[Redesign] 9292ov.nl voortaan in zwart wit!

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Fok!
Reisinformatie-site 9292ov.nl is voortaan alleen nog maar in zwart-wit te zien. Exploitant Reisinformatiegroep uit Utrecht wil zo een einde maken aan de voortdurende haperingen met het verstrekken van reisadviezen. De site geeft dagelijks meer dan 80.000 adviezen en was nogal eens traag. Volgens de reisgroep is de site nu ook onderscheidend van anders sites.

Nieuw op de site is dat er ook informatie over taxi's en busjes die op aanvraag voorrijden te vinden is. Reizigers en het ministerie van Verkeer & Waterstaat hadden hierop aangedrongen. Reizigersvereniging Rover heeft de nieuwe site getest en van een goedkeuring voorzien.
Eigenlijk is het gewoon alleen maar een of andere neppe marketingstunt.

Wat maakt het nou uit of je een paar .gifjes ipv blauw grijs maakt? IMHO hadden ze beter eens kunnen kijken of ze al die javascripts en tables wel nodig hadden, of ze niet over hadden kunnen stappen op pure semantische XHTML + CSS, en dan nog maar niet te spreken over de flashbanners. Ik heb zojuist de hele site opgeslagen, en de totale grootte blijkt 131 kb! (en dan is dit nog de geoptimizede versie)

Op 131 kb kan ik toch echt een héle hoop info kwijt...

Wat vinden 'de' webdesigners hier nou van?

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 06-08-2004 13:43 . Reden: de site ligt er alweer uit trouwens :X ]

Stop uploading passwords to Github!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 14:51

Roland

Schnitt!

Je kan veel doen met alleen zwart en wit, maar dit vindt ik er persoonlijk niet echt beter uitzien.

...Make every cut count, even if it is one frame...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

1 grote reclamestunt, meer of minder kleuren maakt voor de kb's niet zoveel uit. :/

En overstappen op XHTML + CSS? Dan kun je beter overstappen op HTML+CSS als je echt kb's wil besparen :)

[ Voor 42% gewijzigd door André op 06-08-2004 13:45 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Papa Eend schreef op 06 augustus 2004 @ 13:38:
Op 131 kb kan ik toch echt een héle hoop info kwijt...
Eensch... Bovendien hebben ze vrijwel alleen de CSS en de menubuttons zwart/wit gemaakt, dus dat zal een besparing van 0,0 zijn... De flash en andere plaatjes zijn nog gewoon in kleur... :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 11:09
Mja ik vind het zowiezo wel een rare opzet van de website...

Menu'tjes worden netjes in DHTML gemaakt enzo en de text zelf staat dan weer in een veeel te grote table... Ook is de site gewoon heel traag met renderen... :{

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Wie biedt een complete redesign aan op correcte manier? :P

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

sja, nu gaat iedereen kijken en is er al helemaal geen doorkomen meer aan.

wat ik niet begrijp: NS.nl gebruikt voor de "planner plus" iirc exact dezelfde database, en die site is wel snel. neem dan daar het design van over?

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Laat staan dat de 'werking' ervan is verbeterd. Ik probeer net te kijken, en ik krijg niet eens het scherm geladen links. Oftewel, de overbelasting blijft gewoon van kracht.

E.P.M. Linsen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is gewoon een verkapte reclamecampagne, dat kan je ook zin uit deze zin:
Volgens de reisgroep is de site nu ook onderscheidend van anders sites.
Ze hebben gewoon last van de concurrentie en hopen dat met dit persbericht ze weer meer bezoekers e.d. zullen trekken naar de website. Naar mijn idee hadden ze dat beter kunnen doen om zaken aan te halen als: Drempels weg, usuability, e.d.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Sja bij zo'n shitload aan requests moeten ze het misschien in de hardwarematige kant zoeken.. snellere servers, aparte database/applicatieservers, webservers en 1000 Gb geheugen, dual cpu machientjes etc etc... daar win je ook een hoop mee dunkt me

idd 1 groot broodje aap

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het linker schermpje ligt er nu gewoon helemaal uit? :D

Anyway ik vind de nieuwe layout van dat venstertje wel okee!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:39

dotcode

///\00/\\

Ze kunnen beter iets daan aan de backend een paar meer servers om reis adviesen uit te rekenen zou veel meer uitmaken, denk ik. Daarnaast zou de trafic de bottle neck niet moetzijn. Behalve als ze maar een bepaalde bandbrete inkopen.

