[C# + ORACLE/SQL] Sortering op basis van criteria

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
In een applicatie wordt wekelijks een Excel-bestand uitgelezen waarin een groot aantal records staan. Het is de bedoeling dat op basis van het Excel-bestand een SQL-query wordt uitgevoerd naar Oracle. Op basis van de resultaten van de query wordt voor elk record een brief uitgeprint.

Vanwege de grootte van het Excel-bestand is het echter noodzakelijk dat de volgorde van de query-resultaten parallel is aan de volgorde in het Excel-bestand.

Op dit moment heb ik de volgende pseudo-code
C#:
1
2
3
4
5
string stringClause = LeesExcelbestand("excelbestand.xls");
string stringSQL = "SELECT * FROM tblPersoon WHERE ID IN (" + stringClause + ")"; 
//ORDER BY moet nog toegevoegd worden

//Voer SQL-query uit
Weet iemand hoe ik de ORDER BY het beste kan beschrijven?

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Ik weet niet of dat wel kan, enige 'oplossing' die ik weet is om voor elke entry in Excel een aparte SQL te bouwen en die te UNIONen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:01
Kan je die gegevens die in dat Excel bestand staan niet in een DataSet/DataTable inlezen, en dan adhv die gegevens de gegevens in de Oracle DB gaan ophalen oid?
Desnoods door voor iedere row in je ADO.NET datatable dan een query naar Oracle te gaan doen.

https://fgheysels.github.io/

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
whoami schreef op 06 augustus 2004 @ 15:32:
Kan je die gegevens die in dat Excel bestand staan niet in een DataSet/DataTable inlezen, en dan adhv die gegevens de gegevens in de Oracle DB gaan ophalen oid?
Desnoods door voor iedere row in je ADO.NET datatable dan een query naar Oracle te gaan doen.
Kan wel, maar is geen effectieve en mooie oplossing. :)