Toon posts:

[Chello] 2 maanden instabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende:
2 maanden geleden werd mijn verbinding ineens instabiel. continu verloor ik de verbinding terwijl de lampjes op de modem geen verandering toonde.

inmiddels heb ik een monteur thuis gehad, de de verbinding nagekeken heeft
(op moment dat die man kwam had ik natuurlijk redelijk verbinding :S)
verder heb ik verschillende keren gehoord van de helpdesk dat er meerdere meldingen uit mijn omgeving waren met dit probleem dus dat ze naar een wijkcentrum gingen kijken.

Ondertussen komt vanmiddag (2 maanden na eerst klacht) een monteur de modem omwisselen.

De configuratie die ik thuis heb staan heeft jaren stabiel gedraait tijdens mijn studentenperiode (afgelopen 3 jaar) en ook 4 maanden op de huidige locatie:

configuratie
Thuisnetwerk:

PC1 met 2 netwerkkaarten (verschillende) en draait sygate om het internet te verdelen.
Zoals ik al eerder zei werkt dit perfect.

Verder heb ik een workstation die dus in het netwerk hangt.

en geen speciale dingen.

Op pc 1 draait windows 2000 advanced server en dat ook is rete stabiel.

Dus in dit geval moet het probleem echt bij chello liggen
(meerdere mensen hebben zelfde probleem)

Wat ik eigenlijk wilde vragen is of er iemand nog tips voor me heeft die hier misschien ervaring mee heeft

Opzeggen is helaas geen makkelijke optie want anders had ik het allang gedaan.

Het huis waar de verbinding ligt huur ik van iemand en dat is maar tot februari dus opzeggen en nieuw abo aanschaffen wordt een lastige kwestie

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Stomme vraag misschien, maar is je lijn ook instabiel als je 1 PC er direct aan koppelt? (of heb je dat nog niet geprobeerd? (8>)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Gully schreef op 06 augustus 2004 @ 16:27:
Stomme vraag misschien, maar is je lijn ook instabiel als je 1 PC er direct aan koppelt? (of heb je dat nog niet geprobeerd? (8>)
Dit zou ik inderdaad testen en wellicht nog even de coax kabel tussen signaalverdeler en modem vervangen, voor de rest mag Chello het uitzoeken.
Welk modem heb je trouwens? Als het een Motorola modem is dan zou je de SNR ratio nog even kunnen uitlezen via http://10.0.1.1 (als ik me dat IP goed herinner).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Op het moment dat je de verbinding verliest, geeft Windows dat ook aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten ofzo? En hoe krijg je de verbinding weer terug? Modem resetten? IP vrijgeven/vernieuwen? Of gewoon wachten? En wat noem je continue? Een keer per uur? Per dag? Per week?

Verwijderd

Topicstarter
Net chello gebeld want mijn vriendin zei dat de monteur nog niet geweest was

Ben nieuwsgierig dus ik gebeld of die goede man nog komt.

Krijg allemaal verhalen te horen en waarschijnlijk komt de goede man vandaag niet eens.

dus heb de verbinding verbroken en als er vandaag geen monteurtje komt zeg ik het abonnement op.

Dan maar wat aankloten tot november want dan komt er glasvezel (nieuwe verbinding) en ben ik toch overal van af

nog even als antwoord op de bovenstaande oplossing.
Ik heb mijn workstation uit gehad en zo geprobeerd op het moment dat de verbinding weer eens weg was. maar ook dit heeft niet geholpen.

Ik heb ook mijn modem al gereset, daarna was het trouwens ook klote om me weer aan te melden op de chello site.

dus dan is er volgens mij toch iets mis met de verbinding (kreeg na aanmelden ook geen ip in eerste instantie)

continue: er is geen specifieke relatie in tijd. de ene keer is het uren achter elkaar en dan is het uren stabiel, ander keer heb ik gewoon uren geen verbinding. gewoon zeer onregelmatig

En als ik gewoon wacht dan komt de verbinding vanzelf terug. Windows geeft niet aan dat de kabel verbroken is. dus dat moet volgens mij betekenen dat er nog wel enige verbinding over is.

