windows zegt dat ik 4 keer zo veel ram heb

Pagina: 1
Acties:

• willemdekam
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik heb in mijn computer 256 mb ram geinstalleerd. Als ik in mijn BIOS kijk dan zie ik dat ook. Maar als ik taakbeheer open zegt ie dat ik 1004 mb ram heb. Als ik kijk wat windows aan processen gebruikt komt dat soms boven de 350 uit.
Maakt dat wat uit voor de prestaties of maakt het verder niet uit :?

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 15:04
dat is je virtueel geheugen dan gebruikt hij je harde schijf als ram maar dat is natuurlijk veel trager

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ehhh...waar heb je dat afgelezen hoeveel ram je hebt? Het lijkt me sterk dat windows zich hierin vergist. :)

[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 06-08-2004 20:37 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 18:54

TeeDee

CQB 241

Zal dat niet je swap geheugen zijn?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

ErA

Dat is het virtueel geheugen wat windows gebruikt. Virtueel geheugen is een stuk van de harde schijf dat als ram wordt gebruikt. Het is trager dan je 'echte' ram maar het is wel handig als je maar 256 MB geheugen hebt.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er zit een verschil tussen het fysieke geheugen en het virtuele geheugen. Bij elkaar opgeteld zou dit het verschil uitstekend kunnen verklaren (virtueel geheugen staat vaak rond de 700 mb). Controleer dit eens even door een rechterklik te geven op 'Deze computer' en te kijken naar wat voor gegevens er staan.
Virtueel geheugen staat ook nog bij het tabblad 'Geavanceerd' en het eerste knopje 'Instellingen'.

edit:
Aangenomen dat je WinXp hebt...

Spuit elf vandaag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 06-08-2004 20:38 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• willemdekam
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
ok, bedankt

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 23:29
Waarom open je meteen een topic voordat je het eerst ff checked met bijvoorbeeld CPU-Z, Everest, SiSoft SANDRA, Crystal CPUID of WCPUID :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Of gewoon in een ander tabblaadje van je Taakbeheer (of het eigenschappen venster Systeem van Deze Computer) ......... staat keurig je physical RAM hoeveelheid vermeld.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1