[hulp] Canon IXUS 500

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Eerste keer dat ik hier eens iets post, maar 'k heb gehoord dat je hier tenminste serieuse reacties krijgt en degelijk commentaar en dat heb ik nu even nodig.

Ik ben al een tijdje aan't zoeken achter een "degelijke" kleine digicam. En ik heb veel reviews zitten lezen. En mijn oog is gevallen op 3 cam's eigenlijk.

Sony DSC-P100
Canon S60
Canon IXUS 500

Nu, ik ben van de Sony afgestapt omdat ik vaak in reviews te lezen kreeg dat hun saturation slecht was en ja ik zou toch graag foto's willen waar de kleuren toch goed van in orde zijn. Nu mensen die deze Sony cam misschien al hebben en goed gebruikt hebben, plz laat maar iets weten wat je van hem vind. Dat geld trouwens voor elke cam die hier opnoem.

Wat ik gelezen en gehoord heb over de S60 vond ik ook nie zo schitterend, vele zeiden dat zelfs de S50 beter was dan de S60 en toen las ik ineens iets over de IXUS 500, 't schijnt dat deze beschikt over dezelfde sensor-chip (ofzoiets) als welke gebruikt wordt in de Canon G5 en dus ook beter foto's zou trekken dan.

Nu is mijn vraag, zou ik een domme koop doen met de IXUS 500 of toch nog eens goed kijken of de andere 2 niet beter zijn ??

Greetz,
En bedankt op voorhand
Imp

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Als ik jou zo hoor wil je leuke vakantie en uitjes kiekjes maken. De S60 hoeft dan echt niet. Zelf zou ik liever de Sony P100 nemen vanwege de manuele instellingen: misschien ga je je er na verloop van tijd iets meer in verdiepen, en dan is het leuk als je ermee kunt spelen. Ook de movie mode is erg goed van de Sony. De kleuren zijn meestal net iets levendiger dan de Canon, maar dat hoeft echt niet slecht te zijn. Voor de leukere vakantiefoto's voor de gemiddelde familie is het zelfs wel leuk. Met de Ixus 500 kun je niet fout gaan, maar zelf vind ik de Ixus lijn zwaar overprijst voor wat ze daadwerkelijk kunnen.

Alors.

Verwijderd

Heb zelf gisteren mijn Canon IXUS 500 gekregen via de post.

(besteld in DLD bij alta-discount.de. incl extra canon nb-1lh accu, lederen opberg tasje en 512 mb cf (kingston) en verzendkosten voor 485 euro.)

voor de normale 'huis-tuin-en-keuken' gebruiker volstaat dit toestel meer dan genoeg en heeft het voldoende mogelijkheden. tevens lekker klein, stevig toestel.

de gebruikerservaringen de 'reviews' op de diverse wevsite hebben mij overgehaald.

succes met je keuze

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 08:44
I_M_P_A_C_T schreef op 06 augustus 2004 @ 20:32:
Eerste keer dat ik hier eens iets post, maar 'k heb gehoord dat je hier tenminste serieuse reacties krijgt en degelijk commentaar en dat heb ik nu even nodig.

Ik ben al een tijdje aan't zoeken achter een "degelijke" kleine digicam. En ik heb veel reviews zitten lezen. En mijn oog is gevallen op 3 cam's eigenlijk.

Sony DSC-P100
Canon S60
Canon IXUS 500

Nu, ik ben van de Sony afgestapt omdat ik vaak in reviews te lezen kreeg dat hun saturation slecht was en ja ik zou toch graag foto's willen waar de kleuren toch goed van in orde zijn. Nu mensen die deze Sony cam misschien al hebben en goed gebruikt hebben, plz laat maar iets weten wat je van hem vind. Dat geld trouwens voor elke cam die hier opnoem.

