Voeding 7VT880 mb

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Specs:
AMD Athlon 2600 XP+
2x256 MB PC3200 S3+ geheugen
Gigabyte 7VT880-L moederbord
80 GB Maxtor S-ATA(via aparte stroom aangesloten)
Radeon 7000 32MB VGA

Hierbij is een nieuwe computerkast gebruikt, de Antec 1600 300W smartpower

Ik heb voor het testen een CD-Writer neergelegd bovenop de voeding en ik denk na een tijd wat is dat ding toch heet. niet normaal heet maar echt heet. Zelfs de cd was heet. Je kon de schijf net aanpakken.

Ik voel de voeding. Gloeiend heet de buitenkant. De lucht die eruit komt is ook vrij warm. Binnen enkele minuten zie ik de temp zo stijgen als ik de kast dicht heb van 50 graden binnen 10 minuten naar 60 graden. Ik heb een extra 80mm fan erbij gedaan maar dat helpt ook niet.

300W moet toch wel voldoende zijn? De koeler van de processor is ook vrij warm maar niet te warm. Als ik het laat uitrekenen via PSU calculator dan is 226W meer dan voldoende.

Zou deze voeding het wel trekken? Of is de voeding gewoon gaar netals de 5 andere Antec voedingen die ik hier heb liggen

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ik draai een vergelijkbaar systeem op 250W en heb daar nooit problemen gehad. Aan het wattage vermogen zal het dus niet liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 00:10 . Reden: spuit elf ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Antec gaar? :/

Zijn zowat de beste voedingen die je kunt krijgen. Misschien pech gehad met een foute lading?

300Watt Antec zou genoeg moeten zijn. Heb er hier een die een XP2400+, Geforce FX5900, 2 hd's, dvd, cdrw en nog wat zut makkelijk trekt. Ding wordt wat warm ja, maar als alles stabiel is is er toch niks aan de hand..?

Hier stond een dode link.

• itsalex
  • Niet online
Die warmte van die voeding slaat over op de interne lucht die in de kast aanwezig is. Ik denk zelf dat een tempratuurregelaar stuk is van die voeding want die voeding wordt warm en dan gaat die niet harder blazen maar gewoon dezelfde snelheid. Ik krijg zag ik net geen snelheid door van de voeding via het moederbord. Misschien dat die te laag was maar normaal zou ik het wel moeten zien.

Strandbal, je wil toch niet zeggen dat die Antec voeding de top zijn? Ik heb hier een aantal dezelfde kasten uitgeleverd aan mijn klanten met een configuratie die je met 150w nog kan draaien maar 5 van die 300w voedingen allemaal erdoor. Toeval of niet maar ik geloof er niet in.

[ Voor 27% gewijzigd door itsalex op 06-08-2004 18:50 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wattage? :? Vermogen heet zoiets, 1440. :)

@itsalex, meet eens met een multimeter de spanningen van je voeding. Meetsnoeren in zwart/geel en daarna in zwart/rood stoppen, en hier je waarden posten. :)

Als je geen multimeter hebt, vraag je buurman. :P In het BIOS kijken kan ook, maar dat vind ik niet zo betrouwbaar.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zeg niet dat het de besten zijn, maar het zijn toch degelijke voedingen hoor... Heb 3 of 4 van die 300W dingen in gebruik hier, en als je ziet wat die allemaal voorttrekken... Komen mensen hier aan met een 400-500W ding aan :)

't is toch wel degelijk een A-merk... Daarom dacht ik: misschien slechte serie? Aangezien de TS het ook al over een 300W voeding had... Is het trouwens een Smartpower?

• itsalex
  • Niet online
Ja het is een smartpower. Ik zal er eens mijn dure multimeter(2,50 uit de rommelbak) erop zetten. Ik kan in de bios namelijk niets meer vinden over voltage(dat schijnt echt een luxe te zijn bij borden als dat erop zit). Ik ga dat morgen even doen.

Mijn Inwin 250w trekt meer dan dat hele voedinkje. Die In-Win heeft 2 harde schijf, Gigabyte 8SINXP-1394, 3 Cdromspelers, Radeon 9800 getrokken dus dan zeg ik dat is echt waar voor je geld. Die werd ook niet warm.

Sorry mijn ervaring met Antec is gewoon simpelweg heel slecht. Ik heb ook 350w Antec in een videosysteem gedaan waar een Asus P4C800 Gold met P4 2,8, 2 x dvd speler/writer en 2 x S-ATA schijven met een Radeon 9600 in combinatie met DC10 plus videobewerkingkaart en een Audigy Platinum. Deze configuratie heeft ¼ jaar gewerkt met de voeding en daarna heb ik een Sweex 300W(was nog geen 18 euro die voeding) erin gezet en deze heeft het een ¾ jaar volgehouden(helemaal vergeten om deze voeding om te wisselen) en toen heb ik een Enlight 360w erin gezet en nooit meer problemen en deze werkt nog steeds.

Of heb ik nou teveel ervaring met andere voedingen of ben ik verwend door Enlight/Palo Alto/A-Open/No Name/Zalman/Sweex(mag je als een probleem zien maar werkt wel)? Of ligt het aan mijn handen waar al meer dan 10.000 computerkasten zijn gemaakt zonder voedingsproblemen en bij Antec altijd? Of zal ik maar de topictitel noemen: Heb ik nou pech met Antec voedingen?. Sorry je kan me veel wijs maken maar als ik alleen maar problemen heb met Antec voedingen die uitvallen kan ik niet zeggen dat het een betrouwbaar product is.

Maar 300W is toch meer dan voldoende voor dit systeempje? Er zitten nog niet eens CD-Romspeler of wat dan ook aan.

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

300W is meer dan voldoende ja :) Dat is zeker... Mensen smijten veel teveel met wattages.

• itsalex
  • Niet online
Ik ben net bezig geweest en ik heb de voeding vervangen voor een Enlight 300W voeding en geen problemen meer. De interne temp maar 37 graden dus dat is netjes en deze voeding ook weer terug naar de RMA ondanks dat deze goed werkt vind ik dat deze defect is. Dit kan niet dat die zo heet wordt.

Verwijderd

2X Antec treupower 330 watt gehad ,bijde defect
Nu een thermaltake 480 Watt superrr
Pagina: 1