Toon posts:

webcam beeld bereik te klein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:

als ik mijn sweex usb 2.0 webcam aansluit en een preview doe valt het me op dat het bereik van de webcam erg klein is. Zo heb ik als ik de webcam op 3/4 meter afstand zet dat ik alleen mijn hoofd op het scherm zie. Ik gebruik het programma AMCAP wat ik bijgeleverd kreeg. Verder voldoe ik ook aan de systeemeisen dus daar kan het ook niet aan liggen. Is hier uberhaupt een oplossing voor of moet ik het hier gewoon mee doen. de webcam gaat namelijk in een winkel hangen als lan-beveiliginscamera. De bedoeling is dat ik dan de hele winkel kan zien.

alvast bedankt

Verwijderd

Op 4 meter afstand alleen je hoofd? Da's wel maf, zit er een zoomlens op oid dan zou je 'm op wide kunnen zetten anders ben ik bang dat er weinig aan te doen is.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:02
Lijkt me dat je de lens moet afstellen (dat ie nu op dichtbij staat), zul je wel aan kunnen draaien.

Uit de handleiding blijkt dat je de focus kunt instellen:
Belangrijkste Eigenschappen
• USB 2.0 Interface
• Multi Video, Output, RGB en I420
• Multi Output grootte 160x 120; 176 x 144; 320x 240; 352 x 288; 640 x 480
• 30 frames per seconde
• Kleine formaat lens 1/5”
• Focus instelbaar van 30 mm tot oneindig
• Compatible met Win 2K / Win XP

[ Voor 11% gewijzigd door Eegee op 06-08-2004 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
met 3/4 meter bedoel ik 0,75 meter. beetje krom beschreven van mezelf. maar het gaat er om dat ik eigenlijk hem iets kan uitzoemen. Is zoiets mogelijk?

het schuifje wat erop zit is alleen om scherper te stellen

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 19:02
Oh sorry, ik had begrepen dat je alleen je hoofd scherp zag op die afstand en de rest wazig. Maar 't gaat dus om de 'fov'. Dat lijkt me lastiger, als het lenssysteem niet geschikt is om te zoomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Eegee op 06-08-2004 21:21 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:34
je hoofd beeld vullend op .75 meter lijkt me heel normaal...

Verwijderd

Topicstarter
ja het is geloof ik ook normaal maar ik vroeg me gewoon af of dat het mogelijk is om het beeld bereik groter te maken, zodat de camera de hele winkel kan zien. maar denk dat ik toch eens moet gaan kijken voor een wat duurdere camera die dus wel kan uitzoemen.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:42
Waarom koop je in godsnaam een Sweex webcam, dat is vragen om moeilijkheden naar mijn inzicht.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

JTB81 schreef op 07 augustus 2004 @ 12:56:
Waarom koop je in godsnaam een Sweex webcam, dat is vragen om moeilijkheden naar mijn inzicht.
Waarom? ik heb er 1 van 9 euro :) Doet het gewoon goed voor msn. voor meer dingen gebruik ik hem niet :P. Soms moet je alleen ff geluk hebben met Sweex.

Edit:

Heb de 100k versie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 13:00 ]

Pagina: 1