[DI] Foto's en benchmarks

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:30

Epsilon

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 13:36:
[...]

Erg stoer geworden :) top! wat betreft die waarschuwing, ik heb zelf nog nooit met droog ijs gewerkt dus ik wist het ook niet. Ik wil gewoon niet dat er gewonden vallen ;) (ik ben zelf tamelijk onvoorzichtig, en vrees altijd dat andere mensen net zo zijn :D. Net vloeibaar zilversoldeer gevoeld, is best warm.)
Toch? :)

Ik heb daar ook een brandwond aan overgehouden :(. Mijn steen kon niet tegen de hitte en knalde kapot waardoor vloeibaar zilver in de rondte vloog. onder andere op mn hand.

Bril heb ik altijd op, dat wel :)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Socket isolatie voor de 2e run (zoals je ziet alleen sealstring):
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/socket_sealed.jpg

IJs op de bodem van de container:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/veel_ijs.jpg

Veel condens en ijs vlak na run 2:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/ijs_mobo_container1.jpg

Nog meer ijs en condens:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/ijs_mobo_container8.jpg

En na afloop natuurijk even wat drinken:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/einde_martijn.jpg

Rest van de nieuwe pics staan op: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project

• Epsilon

Epsilon

Ik mis de pics met droogijs op de NB en SB (waar dat zo leuk geluidje maakte :P)
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/di_op_nb.jpg

deze dus :)

kom online op msn, je moet die pics nog ff allemaal sturen naar mij :P

[ Voor 69% gewijzigd door Epsilon op 08-08-2004 14:11 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Dat isolatie om de Socket in het eerste plaatje van The Doctor hierboven. Wat voor materiaal/spul is het :?. Smeerbaar drop :P 8)7.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Epsilon

Epsilon

AMD-FreaK schreef op 08 augustus 2004 @ 14:25:
Dat isolatie om de Socket in het eerste plaatje van The Doctor hierboven. Wat voor materiaal/spul is het :?. Smeerbaar drop :P 8)7.
lijkt het op
Sealstring is dat (zoals je krijgt bij prommy's)

Een soort kneedbaar rubber

edit: deze sealstring was dus van de meneer hieronder. Want ik was het vergeten :X. Dan maar ff snel ophalen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 08-08-2004 14:28 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
sealstring ;)

Edit:
Damn, te laat :(

[ Voor 51% gewijzigd door YoupY op 08-08-2004 14:27 ]

Verwijderd

Epsilon schreef op 08 augustus 2004 @ 13:56:
[...]

Toch? :)

Ik heb daar ook een brandwond aan overgehouden :(. Mijn steen kon niet tegen de hitte en knalde kapot waardoor vloeibaar zilver in de rondte vloog. onder andere op mn hand.

Bril heb ik altijd op, dat wel :)
note to self: koop bril.

leuke foto's mensen! kan bijna niet wachten op de volgende poging })

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 06 augustus 2004 @ 18:50:
[...]

Ethanol (gedenatureerde alcohol 96%)

EDIT: 8mm bodem
Gedenatureerde alcohol 96% is geen Ethanol ;)
Geden alcohol 96% geeft een temp van -31c...ethanol geeft -70c (Gemeten aan onderkant van bodem)
Ethanol moet je ophalen bij een apotheek en niet bij een trekpleister.

En nu zie ik veel mensen praten over LN2 koeling maar dat is echt iets veel moeilijkers dan droogijs.
Zal het even kort uitleggen.
LN2 moet je continue blijven bijgooien (Droogijs kun je dat wat rustiger aandoen).
Stel je voor dat je met zo'n poly beker met LN2 boven je cpu container staat, je staat naar je thermometer te kijken, de temp stijgt als het LN2 verdampt en de temp blijft doorstijgen tot je weer nieuw bijgooit...daarom wil je een dikke bodem (+/- 1.2cm) onder je container hebben als je LN2 gebruikt om de vreselijke temp verschillen (Swings) tegen te gaan.
Dus als de temperatuur op je thermometer ziet dansen gooi je er wat meer of minder bij om hem stabiel te houden.

