2 x ISA pnp netwerkkaarten in SuSE 6.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Topicstarter
Ik wil(de) graag 2 ISA pnp netwerkkaarten in een uod beestje (486@50MHz) stoppen om hier een IP forward masjientje van te maken. Dit wil(de) ik doen met suse 6.1.

Een nadeel: De 486 heeft geen PCI sloten, dus moeten er 2 isa kaarten in. Suse vindt ze wel los van elkaar, maar niet tegelijk:
vb. laad ik de een dan vindt suse daarna de ander niet en andersom. Verwijder ik de kernelmodule van de een dan vindt suse de ander wel weer.

In DOS heb ik de kaarten al op andere IRQ's en IO adressen gezet, die zeker geen conflicten geven. Die settings werken onder linux, maar niet samen. Rara hoe kan dit? Ik ben de draad kwijt!

Alle 2 de kaarten zijn ISA pnp en ne2000 comp. Dit is dan ook de kernelmodule die ik moet gebruiken voor de twee kaarten. Is dit een beperking van Suse / linux of van mijn inzicht?

Help me... ;)

p.s. keb nu een andere oplossing met een celeron 300 (1 x ISA + 1 x PCI NIC), maar dit is niet echt wat ik wilde...

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 12:27
insmod ne io=0x300,0x320 irq=10,12

OF....

in de /etc/modules.conf of conf.modules

alias eth0 ne
alias eth1 ne

options ne -o ne-0 io=0x300 irq=10
options ne -o ne-1 io=0x320 irq=12

Eerst ff met zo'n dos proggie PnP uitzetten en de IO en IRQ aanpassen naar je eigen instelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

Topicstarter
Thanx!

'T was mijn beperking dus... ;)

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 20:14
maar met wat voor DOS progje kun je dat doen dan?