Toon posts:

[XP] Start super traag op met USB Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een klant een probleem verhelpen en dat is dat zijn pc met windows xp home super traag opstart als het modem op de USN poort staat. Hij had voorheen een win98se bak maar die is dood verklaard. Er zit een ASUS P4PTE in en verder draait ie super. Als het modem erop aan gesloten wordt moet je echt 5 minuten wachten voordat ie door boot, heel irritant. Ik heb de laatste drivers geprobeerd van dat modem, BIOS geflasht naar laatste versie (1007) en alles in msconfig en services uitgezet (overbodig). Zonder dat modem start ie normaal op. Iemand een idee??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 09:58 ]

Verwijderd

Waar blijft ie hangen tijdens de boot?
In de BIOS settings kan je iets als "boot from USB devices" uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeg maar net voordat je een account kan kiezen, hij geeft dan een zwart scherm en dan zie ik ook geen HDD activiteit meer. Het lijkt wel of ie iets moet initialiseren ofzo.... het modem begint dan te knipperen, rood, groen en blauwe lampjes. Het vrremde is dat deze man zegt dat het op zijn 98se bak wel gewoon werkte. Ik heb dat modem ook op een showmodel gezet en daar boote de pc ook iets langzamer maar niet zo langzaam als op meneer zijn pc. Ik heb alle BIOS instellingen al geprobeerd, USB voltages veranderd, USB 2.0 uitgescakeld enz. Niets lijkt te helpen |:( Ik heb al zo'n hekel aan USB modems......

Verwijderd

backdoors ?
spyware, malware ...
virus dat direct het net op wil ....
gator die zijn meuk wil slobberen ...
wat zegt boot.log ?
een andere aardige is kijken met bootvis.exe wie waar wat doet tijdens het opstarten. bootvis kan het opstarten ook optimaliseren ... hier van 94 secs naar 16 ;-)
messenger heeft ook zo'n vervelende neiging vooral als ie gehacked is
veel van dat soort meuk wil als service gaan draaien ... liefst net voor je login
en uhhhhhh laatste drivers ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 10:13 ]

Verwijderd

USB-modem vreet sowieso veel tijd bij het opstarten. USB-controller moet modem instellen, modem communiceert terug, windows geeft aan dat hij de modem heeft gevonden, start een bak vol met drivers op, en ga zo maar door.

Adviseer de klant een ethernetmodem, daar heeft hij veel meer plezier van.

Verwijderd

ken genoeg mensen met usb modem maar nooit problemen ... anders dan meuk uit de virus hoek

je kan een usb-modem toch ook later inpluggen .... kun je via de taskmanager kijken wie er ineens veel cpu tijdvreet

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat hebben we al gedaan maar hij heeft dit ding nu eenmaal. Ik ga ff spybot draaien en online scannen op virussen. De laatste drivers heb ik gebruikt van de KPN. Ik heb dat modem op een showmodel gezet met XP en daar start ie ook iets trager op maar niet zo traag als van die man zijn pc. Dit duurt echt twee minuten ofzo. Het vreemde is ook dat de HDD stil valt als het modem begint te knipperen. Ik denk niet dat het een virus of een trojan of spyware is ofzo maar ik check het wel ff voor de zekerheid.

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-04 06:10

bartaa

Battlefield

zit er geen netwerkkaart in die een ip-adres probeert te krijgen ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Zit er wel in maar is al uitgeschakeld in het apparatenbeheer...... Het modem blijft lange tijd hangen en knipperd rood bij het ledje USB??

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-04 06:10

bartaa

Battlefield

usb-kabel al vervangen / omgedraaid of een andere geprobeerd ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet, het is zo'n groen modem van Alcatel, daar zit die kabel vast.

http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st330.html -> en dan die groene... :r

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Probeer eens: Disable Legacy USB support? (Is voor USB-muizen etc. in de BIOS, meestal niet nodig.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is al voorbij de POST heren....
Tis dus een Windows/Driver issue.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al geprobeerd, ook de voltages veranderen van de USB poort en USB 2.0 disable / enable. Dit alles heb ik ook in willekeurige volgorde gadaan, niets helpt. Ik wordt er een beetje gek van! ;(

Verwijderd

Leveren de logboeken geen indicatie op?
Its dat time-out'd of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Neej geeft geen rare gebeurtenissen aan ofzo.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 12:20:
Neej geeft geen rare gebeurtenissen aan ofzo.....
Welke versie van de drivers heb je ? Die van het originele CD'tje ? Ze zitten ondertussen aan 3.0.1.2, te vinden op verschillende sites zoals http://www.speedtouch.com/support.htm. En mijn ervaring is dat die nieuwe versies ten eerste stabieler werken en sneller opstarten. Alleen heb ik jouw 5 minuten probleem nog nooit gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de USB2.0 uitgeschakeld in de BIOS en dan boot ie iets sneller, dit was tot zover de oplossing om het booten te versnellen, wel in overleg met klant uiteraard. Ik vind het wel erg vreemd...... geen goede oplossing gevonden ook..

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Workaround die misschien werkt: een USB (1.1 of 2.0) kaartje erin zetten en het modem daarop aansluiten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Effe een oude topic opvissen maar heeft ieand ondertussen een oplossing voor dat probleem ?

Ik heb vandaag iemand zijn XP re-installed en die persoon heeft ook zo een USB Speedtouch ding, en dat heeft altijd goed gewerkt, ook onder XP en sinds deze reinstall van XP start die dus ook vreselijk traag op.

Ik heb ook al alles geproberd maar begrijp er niets van.

Ik had een image gemaakt van het oude systeem en als ik dat terug zet dan start hij (in XP!) weer snel op, boot ik van de nieuwe installatie dan duurt het 43 seconden (Bootvis checked) voor hij door de alcaudsl driver raakt...

Heel vreemd...
Pagina: 1