Ik ben zelf toch wel heel benieuwd wat hier nou de oorzaak van is!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 16:42 ]

Verwijderd

Kijk de UTP connectoren eens na of vervang deze eens en zo ook je netwerkkaarten. Heb zelf ook een chello verbinding welke op een gegeven moment instabiel was. OOrzaak was dat er 2 aders van 1 UTP kabel, door veel verwisselen van de connectors in de router, tegen elkaar waren gaan zitten. Deze vervangen door niet el-cheapo connectors en sindsdien geen last meer van gehad.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de netwerk 1malig aangesloten en heb er verder nooit aangezeten dus lijkt me sterk dat deze ineens kapot gaan.

Mijn server ligt achter de tv en zoals ik al zei draait dat als een trein.

Verwijderd

ik had/heb niet zo lang geleden ook het probleem van instabiliteit (nog steeds) dit gebeurde direct nadat mijn modem was vervangen door een thomson modem. (crap) verbinding ging rond 3 uur super-langzaam en soms dissconnecte de internetverbinding voor een halve seconde en dan weer aan. Dat lijkt misschien niet zo erg maar als je iemand iets laat uploaden naar je ftp..

Dus ik chello bellen, allemaal sjit van modem geeft alles goed aan. goed signaal enz enz. Monteur erbij. die heeft coax kabel vervangen. na een dag weer instabiel!

Dus weer chello bellen krijg ik oppeens te horen dat er maar een meter of minder coax kabel tussen mag! Dat was met die gauwe ouwe terayon nooit zo. Dus ik zeg stuur maar een monteur om m'n modem in m'n meterkast te zetten. Op de dag dat de monteur zou moeten komen werd het wel erg laat, dus ik bel en vraag wanneer die vent nou komt. Krijg ik te horen dat IK het heb afgebeld! ofwel, zo staat het er geregistreerd! dus ik geef m'n moeder de telefoon zodat ze eens flink kan jakkeren op die gast. (m'n moeder is vrij erg) volgende dag op vakantie!

Dus CHELLO SUX ASS!
En kijk dus na of er niet teveel coaxkabel ligt tussen je modem en je meterkast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 16:48:
Ik heb de netwerk 1malig aangesloten en heb er verder nooit aangezeten dus lijkt me sterk dat deze ineens kapot gaan.

Mijn server ligt achter de tv en zoals ik al zei draait dat als een trein.
Mjah, stofzuigen en tegen draden stoten kan ook al genoeg ellende veroorzaken. Maarjah, met niets proberen kom je nergens.

• BartNL
  • Laatst online: 14-02 16:55
Aaaaaargh ik heb sinds gisteren een Thomson modem en nu ligt vanmorgen de verbinding er ook uit. Onbegrijpelijk want met de COM21 heeft het 2 jaar stabiel gedraait na veel opstart problemen.

Bij mij zit er hooguit een meter coax tussen overnamepunt en het modem.

Gelukkig is hier sinds kort ook ADSL beschikbaar en ik ga er daarom ook van uit dat Chello hier zijn langste tijd gehad heeft.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Het is natuurlijk wel waar dat minder coax-kabel beter is. Ik geloof dat een halve meter het minimum is. Chello is verantwoordelijk tot de kabelmodem, dus als ze bij de helpdesk zeggen dat de coaxkabel te lang is, moeten zij een monteur sturen!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 15:10

BioHazard

*\o/*

Die verbinding is hier net zo bagger, vaak uitval enz enz. Chello |:(
MAja er is niks beters hier. Ik zou idd maar wachten op dat fiber en dan lekker snel surfen :*)

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Volgens de chello helpdesk moet de netwerkkaart naar de modem op 10mbit/half duplex staan. Sinds ik dat veranderd heb zijn hier geen problemen meer.
En proxy servers zijn niet nodig. Ookal zet dat chello installatie ding ze wel aan.

Voor grote problemen hebben we de computer

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oke dan....misschien handig als jullie allemaal even de regio opgeven waar jullie wonen?!

Ik zit in gelderland, Nijmegen

*Allereerst: Vanochtend was er een algemene storing!

*Sinds eind Mei heb ik last van een zeer slechte verbinding. Aan de setup hier thuis is niets veranderd. Omdat wij uitgingen van een "tjah...storing...lost zich wel vanzelf op bij chello...", zijn wij lekker op vakantie gegaan.
Nu kwamen wij vorige week terug van vakantie. Computer aan....geen verbinding...
sindsdien hebben wij dagenlang een aan/uit verbinding zodra er maar ff GOED gebruik gemaakt wordt van de verbinding. Ook de packetloss is niet te geloven, sommige files komen zelfs helemaal corrupt aan...maja..

