nvidia kaarten worden zeer heet tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
Ik speel sinds kort een online game, conquer, op hun forum en uit eigen ervaring op meerdere pc's merk dat tijdens het spelen van dit spel nvidia kaarten (ongeacht welke) oververhitten en vervolgens door de hitte crashen.

De vraag is heeft iemand anders dit ook weleens gemerkt, en zo ja met welke game/applicatie.

Bij een test met ati kaarten (weer verschillende modellen) deze worden niet warmer dan de ambiante lucht.

Wat ik dus eigenlijk wil ontdekken is of dit een bug is in nvidias driver of in de game zelf (want de producent ontkent dat het aan hun ligt, ook zien we dat ati kaarten het probleem niet hebben).

Het betreft een dx8 game

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt mij echt onmogelijk dat nVidia's defect raken door één bepaalde game.

En dat ATi kaarten niet warmer worden dan hun omgevingstemperatuur is helemaal dikke BS. :P

Ongeacht welke 3D hardware versnelde game, je videokaart wordt dan warmer als wanneer je systeem stand-by of idle loopt.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tetsuo55 schreef op 06 augustus 2004 @ 21:46:
Ik speel sinds kort een online game, conquer, op hun forum en uit eigen ervaring op meerdere pc's merk dat tijdens het spelen van dit spel nvidia kaarten (ongeacht welke) oververhitten en vervolgens door de hitte crashen.

De vraag is heeft iemand anders dit ook weleens gemerkt, en zo ja met welke game/applicatie.

Bij een test met ati kaarten (weer verschillende modellen) deze worden niet warmer dan de ambiante lucht.

Wat ik dus eigenlijk wil ontdekken is of dit een bug is in nvidias driver of in de game zelf (want de producent ontkent dat het aan hun ligt, ook zien we dat ati kaarten het probleem niet hebben).

Het betreft een dx8 game
Dat ligt denk ik eerder aan de gebruikte koeling, airflow en andere factoren.
Maar ik vind het BS, mijn nVidia kaart crasht nooit van de hitte :*)

Verwijderd

ik denk dat ik wel zo beetje de warmste kaart heb die er te krijgen is, de ati 9800 pro 256ddr2 :) als je hem aanraakt heb je gelijk een blaar maw BS :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47
Prutz0r schreef op 06 augustus 2004 @ 21:52:
Het lijkt mij echt onmogelijk dat nVidia's defect raken door één bepaalde game.

En dat ATi kaarten niet warmer worden dan hun omgevingstemperatuur is helemaal dikke BS. :P

Ongeacht welke 3D hardware versnelde game, je videokaart wordt dan warmer als wanneer je systeem stand-by of idle loopt.
Zo onmogelijk is het niet. In de recente videokaarten test van AnandTech met Doom3 viel de GeForce 6800 Ultra Extreme edition herhaaldelijk uit, waarschijnlijk door oververhitting. De reden dat een kaart bij 1 game kan crashen kan bijv. een zeer intensief gebruik van een bepaalde gedeelte van de core zijn waar de designers niet op gerekend hebben.

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

bij mij viel men pc telkens uit bij het spelen van EVE-Online, kheb een GF4 Ti4600. Ik heb nog wel van die spellen waar hij soms durft te rebooten. Maar geen idee of dit aan een te hete kaart ligt. Kheb mijn kast half open staan

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over?

Geen specs, geen duidelijke vermelding van temps, geen driverversie...

Mijn nVidia 128ZX wordt anders nauwelijks heet :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.