asrock k7s8x + sapphire 9800pro = lockup

Pagina: 1
Acties:

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
mobo bios: 2.50
agp: 4x / 8x
fastwrites: on / off
directX: 8.1
cpu: 2800+
ram: 1.25GB twinmoss
voeding: antec truepower 480W
monitors: 23" eizo op vga (primair) 15" TFT medion op dvi=>vga (secundair)

sinds enkele dagen zorgt deze combinatie voor een crash vanaf dat de catalyst drivers (heb 3.9 tot 4.2 geprobeerd) worden geïnstalleerd, waarna het scherm freezed of zwart wordt, waarna de most recent settings ... moeten worden teruggezet. dit gebeurd reeds als de kaart als enige op het moederbord zit geprikt op een kersverse volledig gepatchte XP SP1 installatie zit. bizar detail is dat het laatste beeld in het ram van m'n videokaart blijft zitten, want na een hot of cold reboot komt hetzelfde beeld terug, waarbij er niets te doen is. enkel het mobo dischargen zorgt ervoor dat ik terug in windows geraak.

asrock zou de problemen met een 9800 hebben opgelost sinds biosversie 2.30, maar met versie 2.50 (enkele dagen oud) blijft dit probleem. voor en vanaf het probleem zich voordeed draaide versie 2.20

nu zit ik met de 23" op 1280*1024 en voel me hoogbejaard met zo'n grote letters :(

Verwijderd

Heb ut zelfde bord nu:

Hen je eerst IDE en daarna AGP driver geinstalleerd van sis en daarna een reboot gedaan en toen pas de drivers geinstalleerd?

ps ik heb direct x 9 en de 4.3 driver

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 23:38 ]

Verwijderd

misschien nog een mogelijke oplossing, het klinkt enorm krom maar in de bios staat een agp en pci keuze voor de videokaart.
Als ik um op agp zet krijg ik um niet op 8x uiteindelijk in windows maar op pci wel, het hoe en waarom begrijp ik niet echt.

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 21:44
heb op windowsupdate een patch voor grafische kaarten van ati gevonden en deze installed, waarna het wel mogelijk was om de drivers te installeren. Vreemd dat dit probleem zich nu pas stelde, want deze config heeft maanden goed gedraaid.

primary video device stond en staat nog steeds op AGP en draait mooi op 8X AGP

misschien dat je die patch ook eens moet proberen :>