Zal even de techniek vertellen hoe een superpi te doen met LN2.
Start je pc op lage mhz en hoogste voltage, stabiliseer de temperatuur van de cpu tot het laagste mogelijk voodat je een BSOD krijgt zodat je weet waar het kritieke punt ligt tot de cpu het niet meer trekt (Meestal rond -120c) , de volgende ronde doe je pcies hetzelfde maar dan weet je wanneer hij er mee kapt dus de temp wil je onder kritieke punt houden (Of boven), gooi je Mhz met setfsb heel snel omhoog en doe een superPI run.

Met LN2 heb je 4 handen en 2 breinen nodig ;)

[ Voor 63% gewijzigd door JVLK op 08-08-2004 18:08 ]

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 08 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Geden alcohol 96% geeft een temp van -31c...ethanol geeft -70c (Gemeten aan onderkant van bodem)
8)7 volgende keer maar ethanol halen dan.
Ook enig idee waardoor het zoveel scheelt ? want gedenatureerde alcohol is (als ik t goed heb) voor 96% ethanol (oftewel zuivere alcohol).

[ Voor 16% gewijzigd door Tjaps op 08-08-2004 18:01 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 08 augustus 2004 @ 17:55:
[...]

8)7 volgende keer maar ethanol halen dan.
Ook enig idee waardoor het zoveel scheelt ? want gedenatureerde alcohol is (als ik t goed heb) voor 96% ethanol (oftewel zuivere alcohol).
Ik betaalde voor 100ml 9,10 pleuros bij een apotheek 8)7
Sindsdien gebruik ik alleen maar acetone voor droogijs, scheelt een graadje of 3/5 vergeleken met ethanol.

Op dat potje wat ik kreeg van de apotheek staat Alcohol 96% V/V.....klinkt hetzelfde maar er zit zeker verschil tussen Ethanol en Gedenatureerde Alochol 96%, ik zou ook niet weten waar dat aan zou liggen.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 08 augustus 2004 @ 18:14:
[...]

Sindsdien gebruik ik alleen maar acetone voor droogijs, scheelt een graadje of 3/5 vergeleken met ethanol.

Op dat potje wat ik kreeg van de apotheek staat Alcohol 96% V/V.....klinkt hetzelfde maar er zit zeker verschil tussen Ethanol en Gedenatureerde Alochol 96%, ik zou ook niet weten waar dat aan zou liggen.
Heb jij ook een icq/msn aderessje ?
Zou graag even wat meer weten ;)
Als je t hier niet neer wilt zetten me mail staat in me profile.

• Epsilon

Epsilon

JVLK schreef op 08 augustus 2004 @ 18:14:
[...]

Volgens mij is het verschil Ethanol (C2H5OH) en Ethyl-alcohol. Wat precies het verschil is weet ik niet. Misschien de structuur van het molecuul.

Overigens is het prijsverschil makkelijk te verklaren. Ethanol is voor consumptie en daar betaal je dus gruwelijk veel accijns op.

Maar dit zou ook de reden kunnen zijn waarom er "slechte" resultaten behaald zijn. Puur omdat er geen lage temperatuur gehaald wordt (komt waarschijnlijk omdat de vloeistof gewoon wil bevriezen waar dan net niet genoeg energie voor weggehaald wordt).

Duidelijk puntje voor de volgende keer dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 08-08-2004 18:34 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Epsilon schreef op 08 augustus 2004 @ 18:28:
[...]

Volgens mij is het verschil Ethanol (C2H5OH) en Ethyl-alcohol. Wat precies het verschil is weet ik niet. Misschien de structuur van het molecuul.

Overigens is het prijsverschil makkelijk te verklaren. Ethanol is voor consumptie en daar betaal je dus gruwelijk veel accijns op.

Maar dit zou ook de reden kunnen zijn waarom er "slechte" resultaten behaald zijn. Puur omdat er geen lage temperatuur gehaald wordt (komt waarschijnlijk omdat de vloeistof gewoon wil bevriezen waar dan net niet genoeg energie voor weggehaald wordt).

Duidelijk puntje voor de volgende keer dus :)
Hebben jullie geen thermometer gebruikt om te kijken wat de actuele temp was??
Dan had je kunnen zien of het daadwerkelijk ~-80 werd?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Epsilon

Epsilon

El Snorro schreef op 08 augustus 2004 @ 18:38:
[...]