Wat ik gelezen en gehoord heb over de S60 vond ik ook nie zo schitterend, vele zeiden dat zelfs de S50 beter was dan de S60 en toen las ik ineens iets over de IXUS 500, 't schijnt dat deze beschikt over dezelfde sensor-chip (ofzoiets) als welke gebruikt wordt in de Canon G5 en dus ook beter foto's zou trekken dan.

Nu is mijn vraag, zou ik een domme koop doen met de IXUS 500 of toch nog eens goed kijken of de andere 2 niet beter zijn ??

Greetz,
En bedankt op voorhand
Imp
Al op www.dpreview.com gekeken? Hier staat vaak veel nuttige info.

Carpe Diem

• imp4ct
Wil niet moeilijk doen op de post hier boven mij. Maar als je het begin leest van m'n post, zie je letterlijk staan "ik heb al veel reviews" gelezen. Nu als je de site er op zou hebben nageslagen zou je zelfs gemerk hebben dat van de 3 stoestellen die ik in m'n eerste post heb gezet. Er geen enkele een "Full Review" heeft op de site. Maar 'k heb dus over alle camera's al reviews gevonden, ondermeer op Steve's Digicams, etc...

@ -TF-

Is de bestelling & levering goed verlopen ?? Want de prijs die je zegt en zo te zien wat je er allemaal voor krijgt vind ik dit zeer goed meevallen. 'k Ga mijn licht daar ook eens opsteken op die site. Thx for the tip :)

*edit*

Ik ben ook even gaan zoeken op de site. 'k Heb klein vraagje voor je -TF-, mits het lijkt dat ik de "orginele" extra batterij niet kan bijbestellen, welke neem ik dan het beste en hoe zit het eigenlijk met die accu's in't algemeen want daar staat nogal wat van op de site, waar ik niet zo goed aan uitkan :?

[ Voor 43% gewijzigd door imp4ct op 07-08-2004 13:41 ]

Foto materiaal:

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Serieus: de Ixus 500 heeft nogal wat last van ruis vergeleken bij de 400/410/430. Kijk maar eens naar de pics in deze review die de 410 (430) en de 500 vergelijkt. Die grote hoeveelheid ruis, zeker vanaf ISO 200, komt doordat er meer pixels (5MP ipv 4MP) op de kleine sensor zijn gepropt. Als je dus niet per se zoveel pixels nodig hebt, dan kan je prima voor een 400/410/430 gaan, scheelt je nog geld ook :)

LinkedIn
Instagram

• imp4ct
Zit er in de IXUS 400/430 dezelfde foto-processor als in de IXUS 500 ? Want zoals ik in een review heb gelezen is het "voordeel" aan de IXUS 500 dat hij over dezelfde foto-processor beschikt als een G5 en jah, een G5 is toch al voor het "serieuzere" werk niet ?

Maar 'k nu even die revieuw lezen :)

Foto materiaal:

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:21
De 430 en 500 hebben dezelfde CCD..

voor zover ik weet produceert de G5 ook aardig wat ruis in vergelijking met de G3, hetzelfde geldt voor de 430 en 500

• imp4ct
dribbel schreef op 07 augustus 2004 @ 17:27:
De 430 en 500 hebben dezelfde CCD..

voor zover ik weet produceert de G5 ook aardig wat ruis in vergelijking met de G3, hetzelfde geldt voor de 430 en 500
Jups je hebt gelijk. S430 & S500 Hebben dezelfde CCD, maar dat zijn dan ook de enigste van de IXUS reeks denk ik. Nu wat me wel opviel in de review die hierboven stond is dat de "nachtelijk" foto's toch scherper waren bij de S500, niet dat ik zo enorm belangrijk vind, maar gewoon, waarom zou'k nu een 4MP digicam kopen als ik voor 20€ meer een 5MP zou kunnen kopen.

