Toon posts:

ogg i.c.m. cue-file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het met een .cue file mogelijk om behalve een .mp3 ook een .ogg in stukken te knippen?

Bij een mp3-tje is de standaard indeling van de .cue file als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PERFORMER "NAME"
TITLE "NAME"
FILE "NAME.mp3" MP3
  TRACK 01 AUDIO
    PERFORMER "NAME"
    TITLE "NAME"
    INDEX 01 00:00:00
  TRACK 02 AUDIO
    PERFORMER "NAME"
    TITLE "NAME"
    INDEX 01 MM:SS:FRAME
  TRACK #
    enz enz enz

Als bij FILE ipv .mp3 .ogg wordt ingevuld en daarachter OGG dan wordt er een foutmelding gegeven dus dit is niet de goede manier.

Is het voor zover iemand weet mogelijk om ditzelfde te laten werken bij .ogg en zo ja, hoe dan?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Volgens mij is het niet direct mogelijk om dat op die manier te doen.
Zelf vind ik het branden van mp3 m.b.v. een cue file al een drama (vastlopers enz.)
Ik zet de mp3 altijd eerst om naar wav en brand daarna die wav met die cue file.

Dit zou je met ogg ook kunnen doen, t kost je een paar minuten extra en werkt perfect. (natuurlijk wel even de bestandsnaam veranderen van ogg/mp3 naar wav in je cue file).

voor het decoden kun je OggDrop XP gebruiken.
(geen install nodig, je gooit je ogg file in het venstertje, het visje begint te draaien, een moment geduld en klaar is je wav file :D )

zie ook http://www.rarewares.org/ogg.html

[ Voor 11% gewijzigd door Pendaco op 06-08-2004 16:41 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Ik gebruik musiCutter altijd voor mp3's. Hij werkt erg makkelijk, lekker recht toe recht aan. Maar, voor jou het belangrijkste, hij kan ook met *.ogg overweg.
Als je nog iets zoekt om ze te branden: EAC. Deze heeft niet zo'n absurde laadtijd zoals die waar Nero, bij mij, altijd op vastloopt. Daarnaast heb je er ook nog een perfecte ripper bij...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, tis meer dat ik een set heb gemixt die als ik die verspreid dat niet iedereen ermee hoeft te kutten maar gewoon m.b.v. de .cue branden op cd.

Bij mp3 werkt het wel (zolang een constante bitrate wordt gebruikt) dus zet ik de set maar even om naar mp3.

Ik gebruik trouwens CDRWIN om zulke cuefile gebaseerde cd's te branden, ideaal :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
Dat kan heel goed hoor. Dan moet je je *.cue file op deze manier beginnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PERFORMER "Armin van Buuren"
TITLE "76"
FILE "Armin van Buuren - 76.ogg" WAVE
  TRACK 01 AUDIO
    TITLE "Prodemium"
    FLAGS DCP
    INDEX 00 00:00:00
    INDEX 01 00:00:15
  TRACK 02 AUDIO
    ...

Overigens hoeft je mp3 niet CBR te zijn. Ik rip enkel met LAME Alt Preset (en oggenc), dat is behoorlijk VBR maar het werkt perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door DeeD2k2 op 07-08-2004 15:08 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
DeeD2k2 schreef op 07 augustus 2004 @ 15:08:
Dat kan heel goed hoor. Dan moet je je *.cue file op deze manier beginnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
TITLE "76"
FILE "Armin van Buuren - 76.ogg" WAVE
  TRACK 01 AUDIO
    TITLE "Prodemium"
    FLAGS DCP
    INDEX 00 00:00:00
    INDEX 01 00:00:15
  TRACK 02 AUDIO
    ...

Overigens hoeft je mp3 niet CBR te zijn. Ik rip enkel met LAME Alt Preset (en oggenc), dat is behoorlijk VBR maar het werkt perfect.
Voila, is perfect, met als bijkomend voordeel dat NERO ook niet vastslaat hierop, maar bij mp3 wel.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zeer goed gratis programma voor deze taak:
Burrrn
Pagina: 1