Toon posts:

Partion magic 8 nieuwe partitie maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat dit het zoveelste topic is over PM maar ik heb al overal rond gekeken en niets gevonden

het zit als volgt:

disk 1 = 1 partitie c:
disk 2 = 1 partitie e:

nu wil ik mijn systeem formatteren maar doordat ik zo stom was om mijn backups samen met mijn winxp installatie op dezelfde partitie te zetten (c:) moet ik dus op deze schijf een nieuwe partitie aanmaken.

als ik met partion magic kies voor create partition dan kan ik bv. zeer eenvoudig kiezen voor een 2ntfs partitie die ruim genoeg is voor mijn backups (70gb) zodat ik nog 40gb over heb voor winxp maar zodra ik daar op ok klik en de pc herstart dan krijg ik na een bepaalde tijd de foutmelding van PM 'File attribute does not fit' en als ik dan heropstart dan crashed hij bij de opstart van winxp en moet ik telkens de reparratieconsole opstarten op chkdsk /r te draaien (en dit duurt laaaaaaaaaaaaaang) dit is me nu al 4 keer voorgekomen en ik wordt het stilaan beu

wie weet nog een oplossing?

erg bedankt voor replys

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is je punt (.) toevallig defect? Je verhaal is amper leesbaar.
Maak je een logische of primary partitie? En wat wil je nou precies? een nieuwe partitie aanmaken voor een frisse XP installatie? Graag wat meer duidelijke info.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil in de huidige c partitie een nieuwe partitie aanmaken, de bedoeling daarvan is om alle oude winxp te laten staan op c: en op de nieuwe partitie bv. d: alle backups te bewaren die op c: nog stonden.

dan zou ik c: kunnen formateren en daar rustig een frisse winxp kunnen op plaatsen
zodat ik D: en E: als backup partities heb.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ok. Even uit m'n hoofd: volgens mij moet je dan op disk 1 je huidige C: partitie zo klein mogelijk maken, dan een nieuwe Logische partitie D: aanmaken. Restarten in XP. Die moet dan D: gewoon zien. Backups verplaatsen van C: naar D: Dan weer herstarten met XP CD, en XP opnieuw installeren op C:.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-08 13:35
hmm. Ik kan alleen maar zeggen dat t irritant is. Google levert ook niet veel op. Één keer zie ik iets staan van iemand met t zelfde probleem. Die kan dan ook niet meer herstarten. Maar diegene of de repliers weten ook geen oplossing. Mijn oplossing zou dan zijn dat ik deze keer dan alles op cd brand. Dan alle partities wissen en dan je schijf inrichten zoals je t wil hebben, zodat t de volgende keer wel goed is. Maar dat gaat dus alleen als je backups niet vele GB´s zijn.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als de goede tip van MicroKid niet werkt kun je Partition Expert eens proberen. Dat heeft bij mij nog wel eens situaties opgelost waar Partition Magic moeite mee had.

Kun je niet je backup tijdelijk naar je e zetten en dan in dos met fdisk de boel opnieuw indelen?

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 06 augustus 2004 @ 19:28:
Ok. Even uit m'n hoofd: volgens mij moet je dan op disk 1 je huidige C: partitie zo klein mogelijk maken, dan een nieuwe Logische partitie D: aanmaken. Restarten in XP. Die moet dan D: gewoon zien. Backups verplaatsen van C: naar D: Dan weer herstarten met XP CD, en XP opnieuw installeren op C:.
exact dit is wat ik vroeger deed en dan werkte het. Nu doe ik hetzelfde en werkt het niet. Ik heb zo'n 70Gb vrijgemaakt op C: wat ruim voldoende moet zijn (van de 120GB) alles ziet er goed uit, maar bij het heropstarten en het PM proces loopt alles mis

Verwijderd

Topicstarter
Agent-X schreef op 06 augustus 2004 @ 22:54:
Als de goede tip van MicroKid niet werkt kun je Partition Expert eens proberen. Dat heeft bij mij nog wel eens situaties opgelost waar Partition Magic moeite mee had.

Kun je niet je backup tijdelijk naar je e zetten en dan in dos met fdisk de boel opnieuw indelen?
ik zal idd eens andere software proberen, E: zit stampvol :'(

Verwijderd

Topicstarter
partion expert staat mij wel aan ;)

het is daarmee dus gelukt, ik vind dat dit programma een frisse look heeft en goed werkt alles ging perfect ook de wizard functie enzo is perfect.

bedankt voor de tips enz... vanaf nu werk ik altijd met partion expert ;)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weer een ziel :P
Pagina: 1