Wat die ISO's betreft, daar hebben ze helemaal gelijk. Daar kan ik gewoon niet om heen, maar 'k moet eerlijk toegeven dat ik met ISO's nog nooit heb gewerkt, laat staan dat ik er eigenlijk iets fatsoenlijks van snap. 't Is nu eigenlijk gewoon een beetje de vraag... 4MP of 5MP maakt het zoveel verschil... 't enigste wat me fel aanspreekt bij de S500 is zijn beter opname van een filmpje alhoewel ik daarvoor zeker geen digi-cam ga kopen, en ook dat hij dus 16 foto's in een reeks kan trekken.

'k Zou misschien graag eens wat reacties hebben van mensen die het machientje gebruiken, beetje ervaring ermee hebben.

Foto materiaal:

• dribbel
I_M_P_A_C_T schreef op 07 augustus 2004 @ 17:40:
[...]

waarom zou'k nu een 4MP digicam kopen als ik voor 20€ meer een 5MP zou kunnen kopen.

en ook dat hij dus 16 foto's in een reeks kan trekken.
omdat die 4mp dus minder ruis heeft dan de 5mp... qua resolutie maakt t maar heel weinig uit, 5mp plaatjes zijn maar iets van 10% groter dan 4mp plaatjes.

en wat bedoel je met 16 foto's in een reeks schieten :?

• imp4ct
Wel in de review noemen ze het "burst mode". Weet nu niet precies hoe'k het in't Nederlands zou moeten vertalen, maar gewoon dat je het fototoestel neerzet of vasthoud en dat hij 16 foto's direct na elkaar trekt. Zoiets bedoel ik.

Foto materiaal:

• dribbel
dat zal de 430 ook wel kunnen, die heeft iig ook een burst mode

[ Voor 37% gewijzigd door dribbel op 07-08-2004 18:05 ]

• Remy

Remy

I_M_P_A_C_T schreef op 07 augustus 2004 @ 18:04:
Wel in de review noemen ze het "burst mode". Weet nu niet precies hoe'k het in't Nederlands zou moeten vertalen, maar gewoon dat je het fototoestel neerzet of vasthoud en dat hij 16 foto's direct na elkaar trekt. Zoiets bedoel ik.
Klopt ja. Zal ik je een geheim vertellen? Die burst mode zal je zowat nooit gebruiken, omdat de sluitertijd niet goed genoeg is om er een beetje nette foto's mee te maken. Als je op een sport evenement of iets anders 'snels' die burst mode gaat gebruiken, dan zal blijken dat de sluitertijd niet goed genoeg is. Zo'n feature is leuk voor wat andere dingen, maar niet iets waar je je op moet concentreren.

Het allerbelangrijkste bij welke camera ook is de kwaliteit van de foto's en niks anders. Pas ver op een 2e 3e en 4e plaats komen zaken als prijs, snelheid, en usability :)

edit:
dribbel schreef op 07 augustus 2004 @ 18:05:
dat zal de 430 ook wel kunnen, die heeft iig ook een burst mode
Klopt, mijn 430 kan dat prima, dus de 500 heeft daar geen voordeel in.

[ Voor 38% gewijzigd door Remy op 07-08-2004 18:08 ]

LinkedIn
Instagram

• imp4ct
Het feit is gewoon, ik zou ook graag een Canon EOS 300D willen kopen in de toekomst. Maar nu eignelijk nog niet, omdat ik nog totaal te weinig weet over GOEDE foto's te kunnen nemen en natuurlijk wat je allemaal kan met een digitaal fototoestel.

Ook wil ik nu een digi-cam dat ik overal kan meenemen en dat snel en handig werkt. Wat dus met een EOS een beetje moeilijk is, krijg je toch zo moeilijk in je linker of rechter broekzak geduwt :P.

