gescande documenten automatisch opslaan...

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
maar dan wel met een naam die op elk document staat.
Ik heb dus elke dag zo'n 2000 documenten die gescanned kunnen worden. Nadeel is dat er een paar dagen later een aantal nodig zijn en die dan uitgeprint moeten worden.
Om terugzoeken makkelijk te maken moeten ze dus de filename krijgen waar we ze op terug moeten zoeken( het unieke nummer). Op elk document staat een uniek nummer.
Dat unieke nummer moet dus de filename worden.

Wie o wie weet een programma dat dat kan. Omnipage kan het iig niet.

Oh ja, het unieke nummer staat altijd op dezelfde plek uiteraard.

Verwijderd

2000 documenten iedere dag ? Mag ik vragen wat voor documenten en met welk doel precies worden deze gedigitaliseerd ? Ik neem aan dat als je het over 2000 documenten per dag hebt, er ook een redelijk budget voor je probleemstelling is.

Wil je trouwens alleen op die nummers kunnen vinden, of eventueel ook op andere manieren?

Hoe scan je ze trouwens, ik neem niet aan dat dit met een desktopscanner (klepje open, documentje eronder, klepje dicht :) , eventueel sheetfeedertje maar 't blijven 2000 documenten per dag) gebeurt. Krijg je ze eventueel gescanned aangeleverd van een ander bedrijf ?

[edit]
Spam verwijdert :)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 23:07 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36

Snow_King

Konijn is stoer!

Dan mail je nicap toch even? Hoef je hier niet te "spammen"

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Nicap schreef: zo'n 2000 documenten die gescand kunnen worden
Hoeveel scan je er dan werkelijk?
Om je vraag verder te kunnen beantwoorden, in aanvulling op de vragen van maui71:
welke scansoftware? Omnipage (versie?) is een OCR-programma, kan wel "rechtstreeks" van de scanner importeren, maar is niet echte scansoftware.
Kleur/Zwart-wit/Grayscale? (ivm bestandsgrootte).

Waarom kunnen de te scannen documenten niet digitaal aangeleverd worden?

Jikra

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Het zijn grijplijsten die moeten worden gescanned. Dagelijks zo'n 2000.
Het probleem is dat er ook dagelijks zo'n 30 van die lijsten opgezocht moeten worden en das best een aardig karwei. Ze worden dan wel gesorteerd, maar dan nog.

We hebben een paar Xerox Document Centre printers staan, die ook kunnen scannen(snel).

Het is wel nodig dat ze op grijplijstnummer opgeslagen worden, want dat is de "sleutel" zeg maar. Ze moeten weer goed leesbaar uitgeprint kunnen worden.

Het grijplijstnummer staat er zowel normaal op, als in barcode.

[ Voor 16% gewijzigd door Nicap op 07-08-2004 08:47 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Al contact opgenomen met Xerox ?
Die hebben daar vast wel een oplossing voor.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Wat jij zoekt is een document management systeem. Daar heeft inderdaad Xerox best wel een pakket voor. Ik zelf gebruik thuis Paperport van Scansoft. Samen met een HP Scanjet met een ADF. Dat werkt inderdaad perfect, maar ik neem aan dat dat een wat te eenvoudig programma is om jullie document-management systeem te maken.

Anders heeft Océ zeker nog wel een oplossing voor je ik weet niet precies om welk pakket het daar zou moeten gaan, maar voor jouw vraag is er zeker al een oplossing.

Verwijderd

@TS, ben je op zoek naar een goedkoop tooltje wat dit mogelijk maakt, of zoek je een specifieke lange termijn (goede) oplossing?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2004 @ 09:15:
@TS, ben je op zoek naar een goedkoop tooltje wat dit mogelijk maakt, of zoek je een specifieke lange termijn (goede) oplossing?
Het laatstgenoemde, maar een combi van beide kan ook natuurlijk.

Maar contact met Xerox komt er ook nog wel. Maar wilde eens wat gaan testen thuis met wat de mogelijkheden waren van het automatisch wegschrijven met een OCR nummer.
Pagina: 1