Toon posts:

Toetsenborden vertikken het op PS/2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude PIII500 staan voor in de woonkamer (muziek), maar ik kan maar geen fatsoenlijk toetsenbord erop aan de praat krijgen. Een usb-toetsenbord doet het wel, maar daar is eens iets van fris overheen gegaan, dus die doet het voor de helft niet meer (incl. tab, dat is erg lastig ivm proggies wisselen in win2k).

Nu heb ik 2 ps/2 toetsenborden geprobeerd. Bij 1 reboot de pc bij het opstarten van win2k pro en de andere doet het gewoon niet (reageert niet in win2k), terwijl deze het wel prima in het bios doet :?

Ik heb al in het bios gekeken, maar kan daar niets vinden over PS/2 icm keyboard ofzo :>

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Misschien is de PS/2 poort van je mobo brak, heb ik wel eens vaker van gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Wel een beetje raar dat ie 't in bios wel prima doet en dan in Win2k Pro niet |:(

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

en een ps/2 muis?
reserveer eens IRQ 12 voor legacy/isa in je bios en flitsen je lampjes van je tobo nu tijdens booten?

geinstalleerd met ACPI voor een ATX voeding? PnP OS?

maar ik ben met je eens dat een fukking ps/2 toetsenbordje gewoon altijd moet werken.....

probeer maar wat (niet rommelen met ACPI) of koop tog eeen nieuw USBbord.

[ Voor 49% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 06-08-2004 21:26 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 06 augustus 2004 @ 21:17:
en een ps/2 muis?
reserveer eens IRQ 12 voor legacy/isa in je bios en flitsen je lampjes van je tobo nu tijdens booten?

geinstalleerd met ACPI voor een ATX voeding? PnP OS?

maar ik ben met je eens dat een fukking ps/2 toetsenbordje gewoon altijd moet werken.....

probeer maar wat (niet rommelen met ACPI) of koop tog eeen nieuw USBbord.
IRQ geeft geen conflicten aan en de reserveringen zien er netjes uit :>

ACPI denk ik wel, dat vind ik in het bios? het is iig een ATX voeding. PnP OS :?

Ik denk dat het toch een USB toetsenbord wordt, want die werkt wel (de mijne geprobeerd), maar ik blijf het ook vreemd vinden, dat je bij device manager het toetsenbord gewoon ziet staan en als je hem uninstalled en daarna reboot, vindt ie hem en wordt het ps/2 toetsenbord geïnstalleerd, maar doen ho maar ;(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
en als je bij apparaatbeheer even 'scan for hardware changes doet' ?

rechtermuisknop op deze computer dus (in aparaatbeheer)

A wise man's life is based around fuck you

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Die optie staat ook vaak in het BIOS en geeft je de mogelijkheid de aansturing van apparaten naar keus door het BIOS of het OS te laten doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 augustus 2004 @ 11:00:
en als je bij apparaatbeheer even 'scan for hardware changes doet' ?

rechtermuisknop op deze computer dus (in aparaatbeheer)
Dan verandert er niets :>

Ik zal nog eens naar PnP OS kijken in 't (wel vreemde) bios. tnx guys
Pagina: 1