Nu, ik denk dat uit wat ik hier kan lezen mij beter de S430 kan kopen mits de meerwaarde van de 5 megapixel niet veel gaat uithalen. 't Enigste wat ik nog van jou zou willen weten Remey is hoe jou S430 presteert bij minder licht, krijg je dan ook goeie foto's of is dat al een heel stuk minder. Want natuurlijk zal mijn fototoestel ook wel eens meegaan naar een feestje. 'k Weet van mijn Canon S45 dat deze "soms" wel mooie foto's oplevert maar ook niet altijd. Maar we mogen natuurlijk de S45 niet vergelijke met de S430 :P

Foto materiaal:

Verwijderd

Ik ben ook even gaan zoeken op de site. 'k Heb klein vraagje voor je -TF-, mits het lijkt dat ik de "orginele" extra batterij niet kan bijbestellen, welke neem ik dan het beste en hoe zit het eigenlijk met die accu's in't algemeen want daar staat nogal wat van op de site, waar ik niet zo goed aan uitkan

- ik heb de gekozen voor de originele canon accu (NB-1LH) i.c.m. met lederen tas.
deze accu heeft 850 mAh, de andere accu zijn volgens mij geen originele Canon accu maar wel te gebruiken in de de verschillende IXUS (400/430/500). Het enige verschil is dat het toestel met een accu met 1000 mAh of een accu met 1100 mAh langer kunt doen.

-toen ik mijn toestel wilde bestellen was hij ook niet leverbaar, een paar dagen later wel weer. af en toe even de site checken helpt in deze. Assortiment wordt snel weer aangevuld, en de prijzen regelmatig aangepast. Toestel is nu 'zelfs'4 euro duurder (!!!)

een goede complete review vond ik op
http://www.megapixel.net/html/issueindex.php?lang=en

• imp4ct
Niks slechts over de site, maar 'k vind de review eigenlijk maar amateuristisch, als je deze vergelijkt met reviews op "Steves digicams" of "DPreview". 'k Vind de sample foto's ook niet echt overtuigend. Maar dit alles heeft mij natuurlijk aan het gezonde twijfelen gezet :D. Goed dat ik pas tegen september richting Aken trek, tegen dan zal ik het hopelijk allemaal beslist hebben :).

Foto materiaal:

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

@ IMPACT:

Als er een site is die amateuristische reviews aanlevert, is het Steve's Digicams wel. Het lijkt wel een grote reclameboodschap. Megapixel.net doet het zeer degelijk.

En ik heb je topic vanaf het tweede bericht in de gaten gehouden, en je begint nu al te praten over "later wil ik een EOS 300D kopen" etc. in dezelfde adem als "Ik weet niet wat ISO betekent". Sorry, maar dan zou ik zeggen: lees je even wat meer in, want zelfs al maak je nu een keuze, dan zal die keuze niet gestoeld zijn op een rationele beslissing aangezien je nog niet weet waar je naar moet kijken.

Niet lullig bedoeld, maar ik denk wel een tip waar je daadwerkelijk iets aan zult hebben zodat je een gedegen beslissing kunt maken. Want beslissen doe je uiteindelijk ook zelf. Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 07-08-2004 19:51 ]

Alors.

• dribbel
je zegt trouwens dat je nu een s45 hebt :? ... dat lijkt me toch een ideaal toestel om eens wat mee te experimenteren, dan weet je strx ook wat je doet als je die 300d gaat kopen

• imp4ct
dribbel schreef op 07 augustus 2004 @ 20:00:
je zegt trouwens dat je nu een s45 hebt :? ... dat lijkt me toch een ideaal toestel om eens wat mee te experimenteren, dan weet je strx ook wat je doet als je die 300d gaat kopen
Wel, die S45 is niet van mij maar van mijn ouders, mits zij hem veel gebruiken kan ik hem dus niet veel "lenen" daarom dat ik m'n eigen cameraatje wil. :) . En de reden dat ik met een EOS 300D in m'n hoofd zit voor later is gewoon omdat ik graag foto's neem. Maar het nu stom zou vinden van zoiets te kopen, mits ik nog te weinig weet over echt goed foto's leren trekken.

