Toon posts:

2x XP Geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat ik een image wilde maken met Norton Ghost 2003 starte mijn PC niet meer op.... gevolg was een zwart scherm. Uiteindelijk heb ik de partitie waarin een onderdeel van Ghost stond eruit gegooid. Gevolg: nog steeds niet opstarten omdat ie nu helemaal geen partitie meer zag. Vervolgens heb ik XP prof. opnieuw geinstalleerd. Tijdens het opstarten kan ik nu kiezen welk OS ik nu wil opstarten. Tot mijn verbazing kon ik mijn "oude" XP versie weer opstarten. Maar.... nu heb ik twee identieke versies draaien en ik wil er maar 1.
Heeft iemand een idee hoe ik nu het beste mijn nieuwe installatie ongedaan kan maken aangezien de oude weer werkt ??

BVD Rene

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je je pc opstart met je windows xp cd en voor installeren kiest kan je partities verwijderen (formatteren) dan hoef je alleen maar de gene waar de nieuwe opstaat te verwijderen

Verwijderd

2 versies van xp op 2 partities? en identiek?

je kunt dan als het goed is de boot.ini aanpassen zodat je maar 1 optie hebt die vanzelf gekozen wordt, en de overbodige partitie leeggooien.. De partitie ZONDER boot.ini dus!

Verwijderd

Topicstarter
Kon me daar iets bij voorstellen .... maar loop ik dan niet het risico om weer in de oude situatie te belanden ? Wellicht dat ie op dit moment een "nieuw"bestand heeft gebruikt om de "oude" XP versie weer op te kunnen starten ???

Wil het graag in een keer goed doen ... ben al 2 weken bezig om mijn PC weer opnieuw in te richten na de vorige crash. Heb er nu een beetje genoeg van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 02:52:
2 versies van xp op 2 partities? en identiek?

je kunt dan als het goed is de boot.ini aanpassen zodat je maar 1 optie hebt die vanzelf gekozen wordt, en de overbodige partitie leeggooien.. De partitie ZONDER boot.ini dus!
Goed he ?! :? Waar ga ik de boot.ini vinden ?

Ben niet al te handig met dit soort dingen (zegmaar onhandig)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:11
Ik zou die nieuwe ook gewoon weggooien, en bedenk de volgende keer het volgende (wijze les uit linux newB land :) )

Stop de windows CD erin, tijdens het laden op R drukken, of op de juiste toets drukken zodra er staat: "Press .... to enter recovery mode" en dan zijn er 2 commando's om je windows te redden. (ligt eraan hoe erg je hem onderuit gehaalt hebt ;) )

1) fixboot
2) fixmbr

Kortom, mocht je bang zijn om "weer in de oude situatie te belanden", probeer dan die 2 commando's bij de XP Recovery mode en hij zal gegarandeerd weer werken :)

Maar denk niet dat het zover zal komen, aangezien de verse windows installatie eigenlijk precies hetzelfde heeft gedaan. (en weggooien zal de prompt niet veranderen van het opstarten, maar je nieuwe windows zal je niet kunnen starten waarschijnlijk :D)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 02:56:
[...]

Goed he ?! :? Waar ga ik de boot.ini vinden ?

Ben niet al te handig met dit soort dingen (zegmaar onhandig)
C:\Boot.ini ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 15:46

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Kun je niet eerst weer een nieuw image trekken?
Dan heb je iig een backup en vrijheid om te experimenteren

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 15:11
B3NN0 schreef op 07 augustus 2004 @ 04:24:
Kun je niet eerst weer een nieuw image trekken?
Dan heb je iig een backup en vrijheid om te experimenteren
Krijg je dadelijk een topic:
3x XP Geinstalleerd
:+

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 07 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

Krijg je dadelijk een topic:
3x XP Geinstalleerd
:+
Heel scherp opgemerkt .... gewoon ff lekker een DVDtje branden met al de belangrijke bestandjes en dan pas klooien. }:O

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
Goed he ?! :? Waar ga ik de C:\boot.ini vinden ?
Het is wel een hidden-bestand, dus je moet wel in mapopties aangeven dat je alle verborgen bestanden wilt zien. En vergeet het alleen-lezen attribuut even uit te schakelen
Pagina: 1