Hebben jullie geen thermometer gebruikt om te kijken wat de actuele temp was??
Dan had je kunnen zien of het daadwerkelijk ~-80 werd?
Nope, dat hadden we niet

Thermometers die zo laag gaan zijn behoorlijk duur. Standaard thermometers op multimeters gaan vaak maar tot -25 ~ -30

-80 of verder kost echt knaken :)

Maar binnenkort ga ik er toch een aanschaffen voor mn phase-change project dus dan kunnen het wel meten :)

Maar dit was meer een orientatie projectje. Volgende keer worden veel fouten (met isoleren, hoeveelheid ijs en vloeistof) niet meer gemaakt :). Waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat we nog een poging gaan doen. Gisteren is er wel even een datum gevallen en dat is 23 augustus. Dit is nog niet zeker, maar we kunnen iig kijken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Epsilon op 08-08-2004 18:44 ]

Verwijderd

Wat een vreselijke misverstanden, als apotheker moet ik dit wel effe rechtzetten ;)

Ethanol = ethylalcohol = wat wij alcohol noemen
Commercieel te krijgen als 96% alcohol (dit is dus 96% ethanol en 4% water) in de apotheek.
96% V/V wil zeggen dat in 100 ml vloeistof er 96 ml ethanol zit

Gedenatureerde alcohol = ontsmettingsalcohol = ethanol + ether + eventueel methanol
Bevat meestal maar 80% ethanol.

Op ethanol betaal je stevige taksen (want kan gebruikt worden om op te drinken), daarom is er goedkope ethanol op de markt, zijnde gedenatureerde alcohol waarop geen taksen moeten betaald worden (want ondrinkbaar en giftig door de ether).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 19:44 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

taksen? :+ Accijns bedoel je? :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ja, in .be noemen we dit taksen :)
Btw ik kan probleemloos aan LN2 geraken (for free), DI ook (da's wel 3 euro voor een blok).

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:56:
Btw ik kan probleemloos aan LN2 geraken (for free), DI ook (da's wel 3 euro voor een blok).
Ln2, ik moet ook nog wat wratten aan laten stippen met die zooi :P
Handig aphotheker zijn, jij moet naar volgende ufo komen (met ln2) !!! en wat Di natuurlijk :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 08 augustus 2004 @ 18:16:
[...]

Heb jij ook een icq/msn aderessje ?
Zou graag even wat meer weten ;)
Als je t hier niet neer wilt zetten me mail staat in me profile.
Wat wil je weten dan??

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 08 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

Wat wil je weten dan??
Heb het al gevonden ;)

Verwijderd

JVLK schreef op 08 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

En nu zie ik veel mensen praten over LN2 koeling maar dat is echt iets veel moeilijkers dan droogijs.
Zal het even kort uitleggen.
LN2 moet je continue blijven bijgooien (Droogijs kun je dat wat rustiger aandoen).
Stel je voor dat je met zo'n poly beker met LN2 boven je cpu container staat, je staat naar je thermometer te kijken, de temp stijgt als het LN2 verdampt en de temp blijft doorstijgen tot je weer nieuw bijgooit...daarom wil je een dikke bodem (+/- 1.2cm) onder je container hebben als je LN2 gebruikt om de vreselijke temp verschillen (Swings) tegen te gaan.
Dus als de temperatuur op je thermometer ziet dansen gooi je er wat meer of minder bij om hem stabiel te houden.

Zal even de techniek vertellen hoe een superpi te doen met LN2.
Start je pc op lage mhz en hoogste voltage, stabiliseer de temperatuur van de cpu tot het laagste mogelijk voodat je een BSOD krijgt zodat je weet waar het kritieke punt ligt tot de cpu het niet meer trekt (Meestal rond -120c) , de volgende ronde doe je pcies hetzelfde maar dan weet je wanneer hij er mee kapt dus de temp wil je onder kritieke punt houden (Of boven), gooi je Mhz met setfsb heel snel omhoog en doe een superPI run.

Met LN2 heb je 4 handen en 2 breinen nodig ;)
Logische verklaring iig waarom ik harder ga met een 507 prom.. (zelfde cpu)

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 00:17:
[...]

