Ik heb een directory met een heleboel subdirectories die allemaal lange namen hebben met "speciale tekens" als bijvoorbeeld ä ö ü en ß.
Ik wil een dir listing van alle bestanden van een bepaald type aanleggen door (bijvoorbeeld) het volgende aloude doch och zo handige commando te gebruiken:
dir /s /b *.txt > content.txt
( /s inclusief subdirs, /b verkorte notatie, dus alleen de volledige padnaam)
Nu wil het geval dat in het bestand content.txt keurig een lijst verschijnt van alle bestanden en dirs, maar de speciale tekens zijn vervangen door andere tekens. Dit terwijl cmd.exe bij uitvoer van dir /s /b wel de speciale tekens weergeeft.
De tekens zijn natuurlijk cruciaal in een correct verder gebruik van content.txt.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is en hoe ik het kan ondervangen?
Ik wil een dir listing van alle bestanden van een bepaald type aanleggen door (bijvoorbeeld) het volgende aloude doch och zo handige commando te gebruiken:
dir /s /b *.txt > content.txt
( /s inclusief subdirs, /b verkorte notatie, dus alleen de volledige padnaam)
Nu wil het geval dat in het bestand content.txt keurig een lijst verschijnt van alle bestanden en dirs, maar de speciale tekens zijn vervangen door andere tekens. Dit terwijl cmd.exe bij uitvoer van dir /s /b wel de speciale tekens weergeeft.
De tekens zijn natuurlijk cruciaal in een correct verder gebruik van content.txt.
Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is en hoe ik het kan ondervangen?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!