Verwijderd

Om nu een zwart/wit site als reclamestunt te gebruik :s Hadden ze beter wat vernieuwends met hun formulieren kunnen doen. En ja; zwart/wit site onder het mom van 'dit is tegen de haperingen' klinkt wel wat lacherig in mn oren :) Ze kunnen beter in hun software/hardware inversteren dan dat ze beweren snelheid uit hun design te halen... het lijkt erop dat iemand dat persberichtje heeft gemaakt het niet helemaal begrijpt...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30

BCC

Ik wordt er nu ook helemal vervelend van dat hij ELKE keer met 48 TAXI alternatieven komt als ik aangeef dat ik van station naar station wil! Hallo ik wil met de trein?! Dan moet je weer geavanceerd -> Taxi uitvinken -> Ok. Lekkere verbetering. Afijn, verder is hij volgens mij trager geworden en ik vind hem onoverzichterlijker omdat alles zwart wit is...

[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 06-08-2004 14:18 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op 06 augustus 2004 @ 14:16:
Ik wordt er nu ook helemal vervelend van dat hij ELKE keer met 48 TAXI alternatieven komt als ik aangeef dat ik van station naar station wil! Hallo ik wil met de trein?! Dan moet je weer geavanceerd -> Taxi uitvinken -> Ok. Lekkere verbetering. Afijn, verder is hij volgens mij trager geworden en ik vind hem onoverzichterlijker omdat alles zwart wit is...
je bedoelt zo'n reserveer-taxi?
dat is dus een hoop gezeik en geregel (en in iedere regio anders), maar het is dus vaak wel sneller en goedkoper dan de trein :)

ik zat trouwens te denken: al die conducteurs hebben nou toch een nieuwe PDA?
is er geen manier om die oude dingen als een soort koetjes aan elkaar te hangen, en lekker mee te laten rekenen? de software staat er al op :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 14:21 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30

BCC

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 14:19:
[...]

je bedoelt zo'n reserveer-taxi?
dat is dus een hoop gezeik en geregel (en in iedere regio anders), maar het is dus vaak wel sneller en goedkoper dan de trein :)
Van Station Enschede naar Station Zwolle doen ze echt niet voor onder de 5 euro 30... toch? Als ze dat wel doen ga ik vanaf nu altijd met de taxi :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op 06 augustus 2004 @ 14:21:
[...]

Van Station Enschede naar Station Zwolle doen ze echt niet voor onder de 5 euro 30... toch? Als ze dat wel doen ga ik vanaf nu altijd met de taxi :)
nee, maar daar geeft de planner ook netjes een treinreis aan. ik had het over de gevallen waarin hij komt leuren met zo'n CVV taxi.

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Wat een onzin, dat z/w gebeuren. Als ze het voor slechtzienden zouden doen, ok. Maar ga dan geen grijstinten gebruiken. Qua performance is het niet handig om tables e.d. te laten gebruiken, volgens mij kan het in (x?)html veel sneller. Ook is het design lelijk afgewerkt, de rechtermenuknoppen zijn met een grijze achtergrond. Ik ga vanavond 's een beetje proberen om te kijken hoe klein ik 'm kan krijgen :)

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:12

Altaphista

1. check manual, 2. ask

op Fok staat dat zwart wit = sneller: FOK heeft niet goed gelezen in het bronartikel!!!
quote: planet
...uit te voeren in zwart-wit en grafische elementen goeddeels te strippen
BAN FOK!
:)
verder vind ik zwart-wit er echt niet mooier op worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Altaphista op 06-08-2004 15:11 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

voor wie hk toegang hebben .. ook html sneller dankzij zwartwit?

