TUV4X dood ?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een "oud" systeempje gebouwd voor me nieuwsgroepen enzo.

Ik een 200 gb schijf gekocht, uiteraard werd die niet goed herkend door dit bord.
Bord is van Asus en voor P3, Celeron en Tualatin proc. vrij oud alweer.
met een tooltje toch de schijf als 200 gb kunnen partitioneren etc. en xp geïnstalleerd. Nou dacht ik met me domme kop misschien even bios update doen, nu zit er versie 1.003 op en 1.005 is er ook al.
Asus update tool geïnstalleerd, op inet gezocht kwam die met 2 biossen, de 1.005 en de 1.006 beta2. Ik eerst die beta2 flashen, geeft die de melding bij checking eeprom na het flashen dat ie hem niet kon verifiëren ofzo.
1.005 geprobeerd zelfde verhaal. Je kon het opnieuw proberen of exit doen, ik van het zal wel. Systeem keer opnieuw opgestart....... gebeurd niks
reset, aan uit....

Ding doet nu dus helemaal niets meer, alleen processor en bord en dan gaat die niet eens piepen. Ben dus bang dat me bios focked is.

WIE O WIE heeft hier een TUV4X bord toevallig die voor mij mijn bios chip zou kunnen flashen ? chip is eraf te halen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je zou ook nog even het batterijtje van je bord halen, zodat het BIOS ge-reset wordt. Wel spanning van het mobo halen.

Misschien kun je tegen een vergoeding bij Asus, een nieuwe EPROM + BIOS software bestellen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Viper®
  • Niet online
Prutz0r schreef op 06 augustus 2004 @ 20:18:
Je zou ook nog even het batterijtje van je bord halen, zodat het BIOS ge-reset wordt. Wel spanning van het mobo halen.

Misschien kun je tegen een vergoeding bij Asus, een nieuwe EPROM + BIOS software bestellen?
Al geprobeerd, vergeten te zeggen :Y)

En Asus al een mailtje gestuurd, nog geen reactie gehad. Ik kan me herinneren dat er vroeger een paar merken waren die bioschips opstuurde of de chips konden herstellen.

• Viper®
  • Niet online
Eene kant misschien stom, flashen is op eigen risico, maar ik heb er nog nooit probs mee gehad en dit was via de asus update tool, mag je er toch van uitgaan dat dat goed gaat. via ftp.asuscom.de ofzo bios gezocht, programma gaf zelf de opgegeven opties, gewoon flasehen drukken, en blijkbaar bord dood :{

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Viper_74 schreef op 06 augustus 2004 @ 20:09:
[...]

WIE O WIE heeft hier een TUV4X bord toevallig die voor mij mijn bios chip zou kunnen flashen ? chip is eraf te halen.
Waarom :?

Je kunt die flash gewoon op willekeurige mobo doen :z

* dion_b heeft idd een 'dode' TUV4X door BIOS op een totaal andere plank (MSI-6168) te hotswappen tot leven geflashed, en dat voor EUR 1 :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heb hier wel een TUV4Xje in een systeempje zitten... :+

Maar geen idee hoe dat werkt wat jij wil... nooit gedaan...
Kan natuurlijk wel een keertje... :p (ff kijken of dr een floppy in zit... dacht van wel namelijk)

(contact me by mail please... ben maandag weer thuis, kijk dan ff)

edit:
Dion? werkt dat met elk type mobo? Of alleen met bepaalde typen die die grootte/maat BIOS-chip herkennen? Als ik een BIOS flash kan ik me niet herinneren dat die iets anders doet dan een image overschrijven. Het heeft verder niks met andere hardware te maken....
Lijkt mij dus... :+

ik offer denk ik liever een ander bordje op :p
Kan mijn Tuallie van 1266/512 tenminste gewoon lekker op zijn plek blijven :+

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 21:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Willekeurige mobo die die grootte flash ROM ondersteunt, iirc 2Mb (256KB) voor de TUV4X

Oslik blyat! Oslik!

• Viper®
  • Niet online
heb hier verder geen mobo waar een losse chip op kan :(

Maar als het zou werken top :Y)

you got mail ;)

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 14:51

Jap

No worries

@ DIon_b

Type bios maakt dus zeker wel uit voor een hotflash. Via de aflash (award) kan ik de bios niet flashen omdat het systeem gestart is met een Ami bios en deze niet kan lezen. met een ami flash programma startte het wel, vervolgens kon ik wel via dit programma een award bios flashen, maar het maakt dus zeker wel uit.

Hmm, was nog ingelogd als Japje :Y) (Viper_74)

[ Voor 8% gewijzigd door Jap op 11-08-2004 16:02 ]

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Pagina: 1