Toon posts:

[Portmapping] Alcatel speedtouch werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer hier op een getweakte Alcatel Speedtouch Modem/router port 21 te forwarden naar een netwerk ip. Daarvoor gebruik ik het volgende commando via telnet:
[nat]=>create protocol=TCP inside_addr=10.0.0.1:21 outside_addr=0.0.0.0:21
Dit geeft alleen een foutmelding:
Failed to create static NAT entry.
Help? :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Help ? Bel de helpdesk zou ik zeggen : Starten van topics in NT *lezen*

Exacte type modem :?
Firmware level modem :?
Wat gebeurt als je via de webadmin een NAT entry aanmaakt ?
Doe je het in 1 command, of via de 'wizzard' door alleen create in te tikken ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Probeer het eens alleen het 'create' commando, het modem vraagt dan om ip's en poorten dacht ik. TCP misschien met kleine letters typen, het is allemaal erg case gevoelig.

edit: is zo'n oude koffie, die kan geen nat regels maken via z'n web interface. Maar je hebt gelijk, kleine moeite om wat meer gegevens te vermelden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 06 augustus 2004 @ 23:41:
Help ? Bel de helpdesk zou ik zeggen : Starten van topics in NT *lezen*

Exacte type modem :?
Firmware level modem :?
Wat gebeurt als je via de webadmin een NAT entry aanmaakt ?
Doe je het in 1 command, of via de 'wizzard' door alleen create in te tikken ?
De helpdesk is op vrijdagnacht helaas niet bereikbaar 8) . Het is een Speedtouch Home, meer weet ik niet. Gekregen bij MXStream abo. Uiteraard is het nu dus een pro versie. Firmware, geen idee, waar kan ik dat vinden? Nooit zelf geupdate verder.

In de webadmin staat geen NAT linkje, heb dus ook geen idee waar ik dat toe zou moeten voegen. Het telnet commando heb ik via de FAQ gevonden (ja ik bereid eerst wat voor, voordat ik een topic open...). En ik heb het dus geprobeerd in 1 keer (ik quote het niet voor niets zo..), maar via de 'wizzard' geeft hetzelfde resultaat...
Probeer het eens alleen het 'create' commando, het modem vraagt dan om ip's en poorten dacht ik. TCP misschien met kleine letters typen, het is allemaal erg case gevoelig.

edit: is zo'n oude koffie, die kan geen nat regels maken via z'n web interface. Maar je hebt gelijk, kleine moeite om wat meer gegevens te vermelden.
Dat werkt dus ook niet. En wat die web interface betreft heb je gelijk denk ik ;). Versie enzo weet ik nu eenmaal niet...thanx iig.

Verwijderd

Topicstarter
ok...het werkt nu (met dank aan Mr. Fiddich, Glen Fiddich). Ipv 0.0.0.0 heb ik het internet ip adres ingevoerd waardoor het dus wel bleek te werken. Thanx niw.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 02:07 ]