PC boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Toen ik vanochtend wakker werd, stond de pc uit :(
Opstarten lukt voor geen ene mogelijkheid. Ook niet met schroevendraaier.
De voeding wil gewoon niet aan. (ligt niet aan stekker/stekkerdoos)

De voeding deed het wel in een ander systeem (net getest)
Verder heb ik alle hardware losgekoppeld, om alleen met cpu/mem/gpu te gaan booten. Maar de voeding geeft geen kick.
Het enigste wat werkt is mijn NIC lampje.

Ik ben ten einde raad, deze pc heb ik nog maar 2 weken. Vooral geschrokken omdat de pc s'ochtends uit stond.

Ik kan ook geen defecte onderdelen/condensatoren op het mobo ontdekken

Waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ricoh op 06-08-2004 13:36 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08 15:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als ik jouw was, dan zou ik alle onderdelen even apart testen. Als je pc geen kik geeft kan het best wel een je mobo zijn of je processor. Als het dan nog niet lukt, terug naar de winkel gezien je na 2 weken nog wel garantie hebt ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:01
kan aan 1000en dingen liggen. werkt het systeem wel met een andere voeding? zo niet, alle componenten uit je systeem halen, op geheugen, cpu en videokaart na. systeem testen. werkt niet? een voor een deze componenten vervangen, of laten testen.

• Ricoh
Maar ik kan helaas de cpu/gpu niet in een ander systeem testen, omdat dat mobo niet compatible is :(

Hij boot zelfs niet met enkel cpu/mem, hij krijgt op een of andere manier geen power door die pwr jumper/switch op het mobo
Ook niet na bios reset.

Als ik de atx power cable erin stop, draait de cpu fan wel, maar lief 1 rondje, maar dat is alles

En terugsturen via RMA procedure nar de webwinkel, doe ik pas als ik zeker weet dat mobo defect is. Dit is trouwens al het tweede mobo wat defect is, binnen een maand, twee keer de MSI K8N :(

[ Voor 32% gewijzigd door Ricoh op 06-08-2004 14:24 ]

Verwijderd

Ricoh schreef op 06 augustus 2004 @ 13:39:

En terugsturen via RMA procedure nar de webwinkel, doe ik pas als ik zeker weet dat mobo defect is. Dit is trouwens al het tweede mobo wat defect is, binnen een maand, twee keer de MSI K8N :(
Hoe groot is de kans dan dat het mobo kapot is? 8)7 Bovendien kun je je GPU gewoon in een ander bord stoppen, zolang het maar een AGP-slot heeft. Is toch wel redelijk standaard. Ik zou anders even de CPU en RAM op een ander mobo testen.

• Ricoh
dat kan dus niet he, andere socket, en ander agp slot

Verwijderd

Ricoh schreef op 06 augustus 2004 @ 14:42:
dat kan dus niet he, andere socket, en ander agp slot
Dat kan ik helaas niet ruiken. Vermeld dit soort dingen in je startpost. Dan ziet iedereen wat je wel en niet gedaan hebt en waarom. Geen vrienden of (vage) kennissen met een geschikt mobo? Wie weet meldt zich hier iemand. Anders wordt het toch RMA. Zou dan een getest mobo eisen, om meer problemen met RMA te voorkomen.

[EDIT] Hoezo ander AGP-slot? AGP1 of 2?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 15:15 ]

• Ricoh
Pff, heb ten einde raad, voordat ik het bord op wou sturen nog eens getest.
Alleen met een KAAL mobo, dus met niets aangesloten, behalve 1 casefan.
Boot ie in een keer wel ! Zou dus betekenen dat de cpu aan barrels is ? Maar dan moet ie toch iig AAN kunnen ? Net de cpu weer netjes gemonteerd, opnieuw koelpasta erop gedaan. Kon geen beschadigingen vinden o.i.d. Maar systeem gaf weer geen kick, bij de power-up :( (de fan slaat enkel een halve slag)

IS de CPU dan definitief stuk, of kan het alsnog aan het mobo liggen ?
Normaal boot een pc toch ook met defecte cpu ? om vervolgens 4xrood te geven.
Met CPU zonder koelblok, boot ie ook niet.

Het rare is dat ie zonder cpu direct boot zodra ik de power cable erin stop. Als ik dan de switch van de voeding zelf weer uit, en aan zet, kan ik NIET booten met de schroevendraaier. Waarom kan ik niet booten met een schroevendraaier, maar wel door die power cable erin en eruit te halen. ?

[ Voor 35% gewijzigd door Ricoh op 09-08-2004 20:05 ]

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

agp heeft 3 verschillende soorten sloten geloof ik, heeft te maken met bepaalde voltages (2 verschillende voltage soorten en een universeel slot dacht ik)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Verwijderd

Heb dit voor mij ook vaag probleem gehad. Met een kloksnelheid op standaard (ik heb een Barton XP 3000) vloog mijn pc tijdens het opstarten er onherroepelijk uit en had net zoals jij wist te melden het "Cpu-koelertje van 1 rondje".
Nadat ik de CPU (als probeersel)zijn laagste snelheid in het BIOS had opgegeven, was voor mij het probleem verholpen. De processor loopt welleswaar niet op zijn standaard snelheid, maar wonder even verder om op mogelijke problemen te komen.

Verwijderd

Ik zit zelf te denken aan de cpu. Maar dat lijkt mij raar. Was de cpu overgeclockt?

Wat natuurlijk ook kan is, dat je moederbord ergens wat fout heeft zitten, en dat door de cpu kortsltuiting word gemaakt, waardoor de cpufan maar 1 rondje draait. Maar waarom moeilijk doen? Ik zou gewoon terug gaan met de pc. Dat had ik ook.. gelukkig nog wel garantie op dat bordje:D
Pagina: 1