Logische verklaring iig waarom ik harder ga met een 507 prom.. (zelfde cpu)
Jup.
Naja volgende keer beter :)

Verwijderd

ether zou geen nadelige gevolgen moeten hebben voor de prestaties aangezien veel eigenschappen erg in de buurt komen van ethanol(alcohol is gewoon de triviale naam voor ethanol). Methanol zou ook absoluut geen problemen moeten geven. Of gedenatureerde alcohol bevat nog tamelijk veel water(meer dan pure alcohol), dan verkoopt de drogist dus gewoon aangelengde gedenatureerde alcohol en zou je een andere bron moeten zoeken. water zou wat ijs kunnen vormen op je container en hiermee de warmtegeleiding ernstig benadelen. Om eerlijk te zijn zie ik geen andere dingen die 40 graden verschil kunnen verklaren.

btw: dry-ice regulars als charlie(XS) gebruiken ook gewoon gedenatureerde alcohol...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 10:55 ]

• Epsilon

Epsilon

Binnenkort gaan we alle twijfels uit het veld slaan want dan gaan we gewoon een grote vloeistof test houden :)

Voorbereidingen worden al getroffen (onder andere worde er goeie thermometers aangeschaft die op zn minst tot -100 kunnen).

Ons lijstje nu:
- Gedenatureerde alcohol
- ethanol 96% (van aphotheek)
- aceton
- ether (deze is niet zeker, maar we proberen deze wel mee te pakken, staan literflessen bij de drogist als je er om vraagt ;))
- methanol misschien
- spiritus (omdat iedereen dat heeft staan en door de koude de stank wel mee zal vallen).

Daar komt een mooi lijstje van wat de temps op de bodem zijn :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Epsilon schreef op 09 augustus 2004 @ 12:52:
Binnenkort gaan we alle twijfels uit het veld slaan want dan gaan we gewoon een grote vloeistof test houden :)

Voorbereidingen worden al getroffen (onder andere worde er goeie thermometers aangeschaft die op zn minst tot -100 kunnen).

Ons lijstje nu:
- Gedenatureerde alcohol
- aceton
- ether (deze is niet zeker, maar we proberen deze wel mee te pakken, staan literflessen bij de drogist als je er om vraagt ;))
- methanol misschien
- spiritus (omdat iedereen dat heeft staan en door de koude de stank wel mee zal vallen).

Dat worden zeer interessante proeven :) Maar ether... volgensmij zal je dat echt niet zomaar mee krijgen bij de drogist.. hij heeft het wel staan maar omdat het een verdovende vloeistof is, is het aan regels gebonden wie het mag hebben volgensmij....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Epsilon schreef op 09 augustus 2004 @ 12:52:

Ons lijstje nu:
- Gedenatureerde alcohol
- aceton
- methanol misschien

Is wel leuk en aardig, maar ik vind het een verspilling van geld om daarvoor een dure thermometer voor aan te schaffen.

Met droogijs moet je gewoon Ethanol of Aceton gebruiken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heel veel respect voor jullie kerels _/-\o_

Ik zat me af te vragen hoe je de invloed van de vloeistof op de koeling (=warmteoverdracht) kan voorspellen/verklaren.
Een paar gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
Naam        Smeltpunt (' C)
Propaan       -189
Ethanol       -115
Methanol       -98
Aceton         -94
Water            0

Spiritus (ongeveer 80% ethanol, 20%water, beetje andere troep o.a. methanol) zal veel eerder bevriezen (in elk geval ergens tussen -115 en 0).
Als je een vaste (bevroren) stof in je cilinder hebt, is de warmte-overdracht volgens mij minder optimaal i.v.g. met een vloeistof, omdat een vloeistof door de convectiebeweging veel beter met de wand in aanraking komt.
offtopic:
Ik zal deze post binnenkort nog eens editten als ik meer info heb

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 09 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Is wel leuk en aardig, maar ik vind het een verspilling van geld om daarvoor een dure thermometer voor aan te schaffen.

Wat voor meters gebruik jij dan ?
Ik bedoel een meter erbij is best handig (ook voor de volgende keren dat ik met di aan de slag ga) en ik kan nu voor 80 euro een fluke 51-II krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tjaps op 09-08-2004 14:06 ]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 09 augustus 2004 @ 14:00:
[...]

