Toon posts:

Reboot problemen QDI KuDoZ 7X mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik doe dit voor een kennis van me.
Ze heeft een QDI KuDoZ 7X mobo met daarop een AMD 2800 processor.
Een 450 watt Q-tech voeding en 512 mb geheugen.
Met memtest hebben we het geheugen al gecontroleerd en dat geeft geen fouten, dus we gaan er ook maar vanuit dat daar het probleem niet zit.

Wat is het probleem.
De computer start spontaan op na zeg even 5 minuten en zonder noemenswaardige bewerkingen erop. Tenzij je msn opstarten een echte cpu belasting vind.
Ze heeft met het programma AIDA gekeken wat de cpu temp was, en die gaf 40 graden aan. Maar als je in het bios kijkt staat daar dat het ding rond de 75 graden is, onbelast.
Ze heeft in dat bios een cpu beveiliging zitten en die staat op 80 graden, en natuurlijk heb je dat zo berijkt als je cpu constant rond de 70/75 graden ligt.

Inmiddels is er een zwaardere cooler opgegaan, merk Spire.
We hadden nog een losse fan liggen van een zalman cooler en die er bovenop geplaatst, cooler op cooler dus. Aan de voorkant van de kast zit een grote intakefan, en achter één die de warme lucht eruit gooit.
Maar ondanks al die coolers blijft hij rond de 70 graden schommelen.

Nu is mijn vraag, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

Thx.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb dit laatst op mijn werk ook gekregen om het stabile te laten lopen. Ik heb praktisch alle dingen gedaan zoals xp opnieuw installen, spelen met de bios (en nee, niet buiten) en toen heb ik dat laatste eens bekeken...

Na een vrij nieuwere bios erop te flashen heb ik hem eindelijk na drie dagen weer mee kunnen geven aan een klant, maar anders wel leuk speelgoed hoor.

Beetje vaag merk QDI, nooit van gehoord eigenlijk.

p.s. het was letterlijk dezelfde moederboard waarmee hij kwam aankloppen...

ghe, het was niet de 7X maar de 7G versie die ik had.

Mja, advies blijft hetzelfde...

[ Voor 9% gewijzigd door Eichii op 07-08-2004 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reaktie Eichii.
Het is inderdaad een wazig moederboard, heb even op de site gekeken hoe te flashen, maar zelfs dat is een wazige manier.
Als ik op de site kijk, denk je dat de bovenste de juiste is?
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/support/d_Kd7x.htm

Iig bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

euh, misschien een erug stomme opmerking hoor, maar dat probleem heb ik dus ook een lange tijd geleden gehad.
Echter de oplossing was heel simpel bij, een virus.
De computer startte toen ook spontaan opnieuw op, en ik dus ook gekeken naar de temps, memtest gedraaid, prime gedraaid, in de bios gekeken of er niets spontaan anders stond.
Maar naar eens een keer de moeite genomen te hebben om hem eens grondig op virussen te scannen met norton en met adware, daarna heb ik regcleaner eroverheen gejobt. En het probleem was verholpen bij bij.
Dus misschien heb je er niks aan, maar ik wilde je het toch even meedelen.
Je weet naar nooit lijkt me.

Succes ermee in ieder geval

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
@fly_boy: Dit is helemaal geen stomme opmerking en misschien wel de oplossing ;)

@ RIRE: Dit is helemaal geen rare manier, alleen ouderwets...

Wat je dus moet doen is twee diskettes nemen, één voor een win98 bootdisk te maken (www.bootdisk.com) en voor de tweede die awdflash.exe en je uitgepakte biosfile (gewoon alles kopieren wat er in die zip staat op die diskette.

1. Boot van die bootdiskette en dan kom je in goeie oude vertrouwde dos.
2. type in bij a: het volgende "awdflash.exe KD7XV18.BIN" natuurlijk zonder de "" en druk op enter.

Hierna gaat hij de bios flashen en dan moet je denk ik handmatig herstarten (ctrl+alt+del)

Het is natuurlijk geheel op eigen risico en ik krijg een beetje de kriebels bij het opmerken van die q-tec 450 voeding.
Meeste mensen hebben een beetje heel veel slechte ervaring met dat merk. Post ook even de voltage-lijnen, die kan je zien in je bios.