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:09
chris schreef op 06 augustus 2004 @ 14:38:
Wat een onzin, dat z/w gebeuren. Als ze het voor slechtzienden zouden doen, ok. Maar ga dan geen grijstinten gebruiken. Qua performance is het niet handig om tables e.d. te laten gebruiken, volgens mij kan het in (x?)html veel sneller. Ook is het design lelijk afgewerkt, de rechtermenuknoppen zijn met een grijze achtergrond. Ik ga vanavond 's een beetje proberen om te kijken hoe klein ik 'm kan krijgen :)
tabellen maken volgens mij niet veel uit, zolang je er maar geen honderden van gebruikt. zoals zij hem nu hebben gebruikt lijkt het mij snel genoeg. ze hadden wel wat meer met de kleuren mogen spelen aangezien kleuren client side zijn en dus net zoveel kb´s in beslag nemen als grijstinten(als ze alleen maar gebruik maken van html kleuren).
willem169 schreef op 06 augustus 2004 @ 14:04:
Sja bij zo'n shitload aan requests moeten ze het misschien in de hardwarematige kant zoeken.. snellere servers, aparte database/applicatieservers, webservers en 1000 Gb geheugen, dual cpu machientjes etc etc... daar win je ook een hoop mee dunkt me

idd 1 groot broodje aap

• Not Pingu
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Aangezien ze pochen met betere toegankelijkheid voor slechtzienden, denk ik dat ze gewoon een foutje hebben gemaakt: ipv. een Contrast Adjustment layer hebben ze een Saturation Adjustment layer over het PSDtje gedaan :P En nog verkeerd ingesteld ook :+

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Johnny
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

En als ze nu ook de treinen en bussen grijs verven gaan die zeker ook allemaal op tijd rijden :?

Als ik die broncode bekijk zie ik daar bergen aan dubbele en overbodige, en foute troep staan. Van mij krijgen ze de bullshit-van-de-dag-prijs.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Speedpete
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Johnny schreef op 06 augustus 2004 @ 15:36:
En als ze nu ook de treinen en bussen grijs verven gaan die zeker ook allemaal op tijd rijden :?

Als ik die broncode bekijk zie ik daar bergen aan dubbele en overbodige, en foute troep staan. Van mij krijgen ze de bullshit-van-de-dag-prijs.
en de vele tabs niet te vergeten... Heb in het bronbestand voor de gein alle tabs vervangen door spaties, en daarna alle dubbele spaties verwijderd, scheelt 4kb op 48kb bron :P

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
wtf? ziet er toch niet uit :/ nog een stuk onduidelijker ook!

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Johnny schreef op 06 augustus 2004 @ 15:36:
Dat vind ik wel de meest ownende uitspraak in dit hele topic!! _o_

Meeeesterlijk :D

Ik vind het een domme zet van ze. Zoals al gezegd is, met deze grijswaarden zijn ze eigk nog geen stap verder, het is onoverzichtelijker geworden en de usability voor slechtzienden is er ook op achteruit gegaan.
Ik vraag me af welke ontwerper ze dat door de strot geduwd heeft, 'in grijstinten wordt uw site sneller' ... ja, had het dan ook goed gedaan, lapzwans, en niet zoals hierboven al gezegd wordt, een saturation filter eroverheen :z

Overigens is de MikroGids in zwart-wit wel goedkoper dan al die gekleurde TV-blaadjes :Y) maar, tegenwoordig heeft de MikroGids ook al gekleurde tabs :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Misschien zijn ze wel in de war met hersencapaciteit: als je heel zwart-wit denkt, heb je ook minder hersencapaciteit nodig :P

De grote vraag is natuurlijk of de mensen van 9292ov.nl dit echt hebben gedaan om de load te verminderen, en dat ze dus echt geloven dat dit helpt; of dat het meer een ludieke actie is om wat publiciteit te krijgen.

• Willem
  • Laatst online: 14:41
Ehm we weten nog steeds niet zeker of een 1 of andere PR sjakie dit heeft gezegd vanuit ontwetendheid of dat het daadwerkelijk wordt verdedigd door een ontwerp/webdev-bureau. Tot die tijd lijkt het me niet fair dit aan te vallen.

Afgezien van het feit dat ik het er vanuit beide oogpunten niet mee eens ben ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Het werkt niet eens in Firefox (0.9.x) :(

Ga maar eens met je muis over de menu's heen, alleen wanneer je klikt op een titel en de muis naar beneden sleept krijg je even een menu te zien (waarvan je niets kan aanklikken).

Verder vind ik het niet echt mooi. Ik heb niet voor niets een superdeluxe kleurenscherm.

