. Dat doen Tweakers altijd en eeuwig al, tot vervelens toe

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
IK denk dat je moederbord maar maximaal 376MB intern heugen aan kan.

Kijk ff in je instructieboekje.

En misschien is er een bios update voor je moederbord waardoor deze wel meer aankan.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb me bios al eens geupdate en in het boekje staat dat hij gewoon 3x 512 aan kan en ik heb nu erin zitten: 1x 128 en 1x 256 en ik wil die ik er naast heb liggen van 128 er ook nog bij maar dat wil dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Welk moederbord heb je (of welke chipset)
- Wat is de configuratie van die nieuwe 256MB module?
- Als je alleen de 256MB module erin stopt, werkt dat wel goed?
- Check de info bij de BIOS updates voor je moederbord eens, wellicht is er iets gefixed in een nieuwere BIOS.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 10:47:
nou ik heb me bios al eens geupdate en in het boekje staat dat hij gewoon 3x 512 aan kan en ik heb nu erin zitten: 1x 128 en 1x 256 en ik wil die ik er naast heb liggen van 128 er ook nog bij maar dat wil dus niet.
Geef eens wat meer info (bv merk moederbord, computer type enz) , zoals Gurdian al vroeg.

Zijn alle modules wel van dezelfde snelheid of mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 10:28:
hallo,
ik zit hier met een probleem, ik heb gister een nieuw geheugenkaartje gekocht voor m'n P3 866. Ik heb gister 256 mb erbij gekocht om in totaal dan 512 te krijgen (ik had al 2x 128mb) want dan loopt alles wat soepeler. Nou alles goed gekocht dus ik schroef me pc open en doe de 256mb in het laatste open slot( en volgens het mobo boekje moet dat allemaal kunnen. dus hij zit erin en zet de pc aan. Begint hij allemaal fout meldingen te geven dat het fout zit met het geheugen en krijgt foutmeldingen van allemaal progjes die in systray draaien en die worden dan gesloten. Nou heb ik die 256mb er weer uit gehaald en dan doettie ut weer goed. Toen deed ik een 128 eruit en die 256mb ervoor in de plaats en dan doet de pc het ook goed. Nou is het zo dat op het mobo er 3 slots zijn en ik heb hier 3 geheugenkaartjes dus dat moet goed gaan maar als ik ze der alledrie in stop dan werkt het niet (in welke combinatie dan ook en op welk slot dan ook) maar als ik er dan 2 in stop dan doettie het wel gewoon (maakt ook niet uit welke combinatie). Weet iemand hier iets voor want het is nu wel een beetje zuur dat ik een 256mb geheugen heb gekocht en die kan ik niet heel erg goed gebruiken. Ligt het misschien aan bios?
Bedankt Daaf
GoT Huisregels

Dit is gewoon onleesbaar :X
Denk aan hoofdlettergebruik, punctuatie en af en toe op enter drukken...

Daarnaast staan er geen duidelijke specs in en geef je niet aan wat voor foutmeldingen je krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 07-08-2004 10:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.