Wat voor meters gebruik jij dan ?
Ik bedoel een meter erbij is best handig (ook voor de volgende keren dat ik met di aan de slag ga) en ik kan nu voor 80 euro een fluke 51-II krijgen :)
Een fluke moet je niet eens over nadenken voor 80euro...kopen die hap :)

• Epsilon

Epsilon

JVLK schreef op 09 augustus 2004 @ 13:34:
[...]

Ik ben bezig met phase-change en dan heb ik die meters alsnog nodig

Ik heb overigens hele mooi gevonden. Gaan tot -200 en heeft 2 probe ingangen (voor onder andere een delta T). Met 2 k-type probes. Kosten: ~100euro incl verzending.

Moeten alleen nog op zoek naar goeie probes (hebben er wel tot -100 gevonden).

Voormij is het dus geen verspilling en dit is een hele mooie manier om alle twijfels uit de wereld te helpen.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Epsilon schreef op 09 augustus 2004 @ 14:16:
[...]

Ik ben bezig met phase-change en dan heb ik die meters alsnog nodig

Ik heb overigens hele mooi gevonden. Gaan tot -200 en heeft 2 probe ingangen (voor onder andere een delta T). Met 2 k-type probes. Kosten: ~100euro incl verzending.

Moeten alleen nog op zoek naar goeie probes (hebben er wel tot -100 gevonden).

Voormij is het dus geen verspilling en dit is een hele mooie manier om alle twijfels uit de wereld te helpen.
Ik heb nog wel een mooi cd'tje "Refrigeration Basics" uit de US.....dat heeft runmc ook gebruikt bij het bouwen van zijn cascade.
Is wel leuk en je leert er ook wat van.....als je wil kan ik wel proberen om er een kopietje van te branden voor je?
Ik weet niet hoeveel je pcies weet van phase change en cascade bouwen...maar dit kan altijd helpen op een of andere manier.
Ik ben er zelf niet zo gekneist in maar ik probeer wel zo veel mogelijk op te steken van wat ik hoor en lees.

Ps:Voor wat jij wil heb je deze probes nodig

Fluke 80PK1 Bead Probe K-Type en een Fluke 80PK3A Surface Probe K-Type als het goed is passen die ook op jou thermometer (K-type)

[ Voor 10% gewijzigd door JVLK op 09-08-2004 14:45 ]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

dat is misschien wel een euk experiment...ik ben ook zeker geinteresseerd in de uitslagen, maar ik vraag me af wat die vloeistoffen doen met je blokjes. Ik bedoel ze worden daardoor toch aangetast? En in geval van een polly top, zal dat spul niet aangevreten worden door die vloeistof?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

TheWizzard schreef op 09 augustus 2004 @ 14:59:
dat is misschien wel een euk experiment...ik ben ook zeker geinteresseerd in de uitslagen, maar ik vraag me af wat die vloeistoffen doen met je blokjes. Ik bedoel ze worden daardoor toch aangetast? En in geval van een polly top, zal dat spul niet aangevreten worden door die vloeistof?
Aceton vreet wel je neopreen rondom je container weg als je er iets opkrijgt.
Ethanol niet.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 09 augustus 2004 @ 14:25:
[...]
Fluke 80PK1 Bead Probe K-Type en een Fluke 80PK3A Surface Probe K-Type als het goed is passen die ook op jou thermometer (K-type)
Die bead probe ziet er goed uit lekker klein en kan je makkelijk tussen je blok en proc doen als ik het zo zie. Maar die gaat tot -40 volgens de specs kan hij wel lager dan dat maar word hij dan minder naukeurig of is het bij -40 echt afgelopen ?

• TheWizzard

TheWizzard

maar hebben we het hier over gassen of vloeistoffen? Ik duidde eigenlijk meer op de toepasbaarheid ervan in watercoolingsetups.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
TheWizzard schreef op 09 augustus 2004 @ 16:37:
maar hebben we het hier over gassen of vloeistoffen? Ik duidde eigenlijk meer op de toepasbaarheid ervan in watercoolingsetups.
Het zou wel kunnen in wc setups gok ik.
Je moet gewoon die vloestof die je wilt gebruiken ff op alle materialen uit je setup testen. Methanol zal waarschijnlijk niets aantasten maar dat is gewoon testen.

