[wifi]Netwerk zichtbaar, maar niet voor windows..

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Het zit zo, ik heb een Wifi kaartje en een AP gekocht (canyon 11mbit). De AP hangt braafjes aan mijn router en de pci kaart in mijn pc.

Nu ziet de software van mijn kaart mijn AP en ook ziet Network Stumbler hem.
Als ik nu in Windows XP bij netwerkverbindingen ga en 'beschikbare draadloze netwerken' klik, ziet windows mijn AP. Windows blijft maar zoeken...

Wat is er mis? SSID enzo zijn juist, channel, geen wep ingesteld.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49

RammY

Dát!

Volgens de specs kan ie 14 kanalen? Heb je hem op 11 of lager staan? anders denk ik niet dat windows hm kan zien

Deze advertentieplaats is te huur!

• jvvv
al elke chan geprobeert. Windows wil hem niet zien...

• jvvv
ff een kickje. Alles is dus up and running.. maar nu:

Aan de AP hangt één pc die een ip adress krijgt van de router (192.168.1.6). Nu kan de pc die via UTP aan de router hangt(192.168.1.4) deze niet pingen... Moet ik iets in mijn router instellen zodat de pc's aan de AP zichtbaar worden voor het bekabeld netwerk van de router?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
jvvv schreef op 07 augustus 2004 @ 10:53:
ff een kickje. Alles is dus up and running.. maar nu:

Aan de AP hangt één pc die een ip adress krijgt van de router (192.168.1.6). Nu kan de pc die via UTP aan de router hangt(192.168.1.4) deze niet pingen... Moet ik iets in mijn router instellen zodat de pc's aan de AP zichtbaar worden voor het bekabeld netwerk van de router?
In principe zou dat niets uit moeten maken, want zo te zien zitten beide pc's in dezelfde range en naar ik aanneem heeft alleen je router een firewall, niet je AP. Je zegt dat de "utp-pc" de "wifi-pc" niet kan pingen, ik neem aan dat de "wifi pc" de "utp pc" dan ook niet kan pingen? Heb je misschien een bepaalde filtering in je AP aanstaan?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• jvvv
geen enkele firewall oid staat aan. Zou ik ip-routing moeten doen of een Virtual server instellen?
De wifi pc kan dus wel de utp pc pingen, niet andersom.
Pagina: 1