Toon posts:

Vaste schijf is tegen schrijven beveiligd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude harde schijf was kapot, dus besloot ik een nieuwe te kopen (maxtor 80 Gb). Deze harde schijf moet eerst geformateerd worden voordat ik windows '98 erop kan installeren. Dit doe ik via fdisk, als ik het menutje doorloop en doe wat volgens de microsoft site moet doen krijg ik aan het eind de volgende foutmelding:

fout: vaste schijf is tegen schrijven beveiligd

Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen?

Verwijderd

Probeer het eens met een windows me cd als je die heb. Windows 98 fdisk ondersteunt geen schijven van 80gb (max 32gb). Heb je je schijf goed gejumperd ? Standaard komt hij volgens mij cs (cable select) uit de fabriek (correct me if i'm wrong)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 16:48 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

FAT32 kan zeker wel met grotere schijven dan 32GB omgaan, met windows 95 gaat dit verhaal wel op overigens. Kijk eens of je een nieuwere versie van fdisk kan vinden. De versie van win 98 kan niet goed met grote schijven omgaan als ik het goed heb ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:41:
fout: vaste schijf is tegen schrijven beveiligd

Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen?
Probeer eerst eens te partitioneren met een ander progje dan fdisk, bijvoorbeeld PQMagic of Ranish.
Je kan ook ff in het BIOS kijken of daar toevallig een write-protect van de HDD aanstaat.

Kijk volgende keer ook ff in welk onderdeel van het forum je je bericht post, want met PMG heeft dit niet zo heel veel te maken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Kijk eens in de FAQ alhier onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en eventueel onder "Mijn harddisk wordt maar als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?" voor het geval dat :)

Verwijderd

Turkish schreef op 06 augustus 2004 @ 17:05:
FAT32 kan zeker wel met grotere schijven dan 32GB omgaan, met windows 95 gaat dit verhaal wel op overigens. Kijk eens of je een nieuwere versie van fdisk kan vinden. De versie van win 98 kan niet goed met grote schijven omgaan als ik het goed heb ;)
Ik heb het ook helemaal niet over het bestandssysteem gehad. Ik had het er over dat de fdisk van Win98 niet met schijven groter dan 32 gb om kan gaan. Precies hetzelfde wat jij nu verkondigd. Mischien iets beter lezen de volgende keer
Pagina: 1