Oh en wat zeg ik, het werkt zelfs niet eens helemaal goed in IE (6.0).. de berichten onder het kopje "vertragingen" zijn door de grijze menu selecties te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 17:11 ]

• inquestos
  • Laatst online: 14:38
@Aardbei: nieuwste versie van firefox heeft er anders geen problemen mee. En van jouw IE6 probleem heb ik ook geen last...

offtopic:
Pfff... en als het nou alleen bij dat design bleef. Ik was benieuwd of ze ook meteen iets gedaan hadden aan het advies dat ze geven. Dus ik typ 3 verschillende plaatsen in m'n dorpje in, op zo'n half uur lopen totaal, op vrijwel 1 rechte lijn. Wat krijg ik: Ik mag half nederland doorkrossen, inclusief een dure taxirit, trein, bus, en lopen, en ben 2,5 uur kwijt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

dit is grappig: http://ov9292.nl/ maar http://9292ov.nl/ doet helemaal niets
dit is ook een giller:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function SelectMenuItem(Nr)
{
  var url="9292OV000.asp";
  url=replace(url,"000",Nr);
  window.document.location.href=url;
}

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan 8)7
die hele frontpage kan de helft kleiner als je al die javascripts netjes in externe files stopt (caching!)

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 06-08-2004 19:01 ]

Intentionally left blank

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
crisp schreef op 06 augustus 2004 @ 19:01:
dit is grappig: http://ov9292.nl/ maar http://9292ov.nl/ doet helemaal niets
dit is ook een giller:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
function SelectMenuItem(Nr)
{
  var url="9292OV000.asp";
  url=replace(url,"000",Nr);
  window.document.location.href=url;
}

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan 8)7
die hele frontpage kan de helft kleiner als je al die javascripts netjes in externe files stopt (caching!)
Moet je voor de grap eens het aantal <script> blokken midden in de pagina tellen :X Om nog niet te spreken van het aantal geneste tables en de stuk of 5 aparte style tags in de body :X

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

Papa Eend schreef op 06 augustus 2004 @ 19:21:
[...]

Moet je voor de grap eens het aantal <script> blokken midden in de pagina tellen :X Om nog niet te spreken van het aantal geneste tables en de stuk of 5 aparte style tags in de body :X

tsja, maar als je dan al niet goed kan scripten, hang er dan zeker niet je hele site aan op...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 06-08-2004 19:37 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

inquestos schreef op 06 augustus 2004 @ 17:46:
@Aardbei: nieuwste versie van firefox heeft er anders geen problemen mee. En van jouw IE6 probleem heb ik ook geen last...
Welke versie van Firefox gebruik jij dan? 0.9.1, 0.9.2, 0.93 of cvs?

/me heeft het probleem met 0.9.2 (moet nog updaten naar 0.93 maar dat stel ik nog even uit omdat ik niet zeker weet of dit ongelofelijk mooie theme dan nog steeds werkt)
offtopic:
Pfff... en als het nou alleen bij dat design bleef. Ik was benieuwd of ze ook meteen iets gedaan hadden aan het advies dat ze geven. Dus ik typ 3 verschillende plaatsen in m'n dorpje in, op zo'n half uur lopen totaal, op vrijwel 1 rechte lijn. Wat krijg ik: Ik mag half nederland doorkrossen, inclusief een dure taxirit, trein, bus, en lopen, en ben 2,5 uur kwijt.
Zelfde hier... vanuit het dorpje waar ik woon zijn er 2 lijnen richting Amsterdam Centraal. Met deze reisplanner krijg ik het advies om de langste (en duurste) route te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2004 02:38 ]

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:15
Nou dan ben ik de eerste maar om jullie allemaal te irriteren, ik vind het 10x beter uitzien als de vorige website.

Wit, grijs en zwart is perfekte combinatie.

Of dat mijn gebruik ervan nou gaat vermeerderen, nee.

Upside down

• Glabbeek
  • Laatst online: 07-05 20:57

Glabbeek

Dat dus.

Of anders dit: Als je gaat naar http://www.ovr.nl (ooit had het nog deze veel minder cryptische, wel te onthouden, naam, OV Reisinfo) krijg je natuurlijk dezelfde melding. Klik dan eens op 'Hoofdpagina' en zie waar je uitkomt: http://www.ovr.nl/9292OV1.asp

Wat nou 'OVR' bestaat niet meer, je blijft gewoon op hetzelfde domein! Haal dan gewoon die irritante 'hee, je hebt een fout adres ingetypt'-melding weg en laat gewoon de site zien.

