Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

5 werkdagen + voorwaarden.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, bestelling geplaatst en aangepast ofwel de eerste geannuleerd binnen 24 uur en een nieuwe geplaatst.
Reactie was een dagje vertraagd maar goed leek goed te komen.
Een toeleverancier ging dicht maar het zou op de valreep waarschijnlijk nog kunnen.
Ik heb na 2 werkdagen gemaild met de vraag hoe het zat.
Immers ging de toeleverancier dicht en had het na 2 dagen allang duidelijk moeten wezen.

Punt is nu dat ik er ondertussen vanaf wilde maar dat dat volgens hun voorwaarden niet zou gaan.
Ik veronderstelde dat ik dus minimaal 5 werkdagen zou moeten wachten en zou moeten hopen dat ze vrijdag ook niets van zich zouden laten horen.
En warempel tijdens een potje Doom werd ik opgebeld.
ff van m'n apropo af maar direct teruggebeld en gemaild dat ze een zich niet aan de 5 werkdagen voor berichtgeving hebben gehouden en dat ik van de bestelling af wil zien.
Ik neem aan dat 5 werkdagen doorgaans van 9 tot 5 bedoeld wordt en dat de dag waarop de bestelling geplaatst is helaas niet mee telt.
Het telefoontje kwam rond 19.00 uur en als dat nog binnen een "werkdag" valt houd het zowiezo op.

Tis wel op 't randje af maar het gaat over best veel geld zodoende zou ik graag weten of er nog legaal onderuit te komen valt.

De winkel zelf beweert mij enkele e-mails gestuurd te hebben en verwijten mijn hotmailaccount van het gegeven dat ik de mails niet heb ontvangen.
Enigzins fatsoenlijk bewijs hebben ze me daarvoor niet kunnen tonen, alleen een notabene door mij naar hun gemailde email werd als een FW naar mij doorgestuurd met alleen:
Ook dit mailbericht heb ik weer retour gekregen met dezelfde foutmelding.
Probeer het nog een keer.
----- Original Message -----
en dan mijn mailtje....
Ik heb ze erop gewezen dat ze ook mijn telefoonnummer hadden maar ze wijten het aan mijn hotmail account en dat terwijl ik een stuk of 15 mailtjes in diezelfde periode heb gehad.
Zit gewoon iets fout bij hun mail server of ze hebben nix gestuurd maar goed.

Affijn, 5 werkdagen, is dat van 9 tot 5 of is het wat ruimer?
De eerste werkdag is de eerstvolgende volledige werkdag ná levering?

Ze hebben iig te kennen gegeven de bestelling al op de post is gedaan en dat ik maar te betalen heb.
Zoniet dan wordt het een inkassobureau kwestie.
Als ik in m'n recht sta dan maakt me dat niet uit maar als ik uiteiindelijk toch moet betalen dan wordt het alleen maar een nog duurdere aangelegenheid.

Hoe zit het, kan ik er nog vanaf of ben ik het haasje?
Mochten ze het pakket ondertussen idd op de post gedaan hebben dan verwacht ik het dinsdag uiterlijk.
Gaat onder remours en ik zou het na aanname wel weer kunnen retourneren althans gedeeltelijk.

Punt 7 zou van toepassing kunnen zijn maar aangezien de toeleverancier dicht ging op de 2e dag nadat mijn bestelling de deur uit is gegaan lijkt punt 9 op mijn bestelling toch niet meer van toepassing.

Vooral punt 7 is interessant in deze kwestie, had zowiezo al nix meer te kiezen.
immers de 5e werkdag rond 19.00 uur kreeg ik pas een telefoontje dat de bestelling onderweg was terwijl dat eigenlijk nog in overleg had moeten gebeuren volgens punt 7 tenminste.

Iemand die wat meer duidelijkheid kan verschaffen?
Algemene Leveringsvoorwaarden

3 Levering:
Bestellingen via internet worden automatisch binnen 5 minuten per e-mail bevestigd. U kunt binnen 24 uur na ontvangst van deze bevestiging de bestelling kosteloos annuleren. Na deze afkoelingsperiode is uw bestelling definitief.

7 Bij artikelen die niet voorradig zijn hoort u binnen 5 werkdagen op welke termijn het artikel geleverd kan worden. Als de leveringstermijn van het artikel niet naar wens is, kunt u de bestelling zonder meer annuleren.

8 Bij artikelen die niet meer leverbaar zijn nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op per e-mail of telefonisch om een alternatief aan te bieden. Wij zullen bij het selecteren van het alternatief zoeken naar een product dat zowel qua functionaliteit als ook qua prijs gelijkwaardig is. Mocht u niet voor dit alternatieve product kiezen dan kunt u de bestelling zonder meer annuleren. U bent niet verplicht dit artikel af te nemen en wij sturen u het ook niet zomaar naar u toe.

9 Voor artikelen die speciaal besteld of gemaakt moeten worden moet u rekening houden met een extra levertijd van 5 tot 10 werkdagen. Deze artikelen kunnen niet worden geruild.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Wettelijk heb je via overeenkomsten 7 dagen tijd je te bedenken en de koop te legaal te annuleren. Weet niet of het hier werkdagen of alle dagen betreft.

Overigens het probleem met die e-mail, volgens mij moeten zij aantonen dat ze de mails daadwerkelijk hebben gestuurd.

[ Voor 29% gewijzigd door dev icey op 06-08-2004 21:01 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Buyers Zone is uitsluitend bedoeld voor vragen en opmerkingen direct gerelateerd aan Vraag en Aanbod, Pricewatch en Shop Survey op de Frontpage.
Aangezien je vraag handeld over de voorwaarden die een bepaalde shop hanteerd en niet over de Frontpage van Tweakers.net, gaat dit topic dicht. :)
Zie ook: Buyers Zone FAQ *laatste update - 15-07-2004*

Dit topic is gesloten.