'k Snap de reactie van Stereotomy eigenlijk niet echt goed. 't Is niet dat ik een newb ben met digi-cams als het misschien zo overkomt, maar een speigelreflex camera is toch nog wel heel iets anders in mijn ogen dan zo'n IXUS toestel. Maar hij heeft misschien wel ergens gelijk. Maar ik lees me zowat te pletter aan reviews en de ene zegt dit.. en de andere weer een beetje dat en mja daar moet ik toch op één of andere manier een conclusie uit trekken.

Maar natuurlijk bedankt voor alle hulp tot nu toe :)

Foto materiaal:

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

maar een speigelreflex camera is toch nog wel heel iets anders in mijn ogen dan zo'n IXUS toestel
De basis van de fotografie, focuslengte, diafragma, sluitertijd, iso, scherptediepte etc. is altijd hetzelfde. En wat ik bedoel is, dat als je niet weet wat ISO aangeeft, je ook geen gedegen keuze kan maken naar een fototoestel - juist niet als je al die reviews leest waar dit in genoemd wordt.

Dus vandaar mijn vriendelijke tip om je eerst te bekwamen in al die termen, dan snap je de reviews ook beter en waarom de ene reviewer het een vindt en de ander iets anders, en kun je zelf tot een goeie conclusie komen.

Alors.

• imp4ct
Stereotomy schreef op 07 augustus 2004 @ 22:18:
[...]

De basis van de fotografie, focuslengte, diafragma, sluitertijd, iso, scherptediepte etc. is altijd hetzelfde. En wat ik bedoel is, dat als je niet weet wat ISO aangeeft, je ook geen gedegen keuze kan maken naar een fototoestel - juist niet als je al die reviews leest waar dit in genoemd wordt.
Hmm, zeer goede raad. Maar niet dat ik er niets van die dingen weet, ik heb gewoon ISO nog nooit gebruikt. Soit we drop that one. 'k Zal hier eens rondneuze op het forum bij de "technishe FAQ" :).

Voor de rest, kweet al zeker dat het een IXUS wordt :P nu nog kiezen tss de S430 of de S500. :)

[ Voor 18% gewijzigd door imp4ct op 08-08-2004 00:00 ]

Foto materiaal:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:56
Ik ben ook in het bezit van de Ixus 500. Prima toestel naar mijn mening (alhoewel ik geen expert ben op het gebied van fotografie e.d.). Het is een zeer stevig en compact toestel en maakt hele mooie foto's

Kortom, Canon Digital IXUS 500 _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door TutanRamon op 08-08-2004 11:00 ]

We see things as we are, not as they are

• imp4ct
TutanRamon schreef op 08 augustus 2004 @ 11:00:
Ik ben ook in het bezit van de Ixus 500. Prima toestel naar mijn mening (alhoewel ik geen expert ben op het gebied van fotografie e.d.). Het is een zeer stevig en compact toestel en maakt hele mooie foto's

Kortom, Canon Digital IXUS 500 _/-\o_
Paar voorbeeld foto's mss ?? Misschien wa avondfoto's als het kan ?

Foto materiaal:

• TutanRamon
I_M_P_A_C_T schreef op 08 augustus 2004 @ 11:32:
[...]

Paar voorbeeld foto's mss ?? Misschien wa avondfoto's als het kan ?
Nee, dat kan niet :+

Ik heb wel wat macro foto's voor je in de aanbieding. Ik zal ze even verkleinen en online zetten.

• imp4ct
TutanRamon schreef op 08 augustus 2004 @ 11:42:
[...]

Nee, dat kan niet :+

Ik heb wel wat macro foto's voor je in de aanbieding. Ik zal ze even verkleinen en online zetten.
Oki, that would be very nice too :D :D

Foto materiaal:

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://www.pbase.com zoveel foto's je wil.

Alors.