En zo is het maar net.

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Heb de site voor de gein eens door de W3C validator heen gehaald. Dat is ook best lachen.

Validator 9292ov :+
Voor de grap moet je even testen met HTML 4.01 strict

Maar ik begin toch wel een beetje te twijfelen of de site door een apart bureau gebouwd is. Het lijkt meer op een project van een stage loper die nog tijd over had.

[ Voor 7% gewijzigd door J_Davelaar op 06-08-2004 23:22 . Reden: Stukje vergeten ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• Spruit_elf
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

hmm degene die die site geschreven heeft, heeft bij de t.net frontpage afgekeken.
ook een deel van de content in javascript. Waar dat in hemelsnaam voor is?? zeker als je ook nog asp gebruikt.
of is dit vloeken in de kerk en moet ik gaan rennen 8)7

* Spruit_elf hoopt trouwens dat de prutser die de site gemaakt heeft ook wel eens stiekum in dit forum kijkt, meschien dat ie er nog wat van opsteekt :D

[ Voor 25% gewijzigd door Spruit_elf op 07-08-2004 02:49 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

mrcactus schreef op 07 augustus 2004 @ 02:46:
hmm degene die die site geschreven heeft, heeft bij de t.net frontpage afgekeken.
ook een deel van de content in javascript. Waar dat in hemelsnaam voor is??
Op het Philips intranet worden alle menustructuren en pagelayouts geproduceerd door Javascript. Erg efficiente manier om *heel veel* kilobytes te besparen die door *cached* javascript geproduceerd worden. In de HTML zelf staat alleen een simpele call naar 'beginpage' en wat definities voor de menustructuren, en alle resulterende tjap rolt er vanzelf uit.

Professionele website nodig?

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even mijn gal spuwen O-)

Vind het er maar een beetje retro uitzien, naast dat ik het nonsens vind dat Zwart-Wit sneller is. Het pompen van data blijft hetzelfde. De kleurcodes zijn alleen anders. Ik vind het eigenlijk een hopeloze kansloze zet omdat dit alleen in het geval van uiterste frustratie misschien iets zou kunnen uithalen door echt optimaal te programmeren. Zelfs Google is kleurrijker en Google is nog wel iets drukker bezocht ook dan OV9292.

Het enige facet waarom dit nou weer zo nodig moest misschien is omdat de reclamebanners die erin staan nu meer opvallen. Verder vind ik het nu een dorre, niet-representatieve site door de eenvoudigweg zwart-wit kleurtinten. De site hoeft ook niets te verkopen van zichzelf, maar heeft wel klanten in de vorm van adverteerders en die krijgen door dit gebeuren een prominent plekje.

[disclaimer]
After all moeten we ook maar weer niet klagen. Wij betalen er immers niet voor.
[/disclaimer]

Tis wel opvallend. Bij veel NS Stations worden de klanten weggejaagd omdat ze niet meer terechtkunnen bij een loket voor een kaartje. OV9292 denkt misschien nu de toestroom van requests te verminderen door deze kleurstelling?

* SanderTje! vind het maar een n00b-achtig inhoudelijk persbericht :P

[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 07-08-2004 03:00 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
ohja check die link onderaan de hoofdpagina (en ook op ov9292.nl):
Deze website toevoegen aan uw favorieten
een span die doet alsof het een anchor is met onclick=window.external.AddFavorite... BLAH

nuttig t scheelt ook dat dat werkt in firefox enzo :+

deviantART gallery

• Speedpete
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Ik heb de site even laten zien aan een goede kennis van me, en die kan er nu niets meer mee.

De man is door diabetes bijna 80% van z'n zicht kwijt geraakt en kan na vele behandelingen nu weer op de pc werken. Met de vernieuwde ov website kan hij echter niets, contrasten bij grijstinten zijn voor hem een ware ramp, het verschil tussen grijs en wit valt bij hem grotendeels weg.