Overigens zal je met dit spul in je wc nooit onder de -30/40 vloeistof temp kunnen komen omdat dingen van plastic zoals je pomp dan gaan breken/scheuren.

• TheWizzard

TheWizzard

nee oke, maar dat lijkt me vrij duidelijk. Maar het komt nu wel es voor dat met gebruik van normale autokoelvloeistof, dit spul met dit weer wel richting de 35 a 39 graden loopt.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 09 augustus 2004 @ 15:19:
[...]

Die bead probe ziet er goed uit lekker klein en kan je makkelijk tussen je blok en proc doen als ik het zo zie. Maar die gaat tot -40 volgens de specs kan hij wel lager dan dat maar word hij dan minder naukeurig of is het bij -40 echt afgelopen ?
Ze gaan veel lager ;)

• Epsilon

Epsilon

JVLK schreef op 10 augustus 2004 @ 13:43:
[...]

Ze gaan veel lager ;)
Mooizo ;)

we vroegen ons al af of iedereen nou superdure sensors gebruikte om -100 te kunnen meten of gewoon deze :).

edit:
epsilon[at]home[fuckspam].nl ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Epsilon op 10-08-2004 13:48 ]

• DaWaN
  • Laatst online: 13:28

DaWaN

'r you wicked ??

Hey, zullen we het de volgende keer op mijn NF7-S doen >:) Jammer dat het niet gelukt is, de volgende keer ben ik er ook bij ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Als er dan toch gekicked word maar even een picie van me nieuwe fluke metertje:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/fotos%20di%20project/fluke_meter.jpg

• Epsilon

Epsilon

Mooi ding jasper ;)

Ik kan via werk waarschijnlijk een "kleine" hoeveelheid droogijs krijgen (gratis ;) ).
Dus dan kunnen we die temperaturen gaan testen.

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Had je die van marktplaats ofzo??
Hoeveel heb je er voor betaald dan??

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JVLK schreef op 14 augustus 2004 @ 15:07:
Had je die van marktplaats ofzo??
Hoeveel heb je er voor betaald dan??
€80, hij komt van marktplaats idd en het mooiste was dat hij nieuw was stickertje zat nog op de display en doos zat nog dicht met een zegel :P

• JVLK
  • Niet online

JVLK

Team Puss

The Doctor schreef op 14 augustus 2004 @ 15:13:
[...]

€80, hij komt van marktplaats idd en het mooiste was dat hij nieuw was stickertje zat nog op de display en doos zat nog dicht met een zegel :P
Mooie deal man...ik heb ook een fluke 52 II serie en die had ik uit de US gehaald en dat kwam neer op ongeveer 130Euro....wat nog niet duur is voor een fluke trouwens ;)

Edit:Was een 2de hands

[ Voor 3% gewijzigd door JVLK op 14-08-2004 20:28 ]

Verwijderd

@The doctor,

hoeveel dry-ice heb je nodig gehad om je run te doen alle 10kg,nee toch,kan het met minder bvb 5kg ook,nice results,3200mhz is going to fall :+,i wish.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 13:52:
@The doctor,

hoeveel dry-ice heb je nodig gehad om je run te doen alle 10kg,nee toch,kan het met minder bvb 5kg ook,nice results,3200mhz is going to fall :+,i wish.
Ik had niet heel veel over van die 10kg aan het eind (2x run van 1.5 uur).
Maar ik had het wel een dag laten staan waardoor er natuurlijk al wat weg was.
Dat je over die 3200 heen gaat is niet zo gek ;) doe ik waarschijnlijk zelf binnekort ook angezien ik de eerste keer verkeerde vloeistof had gebruikt.

Verwijderd

Ok thks :).

Dry-Ice.nl leveren die in Belgie ook?want da is mij ni echt duidelijk op die site van hun.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 17:56:
Ok thks :).

Dry-Ice.nl leveren die in Belgie ook?want da is mij ni echt duidelijk op die site van hun.
Dryice.nl was duurder als droogijs.nl met levering binnen NL geen idee of ze ook in belgie leveren maar ff mailen en je weet het zou ik zeggen :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Ik zit net al die foto's te bekijken en zie dat jullie AS5 (of AS3) op de core smeren. Iemand op UFO (ik dacht YoupY) wist mij te vertellen dat AS Ceramique beter was bij sub-zero temps. Ook een klein puntje voor volgende keer?

