Toon posts:

Draytek Vigor 2900 eMule, Bittorent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was al maandenlang lang op zoek naar een router/firewall (met statefull inspection en niet alleen NAT), las veel hier op GoT, en alle, dus ook Draytek 2900, leken problemen te hebben met p2p programma's zoals emule, bittorent e.d.

Uiteindelijk toch een Draytek Vigor 2900 gekocht (firmware 2.5.1).

Wil wat aan GoT teruggeven door hier te melden dat de 2900 nu een paar dagen draait en samen met eMule en Bittorent het als een zonnetje werkt.

Werkt in combinatie met ZyXEL Prestige 650R-31 (van uit het Demon DSL Express 512/256 abo) die ik weer als bridge heb geconfigureerd. Was wel even lastig want dat ging niet via de web interface maar lukt wel via de telnet interface.

Ik heb eMule wel op het Kad netwerk staan (kijk onder preferences, connection en vink eD2K uit en Kad aan), maar dat moest ik (destijds -voor de 2900-) toch al doen omdat de server connecties er voor zorgde dat de Zyxel 650R-31 (geconfigureerd als NAT router) er zeker één keer per dag uitklapte (en sinds ik eMule op het Kad netwerk heb totaal niet meer).

Van Bittorent ben ik via de oorspronkelijke bittorent client en ABC uiteindelijk gekomen op Azureus die bij mij het meest stabiel draait. Emule is geen mod maar de standaard en heeft op het moment van schrijven v0.43b.

Moet nog één dingetje uitzoeken, hoe kan ik nu mijn Zyxel modem/bridge die achter de router staat bereiken? Want de 2900 router heeft adres 192.168.1.1 maar dat heeft de Zyxel ook. Je mag reageren maar het antwoord zal gegarandeerd al ergens hier op Got te vinden zijn.

In ieder geval idereen bedankt dat ik, de afgelopen maanden, van jullie kennis gebruk heb kunnen maken.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je kan de Vigor instellen op een ander IP (Mijn Vigor 2600 kan het dus dan zal die het ook kunnen weet alleen ff niet zo snel waar)

edit: > Basic Setup > Ethernet TCP/IP and DHCP Setup daar dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-08-2004 09:48 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn met firmware versie 2.5.2 Ik heb een 2900G (met wireless) en WPA ondersteuning zit pas in deze firmware. Na de upgrade had ik veel disconnect problemen. Gedowngrade naar 2.5.1 en geen problemen meer. Wireless beveiliging bleek sowieso niet nodig in deze buurt, het netwerk staat nu al een paar maanden helemaal open en er heeft nog niemand geconnect. :)

Zoals de vorige poster al zei kan je het IP adres van de Vigor makkelijk instellen op een ander net bijvoorbeeld 192.168.10.x of 10.0.0.x

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds op de oudere firmware 2.5.1.
Die voldoet, tot op vandaag uitstekend.
De router draait als een zonnetje.
Heb ook weer eens bij eMule de connecties naar de server aangezet en samen met bittorent (Azureus client) levert dit geen hangende router op.
Ik zie dus geen reden om mij te storten in avonturen met een nieuwe firmwareversie als deze dus doet wat ik wil.

Verwijderd

Nou mijn 2900G lijkt langzaam af te sterven. Na een tijd lang goed gewerkt te hebben met Firmware 2.5.1 kreeg ik onlangs last van een spontane resets! De eerste keer dacht ik nog dat kan een keer gebeuren. Maar een dag later en een crash of 8 later heb ik m'n 2200E van zolder gehaald. Die draait als een zonnetje ook met heftig gebruik van eMule en Azureus. Overbodig om te zeggen dat ik ernstig teleurgesteld ben in het merk Draytek. :'( Ik denk dat ik maar een accesspointje koop en die 2900G verpats.

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware uit ;) .... 2.5.4Rc4 is te vinden op verschillende sites...

Good Luck .... heb begrepen dat er nogal wat troubles waren met de 2.5.2 versie...

Patwo

Verwijderd

ja ik heb er 2.5.4.1 in geflitst en ik heb er nu QoS Control Setup gratis bij gekregen maar echt stabiel vind ik hem niet. Ik heb hem geflitst omdat ik ook reset problemen had, ik wist trouwens niet dat dit aan emule lag maar ja.
contact gehad met draypech maar geven ze mijn surfboard de schuld maar ja (slechte suport trouwens voor zo'n duur ding)
maar over de firmware de qos is erg leuk (als hij niet vast loopt) maar het is mij nog niet gelukt om hem in te stellen (tis da tie geen beu screen kan geven maar anders)
de router werkt wel met de firmware maar hij loopt vaak vast als je instellingen weizigt of in de web interface zit (dat is al genoeg ja zelfs kijken is hopen dat hij niet vast loopt)
verbeteringen buiten de qos zijn dat het lampje DMZ nu wel werkt (gaat aan als hij een dmz door laat) verder lijkt hij het zelfde te zijn

ik zit ook te overwegen om te down graden (al licht dit niet in mijn aard)

Verwijderd

Toevallig heb ik vandaag hetzelfde gedaan. De vastlopers in het menu heb ik nog niet meegemaakt maar ik ben niet druk aan het configureren geweest. Ik heb 'm nog niet zwaar belast met P2P stofware maar hij is "al" 10 uur up.' Er is weer hoop!

offtopic:
Heeft dit forum een licht-tic ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Ook ik moet toegeven dat ik regelmatig zie dat de draytec 2900 vanzelf reset.
Das niet zo mooi.
Aan de andere kant is zo'n watchdog-timer-reset wel mooi.
Anders had je een vastloper en gebeurde er niets meer en stond alles wat betreft en downloaden stil.

Pas één enkele keer een hangende situatie meegemaakt.
Moest even de spanning draf en drop.
Toen deed hij weer.
Ik ziet nog steeds op mn oude firmware die er in zat.
Ik zie nog geen berichten die me stimuleren om up te graden.
En het belangrijkste: ik kan gewoon down/uploaden; en daar gaat het om.
Die paar resets merk ik niets van (maar zie ze wel).

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:43
Ik heb die 2.5.4.1 ook maar erin gezet (2900V overigens). Maar om nou te zeggen dat ik nu wel tevreden ben. Toegegeven de router is niet meer vastgelopen, maar er zijn nog steeds de spontane reboots. Erg irritant. FTP server draaien wordt beetje waardeloos op deze wijze. Ik heb die 2900 voor de VoIP mogelijkheden gehaald, maar niets dan ellende. Voorlopig maar weer even die 2200 erop en andere VoIP opties bekijken.
Pagina: 1