Toon posts:

[XP - SP2] RIS image updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe je een CD slipstreamed met een nieuwe SP weet ik.
Echter werkt deze truc niet met een RIS installatie.
Op de RIS server staat wel netjes de I386 folder, maar als je daarop de stappen uitvoert die voor de CD gelden gaat het compleet mis.
(Al eens geprobeerd met W2k SP4), resultaat was compleet nieuw image bouwen.
Denk dat het ook ergens iets te maken heeft met de Serivce ofzo, dat die een bepaalde signature vasthoud van het image. Maar dat weet ik niet zeker.

Aangezien in het image al aardig wat extra drivers staan voor specifieke hardware en ik niet weet of SP2 deze al wel/niet ondersteund en welke files het allemaal precies zijn/waren wil ik weten of er een mogelijkheid bestaat om het RIS image te updaten naar SP2 (als ie uit is).

Op de site van MS kwam ik wel dit tegen:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;258868
Maar die is voor Windows 2000 images, heb graag zekerheid voordat ik iets probeer met dat XP image. En ook is dit niet helemaal van toepassing.

Het RIS image is overigens een gewone clean install.
Hard disk moet handmatig worden ingedeeld, daarna word XP geinstalleerd en vervolgens via AD software deployment een hele zwik software opgegooid.

Verwijderd

Let op, je kunt je XP installatie niet direct in de REMINST directory slipstreamen. Je moet eerst de originele XP Media waarmee je de RIS server voorzien hebt van de XP bestanden naar een bepaalde directory kopieeren. Vervolgens slipstream je deze met het laatste SP.

Voeg vervolgens de nieuwe WinXP SP2 toe als nieuw OS via RISetup. Ja, je krijgt er dus een extra <OS_DIR>\i386 directory bij in je REMINST directory. Kopieer vervolgens van de oude XP installatie de volgende directories/bestanden:

<Vorige_versie>\i386\templates\*.sif
<Vorige_versie>\$OEM$
<Vorige_versie>\i386\<extra netwerkkaart drivers> (tbv eerste RIS fase)

Wanneer je dit doet hoef je dus niet alle drivers en andere zaken die je al hebt toegevoegd weer opnieuw te doen. Je extra drivers heb je neem ik aan staan in $OEM$\$1\Drivers oid?!? Vervolgens met OEMPnpDrivers naar deze lokatie verwezen?

Ik heb hier ook ooit een technote van gezien, maar kan hem niet zo snel meer vinden. Maar... Direct slipstreamen naar de RIS server kun je vergeten, tenzij je een blue screen wilt....

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks, zie nu ook gelijk al mijn probleem.
De drivers die in de I386 folder terecht moesten komen staan daar tussen alle andere Windows files, niet in een subfolder... :{
Guess I am f*cked... :D

Nou ja, aan de andere kant, dan weet ik ook gelijk wat XPSP2 al wel/niet native ondersteund...

Ga ze maar tijdelijk naast elkaar draaien denk ik. Is nog wel ruimte voor op de server.