Toon posts:

marantz versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

even een vraagje.ik ben in het bezit van een marantz versterker met ingebouwde tuner.type PM363.het is al een redelijk oud model.
nu is hij stuk helaas.het volgende is het geval.

het tuner gedeelte is nog goed.
de volume regeling werkt nog,want als ik een koptelefoon aansluit,kan ik deze met behulp van de volumeknop regelen.en enige wat er niet werkt zijn de speaker uitgangen.wat kan er defect zijn en is dit duur om te laten maken?of te wel is het nog wel rendabel.ben zeer te vrede met deze versterker.

mario

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Heb je nog wat meer informatie hoe dit probleem ontstaan is?
Waren er voortekens dat je versterker het loodje ging leggen, af en toe wegvallen van de kanalen bijvoorbeeld of kraken/knetteren/ruis, of deed tie het van de ene op het andere moment niet meer?

Verder is het wel handig om te weten of het normale slijtage is, of dat de versterker langzaamaan naar de eeuwige jachtvelden is geholpen door hem op 'Discotheek' volume zijn werk te laten doen (bij voorkeur in combinatie met 2/3/4 speakers per kanaal aangesloten).

Ofwel vertel eens wat meer hoe het ding gebruikt is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is van het ene op het andere moment ontstaan.hij heeft voor dat ik hem had(heb hem nog niet zolang)in een café gestaan,dus hij zal het wel zwaar te verduren hebben gehad.

hij heeft 4 speaker aansluitingen(a en b speakers),beide werken niet.deze zijn op de voorkant van de versterker aan en uit te zetten.bij mij zat aan elke speaker uitgang één speaker.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik gok op de eindtrap, die is bij mij ook weleens vaker gesneuveld. Het is een zwarte tor met 3 pootjes wat op het koellichaam zit....

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 06-08-2004 21:38 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 21:27:
hij heeft 4 speaker aansluitingen(a en b speakers),beide werken niet.deze zijn op de voorkant van de versterker aan en uit te zetten.bij mij zat aan elke speaker uitgang één speaker.
Mmokay ietwat overbelast, de kans dat de eindtorren het loodje hebben gelegd zoals freak1982 al gokt is IMHO erg groot.
Maar om te beginnen zou je de kast eens open kunnen schroeven* en kijken of de glaszekeringen niet doorgebrand zijn.
Is dat het niet bel dan eens met de lokale TV/radio reparateur was het solderen van een paar torren je kost, meestal is dat niet zoveel.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
glaszekeringen zijn het niet.en ben net op de hoek bij de plaatselijke electronika zaak geweest en hier gaven ze een indikatie van 60 á 70 euro.

vindt het nog al wat voor een versterker uit de jaren eind 70.
iemand een idee wat zo'n zoals jullie het noemen tor kost?er zitten er twee op één koel lichaam.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Voor dat geld kan je dezelfde versterker 2de hands kopen maar dan werkend. :/

Maar je kan inderdaad zoals mariovd al zegt zelf het probleem aangeven, dan ben je misschien minder geld kwijt. Want dan betaal je geen onderzoekskosten.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
er zitten op één groot koellichaam 3 dingen.
2 maal stk4028 (meer dan drie pootjes) en een thyristor(3 pootjes) denk ik.

(ben elektromonteur,maar heb van electronica geen kaas gegeten)
Pagina: 1