Asus WL-138g probleem

Pagina: 1
Acties:

• TheSolutioner
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2024

TheSolutioner

Enemy Terrorist

Topicstarter
Yo peepz,

Al een tijdje werk ik met deze wireless kaart en heb nooit echt problemen gehad. Toen was het nodig om mijn pc opnieuw te installeren, na het installeren van alle drivers (ook de wireless) begon mijn computer ineens raar te doen, met name hard reboots. Ben erachter gekomen dat het komt door de wireless kaart, omdat als de kaart is uitgeschakeld dan blijft de computer stabiel. Dit wijst op brakke drivers of een defecte kaart, nu durf ik te zeggen dat het geen van beide is maar dat wel de kaart een probleem is. Ik werd door iemand op het idee gebracht van misschien een IRQ conflict, maar dat is niet het geval, tenzei er iets anders gebruikt maakt van IRQ16 dat niet in de lijst wordt afgebeeld. Mijn broertje heeft dezelfde kaart en die heb ik eens in mijn pc gedaan en dat werkte dus ook niet, en mijn kaart in zijn pc werkt weer prima. De kaart doet het gewoon in de tijd voordat de pc crashed trouwens. (heb ook al gekeken of de kaart het deed zonder en met windows updates, maar in allebei de gevallen geen succes).. Het enige waar ik nog aan kan denken is dat de kaart niet lekker samen werkt met mijn chipset maar dat wil ik op de laatste plaats houden. 8)7

Als iemand nog ideeën heeft hoe dit op te lossen, shoot plz :)

You shall not pass!!!

Verwijderd

hoi,

heb zelf onlangs ook een wl-138g (in een PIII 450mhz met Win98SE) en hoewel ik er niet echt kapot van ben - bereik is lang zo goed niet als de wl-100g en soms valt de verbinding na een tijdje weg - heb ik niet dat de PC vast slaat ...

wel las ik pas een post van iemand op Wireless Nederland die ook problemen had met een bepaald moederbord + wl-138g ...

zie : http://forum.wirelessnederland.nl/viewtopic.php?t=5195