Schokken + nog een poging... ;(

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
greetz :)

Ik heb dit al meerdere keren gevraagd, maar een oplossing schijnt niemand te hebben.

Heel veel van mijn 3d-spellen schokken als de t*ring. Bijvoorbeeld bij de volgende spellen: Mortyr, Kingpin , Thief II.

Het gaat dan vooral om momenten als ik een hoek om ga, of een grote ruimte binnenkom. Meestal is het zo dat als ik een tijdje in die ruimte ben, en dus alles bekeken heb, het schokken stopt... Een ander voorbeeld is bij Quake3, in het intro level, als ik in die 'spiegel' kijk. ;(

Klote dus. Er zijn ook spellen die goed draaien hoor; zoals Rayman2, Testdrive V en Le Mans 24 Hours. Maar alles bij elkaar genomen is het kut :`(

- Ik heb al veel geprobeerd om dit te verhelpen: meer ram erbij, videokaart oc-en, defragmenteren, registry leegmaken, DMA aanvinken, enz. Ook in de bios heb ik heel wat geprobeerd: aperture size veranderen enz.

Systeem:

Pentium III 450mhz
192 mb SDram
Hercules MX retail (183/192)

kunnen jullie mij misschien helpen?

thx :P!

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Met jouw systeem zou ik niet op de hoge resoluties gaan spelen. Kijk, als je op 1280x1024 32 bits geen hoge framerates haalt met je huidige systeem moet je gewoon niet zeuren. :)

Op wat voor resoluties speel je die spellen dus?

Verwijderd

Gezien de momenten waarop het schokt zou je denken dat het aan je hoeveelheid geheugen ligt... maar bijna 200 meg moet toch genoeg zijn?! Vreemd!...

Verwijderd

ja of t geheugen van de videoplank. het is "maar" SDRAM.
Dat zou kunnen komen door te hoge resoluties zoals ik al zei.

• Symphony-X
Ik speel altijd op 800x600 op 16bits kleuren, want met 32bits loop ik alleen maar meer risico op schokken ;(

Wat helemaal vreemd is: bij een spel als Mortyr, merk ik geen verschil of ik nou in 640x480 of 1280x1024 speel !

heeft iemand een idee?

• Symphony-X
Niemand? ;(

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
je processor doet dat, ik heb een celly500@566 en als ik de details hoog zet, dan haal ik wel 40FPS maar wel met schokken er door, dus me celly trekt het dan niet, zet alles eens op low of medium ofzo...

Verwijderd

mischien toevallig USB speakers?

Verwijderd

Processor is niet de bottleneck, want mijn systeem (zie hieronder) is echt snel genoeg om de nieuwte games in 1024*768 32bit vloeiend te kunnen spelen. Met een lage framerate neem ik echt geen genoegen, dus je proc. is niet de oorzaak.
Wat het wel is, zou ik niet weten.

Welke geluidskaart heb je en welke drivers gebruik je allemaal?????
Pagina: 1