• TutanRamon
Vlindertje 1
Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/got/vlinder1_k.jpg

Vlindertje 2
Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/got/vlinder2_k.jpg

Zwembad @ Heijderbos (Center Parcs '04)
Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/got/cpheijderbos_k.jpg

Zomaar een weiland
Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/got/wei_k.jpg

Originele grootte van bovenstaande foto's is 2592 x 1944 en zijn gemaakt met de standard functie van de Ixus 500.
Zowel de thumbs als de grotere versies zijn onbewerkt gesaved als .JPG met quality 70.

• imp4ct
Hmm, 'k vind ze over het algemeen goed uitzien. Maar plz correct me if i'm wrong, maar kvind de foto's zo'n beke "blurry" uitzien soms. Vooral die foto in het zwembad. Bij de macro's is het ergens normaal dat sommige stukken blurry zijn.

Foto materiaal:

• TutanRamon
I_M_P_A_C_T schreef op 08 augustus 2004 @ 12:41:
Hmm, 'k vind ze over het algemeen goed uitzien. Maar plz correct me if i'm wrong, maar kvind de foto's zo'n beke "blurry" uitzien soms. Vooral die foto in het zwembad. Bij de macro's is het ergens normaal dat sommige stukken blurry zijn.
Bij die macro's komt dat doordat je scherp stelt op het object wat je macro wilt hebben. De omgeving wordt dan blurry. Bij het zwembad weet ik het niet, misschien doordat ik hem op 'standard' had staan. Als je hem op eigen voorkeuren instelt, kan je hele mooie plaatjes schieten.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
als je gewoon een leuke camera wilt, neem dan de p100 zou ik zeggen
leuke zeiss-lens. enorm snelle camera en nog een goed formaat ook

wil je meer instellen en experimenteren. Neem dan de s60
voor instellingen is een canon gewoon heel toegankelijk en makkelijk in de bediening, plus dat je natuurlijk ook echt veel mogelijk heden hebt.

Verwijderd

Als je in de toekomst nog naar iets anders gaat... waarom niet gewoon de euro's in je zak houden en een iets goedkopere kopen.
Ik heb een Pentax Optio S en die maakt hele mooie foto's en kost zo'n beetje de helft... Tenzij je echt wilt gaan vergroten doen dit soort cameras het volgens mij prima. (20 x 30 vanaf emipre state building was nog superscherp)

Verwijderd

Ik heb zelf ook erg getwijfeld tussen de Ixus 430 en 500. Toch voor de IXUS 500 gekozen. Deze ruist idd wat meer op hogere ISO waarde. ISO 200/400.

Ik heb inmiddels wat gespeeld met het toestel. Als je de camera op ISO 100 zet en de sluitertijden wat opschroefd is het resultaat perfect. Nadeel is wel dat bewegende beelden problemen gaan opleveren. Maar dat is volgens mij al gauw in het donker.

Het prijsverschil voor 5MP is dusdanig klein dat ik voor de 5MP heb gekozen.

Btw: De meeste 5MP camera's hebben een CCD van 1/1,8". De IXUS 430 heeft dus een groter CCD dan de andere 4MP camera's.
dribbel schreef op 07 augustus 2004 @ 17:57:
[...]

omdat die 4mp dus minder ruis heeft dan de 5mp... qua resolutie maakt t maar heel weinig uit, 5mp plaatjes zijn maar iets van 10% groter dan 4mp plaatjes.

en wat bedoel je met 16 foto's in een reeks schieten :?

• dribbel
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 10:33:

Btw: De meeste 5MP camera's hebben een CCD van 1/1,8". De IXUS 430 heeft dus een groter CCD dan de andere 4MP camera's.

