Toon posts:

[XP-pro] Alleen lezen attribuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NTFS-partitie. Kan op de een of andere manier na het herinstalleren van mijn pc (zelfde gebruikersnaam, zelfde os, gewoon schone installatie) op 1!! partitie mijn bestanden niet meer muteren (dwz. verwijderen, verplaatsen). Kijk ik naar de properties van de mappen staat deze op Alleen Lezen.

Wanneer ik kijk naar de NTFS-rechtenstructuur kan ik Iedereen ook geen rechten granten, of een nieuwe user toevoegen. Onder beveiliging van de partitie, heb ik Iedereen en mijn administrator account volledig beheer gegrand.

Hoe kan ik mijn bestanden weer muteren. En niet de bestanden overkopieren naar een andere schijf en opnieuw formatteren daar heb ik geen zin in..

Groetjes Maarten

Verwijderd

CROA, http://www.davidcrowell.com/croa.html Dit programmaatje verwijdert het read-only attribuut voor alle bestanden in een folder en de subfolders. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee hardstikke bedankt voor de tip, en URL _/-\o_

mvgr,

Maarten

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem echter nog steeds na het runnen van het programma. Programma geeft aan dat er bestanden Read-Only gemarkeerd zijn, echter hij zet de bestand-attributen nog steeds niet op archief (0 succesfully changed)

:(