Monteur is inmiddels 4,5,6 keer geweest. Alles was goed hier, voor de zekerheid nog maar ff het modem (Motorola 4100E) vervangen met een nieuwe 5100...
Verbinding even slecht! Nu blijkt, volgens de monteur, dat de wijkkast te heet wordt en daardoor het hele internet onderuit gaat. Of het waar is weet ik niet, ik ga er maar even vanuit. Voorheen heb ik met warm weer nooit klacxhten gehad..

Niet om flauw te doen...wij hebben de verbinding hier thuis hard nodig en omdat het probleem niet opgelost kan worden (blijkbaar), stappen wij over op ADSL...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Met dit weer loopt de temperatuur in die kasten aardig op ja... Zet je laptop maar eens in de gloeiend hete zon. Nouja... liever niet eigenlijk. :P (maw: ik geloof graag dat wijkkasten wel eens last van uitval kunnen krijgen met dit weer; van mij mag 't wel weer wat koeler worden)

[ Voor 32% gewijzigd door Bergen op 07-08-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op 07 augustus 2004 @ 16:45:
Oke dan....misschien handig als jullie allemaal even de regio opgeven waar jullie wonen?!

Ik zit in gelderland, Nijmegen

*Allereerst: Vanochtend was er een algemene storing!

*Sinds eind Mei heb ik last van een zeer slechte verbinding. Aan de setup hier thuis is niets veranderd. Omdat wij uitgingen van een "tjah...storing...lost zich wel vanzelf op bij chello...", zijn wij lekker op vakantie gegaan.
Nu kwamen wij vorige week terug van vakantie. Computer aan....geen verbinding...
sindsdien hebben wij dagenlang een aan/uit verbinding zodra er maar ff GOED gebruik gemaakt wordt van de verbinding. Ook de packetloss is niet te geloven, sommige files komen zelfs helemaal corrupt aan...maja..

Monteur is inmiddels 4,5,6 keer geweest. Alles was goed hier, voor de zekerheid nog maar ff het modem (Motorola 4100E) vervangen met een nieuwe 5100...
Verbinding even slecht! Nu blijkt, volgens de monteur, dat de wijkkast te heet wordt en daardoor het hele internet onderuit gaat. Of het waar is weet ik niet, ik ga er maar even vanuit. Voorheen heb ik met warm weer nooit klacxhten gehad..

Niet om flauw te doen...wij hebben de verbinding hier thuis hard nodig en omdat het probleem niet opgelost kan worden (blijkbaar), stappen wij over op ADSL...
Jij hebt dus precies hetzelfde als ik:
-sinds eind mei
-bagger aan/uit verbinding.

ik zit op dukenburg in nijmegen en jij?

het is nu wel weer aardig te doen.
niet zoveel uitval meer als voorheen maar ik wacht wel op mijn fiber.
Met chello valt toch niks te regelen want die monteur is dus niet geweest vrijdag!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
tharkun schreef op zaterdag 07 augustus 2004 @ 14:52:
Volgens de chello helpdesk moet de netwerkkaart naar de modem op 10mbit/half duplex staan. Sinds ik dat veranderd heb zijn hier geen problemen meer.
En proxy servers zijn niet nodig. Ookal zet dat chello installatie ding ze wel aan.
*Schoppie de schop*

Ik heb sinds dinsdag ook een nieuw modem, een thomson.

Allereerst allemaal problemen, kreeg dus met geen mogelijkheid een goed ip aangewezen, laatststaan dat ik op internet kon komen.

Lag dus volgends de helpdesk na 10mbit/half duplex en netwerk kaart opnieuw installeren aan SP2, maar daar hadden ze geen oplossing voor :/

Ok sp2 eraf, internet doet het...

Denk, leuk ff downloaden deze nacht met leuke snelheid, blijkt de verbinding na zo'n 8 uur eruit te liggen. Verbinding herstellen (bij netwerkopties), verversen dus, en het werkt weer gelijk.

Zonet ook weer gehad, ff verversen, en het werkt weer.

Ik maak gebruik van een softwarematige router, winroute lite op een servertje in de meterkast..