[...]
mwah, volgens mij hebben de G3, A80, ixus 400,430 allemaal die sensor, en daarna kwamen ze pas met 5 megapixel dingen op dezelfde sensor, niet andersom. Tis dus logischer om te zeggen dat de meeste 5mp camera's een misschien wel iets te kleine sensor hebben om ruisvrije foto's te maken ;)

Verwijderd

Ik heb na 3 maanden weer me Ixus 500 verkocht :P (daarvoor een V2)
Ding maakt zeker mooie foto's maar zal denk weinig verschil in zitten tov 430.
En ja, het goude randje bij 500 ziet er wel leuk uit :P

Ga zelf binnenkort een EOS300D kopen omdat ik DOF bij compact digicam's tov SLR cam's te min vindt (logisch ;) )
Ondervond zelfs de laatste tijd last van de Ixus vanwege zijn grootte, tijdens foto's maken lijkt het net of je niks in je handen hebt :D

Mischien dat ik over een jaar ofzo een 430 weer koop voor het simpele point-and-shoot gebeuren :)

• imp4ct
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 13:13:
Ik heb na 3 maanden weer me Ixus 500 verkocht :P (daarvoor een V2)
Ding maakt zeker mooie foto's maar zal denk weinig verschil in zitten tov 430.
En ja, het goude randje bij 500 ziet er wel leuk uit :P

Ga zelf binnenkort een EOS300D kopen omdat ik DOF bij compact digicam's tov SLR cam's te min vindt (logisch ;) )
Ondervond zelfs de laatste tijd last van de Ixus vanwege zijn grootte, tijdens foto's maken lijkt het net of je niks in je handen hebt :D

Mischien dat ik over een jaar ofzo een 430 weer koop voor het simpele point-and-shoot gebeuren :)
't Lijk ofda er hier iemand geld teveel heeft :P. Mja de keuze staat nog steeds niet vast. Mor soit, tzal waarschijnlijk beslist worre in de winkel zelf.

Ermm, nog een vraagje. Kent er iemand wa winkels, websites van winkels die zich bevinden in Aken ??? Kwou eerst alles bij Snogard bestellen, maar dat is tcoh weer tot Keulen rijden en dat is een heel stukje verder en mits ze dat thuis niet echt zien zitten. Maar kweet dus nie direct winkels in Aken. Dus als iemand een website weet ofzo. Post ff aub.

Foto materiaal:

Verwijderd

I_M_P_A_C_T schreef op 10 augustus 2004 @ 21:54:
[...]

't Lijk ofda er hier iemand geld teveel heeft :P. Mja de keuze staat nog steeds niet vast. Mor soit, tzal waarschijnlijk beslist worre in de winkel zelf.
Nee dat niet. Tis een groeiende hobby geworden. Heb de oude cam van me vader (een Pentax SLR van 30 jaar oud) gebruikt en dat ding maakt zelfs mooiere foto's als de ixus :D Maar aangezien films mij teveel kosten kies ik voor DSLR. Mocht het toch makkelijk gaan met point-and-shoot laat ik de 430 wel zitten ;)
Maar met een SLR kan je toch zo mooie foto's maken B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 22:32 ]

• imp4ct
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 22:32:
[...]

Maar met een SLR kan je toch zo mooie foto's maken B)
That's SOO true :D :D :D

Foto materiaal:

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 22:03:
Heb zelf gisteren mijn Canon IXUS 500 gekregen via de post.

(besteld in DLD bij alta-discount.de. incl extra canon nb-1lh accu, lederen opberg tasje en 512 mb cf (kingston) en verzendkosten voor 485 euro.)

voor de normale 'huis-tuin-en-keuken' gebruiker volstaat dit toestel meer dan genoeg en heeft het voldoende mogelijkheden. tevens lekker klein, stevig toestel.

de gebruikerservaringen de 'reviews' op de diverse wevsite hebben mij overgehaald.

succes met je keuze

Verwijderd

Oh, mijn bericht weggevallen,

Zie quote boven:

Mijn vraag: Zat er een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij de camera? en was de software in te stellen op Nederlands?

Mvg.

• Remy

Remy

rjdissel, hier even een topic voor kicken is niet de bedoeling :X Kijk op www.canon.nl bij de Ixus 500 bij de details over de handleiding, of bel met een digicamshop die hem op voorraad heeft.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.