Toon posts:

sitecom wireless en monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Deskpro computer(Pentium III, 128 MB Ram, Windows XP). Ik wil daarop een sitecom Wireless PCI Card 11M aansluiten. Als ik dat doe en ik start de computer op dan blijft het beeldscherm zwart en kan ik dus niet verder. De PC zelf werkt wel zo te horen. Als ik de kaart er weer uit haal dan start het beeldscherm wel gewoon op.

Volgens mijn leverancier is er sprake van een hardware conflict waarmee hij mij ook niet verder kan helpen. Hij heeft de kaart zelf getest en die doet het gewoon.

Heeft er iemand een idee hoe ik hermee verder kan?

Verwijderd

Al een ander PCI-slot geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 11:17:
Al een ander PCI-slot geprobeerd?
Ja, ik heb drie vershcillende slots gebruikt, maar het effect is in alle gevallen hetzelfde.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53

Klippy

Still Game

Welke VGa kaart? AGP/PCI/onboard?

IRQ conflict met je WLAN kaart?
Kaart eruit, ander IRQ voor je videokaart pakken en opnieuw proberen.

Verder zou ik 't ook niet weten :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

prik de kaart voor de zekerheid eerst zelf in een andere PC voordat je aan je eigen PC dingen gaat veranderen. Mogelijk dat het probleem wel veroorzaakt wordt door de kaart, en dat je leverancier gewoon uit zijn nek lult.
Mocht het nou zo zijn dat de leverancier niet uit zijn nek lult en de kaart dus wel gewoon werkt probeer dan eerst eens of je moederbord voldoet aan de specificaties die de kaart nodig heeft. Mocht dat zo zijn kan je zoals eerder gezegd misschien je BIOS settings aanpassen of misschien met een nieuwere BIOS het hele zwikkie weer te testen.

• EarthStone
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

EarthStone

I love my son more than my Sun

Kijk ff in de BIOS of je een optie "Assign IRQ for VGA" hebt. Die zet je dan op "enabled" Dat wil nog wel eens helpen.
Ook de optie "Plug and Play OS" omzetten kan helpen. Als de MOBO slimmer is dan het OS kan het helpen om "no" te kiezen en als je OS slimmer is dan je MOBO kies je "yes". Vaak kom je daar achteraf pas achter 8)
Maar bij een P-III systeem met XP denk ik dat het OS slimmer is (of zou moeten zijn) en kan je dus "yes" kiezen. Bij Win98 zou ik "no" kiezen...

Er zijn nog wel meer BIOS instellingen die kunnen helpen, maar eerst dit eens proberen lijkt me.

Suc6!

Is de vraag te moeilijk of het antwoord?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan zijn dat je Deskpro PCI v2.1 sloten heeft, en het kaartje PCI v2.2 is.
Omruilen voor USB uitvoering is mogelijk handiger.
Pagina: 1