Ik voeg me dus bij deze quote:
Dark Blue schreef op 06 augustus 2004 @ 16:24:
[...]
Ik vind het een domme zet van ze. Zoals al gezegd is, met deze grijswaarden zijn ze eigk nog geen stap verder, het is onoverzichtelijker geworden en de usability voor slechtzienden is er ook op achteruit gegaan.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb voor de gein even getest hoeveel het nou zou schelen om zwart/wit gifjes op te slaan tegenover gekleurde.
Ik heb in Photoshop een nieuw bestand geopend van 1024x768 en daar een gradient van wit naar felblauw gemaakt. Dat opslaan als een 4 kleuren gifje (zonder transparency of dithering e.d.) leverde een gifje van 7,363 kb op. Vervolgens grayscalede ik die afbeelding en sloeg hem wederom op als 4 kleuren gifje. Resultaat: 9 kb.

Eigenlijk wel vaag dat het resultaat in grijswaarden groter is, je zou verwachten dat het bij geindexeerde kleuren geen bit uitmaakt, zeker niet met 4 kleuren.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Newsflash:

"Mozilla lanceert binnekort NightFox, de eerste zwart-wit browser speciaal voor de Nederlandse markt"

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 12:09
JoetjeF schreef op 07 augustus 2004 @ 17:15:
Newsflash:

"Mozilla lanceert binnekort NightFox, de eerste zwart-wit browser speciaal voor de Nederlandse markt"
in samenwerking met lynx

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
EnsconcE schreef op 06 augustus 2004 @ 15:21:
[...]

tabellen maken volgens mij niet veel uit, zolang je er maar geen honderden van gebruikt. zoals zij hem nu hebben gebruikt lijkt het mij snel genoeg.
[...]
nou, als je minimale xhtml gebruikt kan je de layout in je .css stoppen, die vervolgens gechached wordt...
het is überhaupt netter....het voordeel van tabellen is wel een veel bredere ondersteuning onder oude browsers, het nadeel is geen ondersteuning voor b.v. mobiele devices oid.

• Johnny
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

JoetjeF schreef op 07 augustus 2004 @ 17:15:
Newsflash:

En speciaal voor MSIE maakt * Johnny een bookmarklet die je kunt toevoegen aan je favorieten waarmee je alle pagina's supersnel in zwart-wit kunt bekijken!

code:
1
javascript:void(document.body.style.filter='gray()')

(in de adresbalk zetten)

[ Voor 40% gewijzigd door Johnny op 08-08-2004 00:49 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Johnny schreef op 08 augustus 2004 @ 00:47:
[...]

En speciaal voor MSIE maakt * Johnny een bookmarklet die je kunt toevoegen aan je favorieten waarmee je alle pagina's supersnel in zwart-wit kunt bekijken!

code:
1
javascript:void(document.body.style.filter='gray()')

(in de adresbalk zetten)
Gaaf.. Dat truukje kende ik niet :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

SanderTje! schreef op 08 augustus 2004 @ 02:24:

Gaaf.. Dat truukje kende ik niet :)
code:
1
javascript:void(document.body.style.filter='FlipV()FlipH()')

Zet die er meteen bij voor als je monitor van je bureau pleurt ;)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Deze is ook wel leuk :+

code:
1
javascript:document.body.style.filter='invert()';void(null)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

gelukkig IE only ja...

Afbeeldingslocatie: http://www.supersop.nl/flipie.jpg

leoaq.fm // Jeune Loop

• inquestos
  • Laatst online: 14:38
Ruig zeg. Maar deze is nog wel het ruigste :P

code:
1
2
javascript:void(document.body.style.filter='invert()xray()
blur(direction=90,strength=30)alpha(opacity=85,style=3)')

doormiddengeknipt om de layout niet te vern*ken

offtopic:
Volgensmij het complete lijstje:
gray()
FlipH()
FlipV()
invert()
xray()
blur(direction=180,strength=10)
wave(strength=1,freq=10,lightstrength=10)
alpha(opacity=90,style=3)
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 22:36:
[...]

Welke versie van Firefox gebruik jij dan? 0.9.1, 0.9.2, 0.93 of cvs?
Ik gebruik ook 0.9.2 (blijkbaar alweer niet meer de nieuwste)

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 08-08-2004 14:28 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ook wel leuk ja, scanlines zonder enig plaatje :)
code:
1
javascript:void(document.body.style.filter='wave(strength=0,freq=500,lightstrength=20)')

ok nu weer ontopic (sorry)
Pagina: 1