De coaxkabel is ongeveer een meter lang denk ik, en ik had met mijn lieve com21 nooit problemen :(

Is er nog iets tegen te doen, of ben ik genoodzaakt om de zoveel uur in te loggen op de server en dat ip te verversen? :(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja, beetje een retorische vraag he... 't zou niet nodig moeten zijn, dus zul je op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Je zou kunnen kijken of je een firmware-update voor je router kunt krijgen. Je kunt ook de verbinding eens rechtstreeks op je pc aansluiten, zonder router ertussen dus en dan kijken of 't dan wèl stabiel blijft...

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Bergen schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:41:
Tja, beetje een retorische vraag he... 't zou niet nodig moeten zijn, dus zul je op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Je zou kunnen kijken of je een firmware-update voor je router kunt krijgen. Je kunt ook de verbinding eens rechtstreeks op je pc aansluiten, zonder router ertussen dus en dan kijken of 't dan wèl stabiel blijft...
Kijk we hebben dus een computer met windows xp + winroute lite die de verbinding deelt...

Dat is dus rechtsstreeks, dus wat jij zegt gaat niet echt op... ook niet van de firmware... :(

Maar goed het is nu alweer ff 12 uur ongeveer stabiel, dus we wachten het af... misschien waren het opstartpirikelen ofzo ;)

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 20:09

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik zat aan het volgende te denken omdat dit bij mij mijn ouders ook wel eens is gebeurd. ff ter info: mijn ouders hebben een chello classic abbo met helaas die gare thomson modem en mijn ouders wonen in het centrum van Apeldoorn.

die thomson hebben we sinds kort i.v.m. chello's omruilactie. daarvoor hadden we een com21 modem. Zomer 2003 hadden wij ook een zeer slechte verbinding. verbinding was slecht en viel vaak uit. helaas werd de verbinding steeds slechter totdat er geen verbinding meer was. oranje lampjes brandden op de com21 de hele dag door :P.

de ontvangst op de tv (ook upc) was altijd wel goed, maar de coax kabel buitenshuis die wordt aangesloten aan het grote netwerk was los getrild door veel vrachtverkeer. 8)7 Die kabel ligt op slechts 40 cm onder de grond, dus door veel vrachtauto's kan deze kabel lostrillen. Ander nadeel: telefoon (upc priority telecom) deed t ook niet meer :'(

TIP: zelfs als je voor de 43652425 ste keer upc moeten bellen, blijf altijd netjes, ga vooral niet schreeuwen en schelden want dan gooien ze gewoon de hoorn erop.
(dit weet ik omdat een gozer in de trein van zwolle - leeuwarden aan een maat van hem zat te vertellen wat voor rare dingen zijn vriendin wel niet meemaakte bij de upc helpdesk als helpdeskmedewerkster O-) ) :X

i want LART!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

EvilTuinHekje schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:18:
[...]

Kijk we hebben dus een computer met windows xp + winroute lite die de verbinding deelt...

Dat is dus rechtsstreeks, dus wat jij zegt gaat niet echt op... ook niet van de firmware... :(
Whoops, daar had ik ff overheen gelezen...
TIP: zelfs als je voor de 43652425 ste keer upc moeten bellen, blijf altijd netjes, ga vooral niet schreeuwen en schelden want dan gooien ze gewoon de hoorn erop.
(dit weet ik omdat een gozer in de trein van zwolle - leeuwarden aan een maat van hem zat te vertellen wat voor rare dingen zijn vriendin wel niet meemaakte bij de upc helpdesk als helpdeskmedewerkster O-) ) :X
Tja, verplaats je eens in zo'n helpdeskmedewerker, wat zou jij doen? ;)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 20:12

Acheron

updatepack.nl

Heb ook zo'n thomson modem gehad, draaide eerst stabiel, maar bovenstaande problemen ook gekregen na upgrade naar nieuwe snelheid. Uiteindelijk monteur laten komen en deze laten vervangen door een Motorola Surfboard 5100.

Over de lengte van de Coax kabel, had dat modem op de kast staan, met strak gespannen Coax kabel van 1 meter er tussen. Lag dus laatst de verbinding eruit doordat deze draad losgeschoten was |:(
Heb deze zelf maar vervangen door een kabel van 1,5 meter en de verbinding doet het weer als vanouds. Het signaal is ook even sterk gebleven, namelijk 35 dB.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1