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Syzzer schreef op 19 augustus 2004 @ 14:32:
Ik zit net al die foto's te bekijken en zie dat jullie AS5 (of AS3) op de core smeren. Iemand op UFO (ik dacht YoupY) wist mij te vertellen dat AS Ceramique beter was bij sub-zero temps. Ook een klein puntje voor volgende keer?
Klopt, YoupY heeft mij ook verteld dat je beter Ceramique kan gebruiken bij sub-zero :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 19:56:
Hallo DI for free,kunnen we eens babbelen of emailen of PM'n,wij gaan ook voor de 1ste maal met dry-ice een run doen,wanneer weten we nog niet,maar als jij daar"gratis" kan aan geraken zou dit mooi meegenomen zijn tuurluk,alle beetjes helpen hè :) ,wij zullen dit waarschijnlijk in regio antwerpen doen.

Kun je ff mailadres geven,indien intresse hè ;) .

Verwijderd

ceramique heeft ook een werktemp tot -150 en AS5 maar tot -50.

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Eerste run hebben we siliconen spel gebruikt maar toen we aan de 2e run wilde beginnen waren we de tube kwijt :+

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

DaWaN schreef op 19 augustus 2004 @ 14:39:
[...]

Klopt, YoupY heeft mij ook verteld dat je beter Ceramique kan gebruiken bij sub-zero :)
maar was die Shin-Etsu zooi niet beter dan AS bij lage temperaturen?
dat dacht ik mij te kunnen herinneren... :?

[ Voor 4% gewijzigd door Jack op 19-08-2004 15:59 ]

[Specs]

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Ligt eraan met wat voor prut die Shin-Etsu vergeleken is. Voor zover is ceramique het beste voor lage temps. Zie de waarde operating waardes die Unknown Road al postte.

Verder heeft as5 en 3 de neiging te gaan kristaliseren met sub-zero temps. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar ceramique. Alumina heeft verder geloof ik ongeveer de zelfde temperatuur range dus en is dus ook wel redelijk geschikt voor lage temps. De structuur van ceramique is echter wat vaster dan die van alumina en na het verwijderen van de evap zag 't er beter uit met het ceramique spul.

Shin-Etsu is geloof ik ook wel goed voor sub-zero temps, alleen is 't gemakkelijker hier om AS aan te komen. Er zijn een stuk minder site die SE verkopen

• Epsilon

Epsilon

Wij hadden alleen sileconen en AS tot ons beschikking. Die sileconen gebruik ik persoonlijk altijd op koude dingen omdat het ook vloeibaar blijft bij lage temps. Bij A64's raad ik deze pasta zowieso aan omdat deze goed weg vloeit (door het grote oppervlak is dat cruciaal bij lage temps).

edit:

De volgende DI run staat al geplanned op Donderdag 26 augustus dus dan meer benchmarks en de grote vloeistof test :*)

Er zal dan een nieuw topic geopent worden waar de verschillende vloeistoffen in beschreven staan enz

[ Voor 33% gewijzigd door Epsilon op 20-08-2004 12:47 ]

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Epsilon schreef op 20 augustus 2004 @ 12:32:

.....

edit:

De volgende DI run staat al geplanned op Donderdag 26 augustus dus dan meer benchmarks en de grote vloeistof test :*)

....
Hoe laat en bij wie? Misschien kan ik dan ook komen als jullie dat goed vinden O-)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Epsilon schreef op 20 augustus 2004 @ 12:32:
Wij hadden alleen sileconen en AS tot ons beschikking. Die sileconen gebruik ik persoonlijk altijd op koude dingen omdat het ook vloeibaar blijft bij lage temps. Bij A64's raad ik deze pasta zowieso aan omdat deze goed weg vloeit (door het grote oppervlak is dat cruciaal bij lage temps).

edit:

Er zal dan een nieuw topic geopent worden waar de verschillende vloeistoffen in beschreven staan enz
als je dan toch uitgebreid aant het testen bent,
kan je dan ook niet de siliconen en AS testen?
dan weten we dat nl. ook weer voor de toekomst :)

[Specs]

Pagina: 1 2 Laatste