Toon posts:

Win2K : Virtuele geheugen loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en ik vond hier een heleboel topics over, maar geen er van gaf mij de oplossing.

Ook ben ik bij de Microsoft knowledge base geweest, maar daar stond ook niet waar ik naar zocht.

Ik heb een computer die slechts 1 programma draait. Toch zijn er nog wat dingen die op de achtergrond draaien (adaware --> running processes) daaruit blijkt dat programma's als norton antivirus en ghoststartservice nog draait.

Nu mijn probleem:

Het virtuele geheugen loopt vol na meer dan acht uur gedraaid te hebben. De computer wordt opgestart als ik binnen kom op mijn werk en als ik naar huis ga moet hij eigenlijk aan blijven staan. Als ik dat doe en ik kom de volgende morgen binnen dan geeft de computer de melding: virtuele geheugen is vol. Ook geeft hij nog een melding over mijn kmixer.sys, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Dit betreft mijn sounddriver.

Ik heb mijn virtuele geheugen al aangepast tot 3 gig maar als een programma er steeds iets bijschrijft zonder het virtuele geheugen te legen dan loopt hij natuurlijk uiteindelijk altijd vol. Het lijkt me niet echt de bedoeling dat een programma er steeds iets bijschrijft. Dit lijkt me dan ook de oorzaak.

We hebben hier 1 programma dat dag en nacht moet draaien. Het is een applicatie die een robot arm bestuurt. Deze robot arm staat in verbinding met een online database. Deze database slaat informatie op die op een website ingevoerd wordt. Op deze website doe je een puzzel en als je hem opgelost hebt kun je de robot bepaalde instructies geven.

Dus:

Website - puzzel - database - programma op computer

Wat kan er hier voor zorgen dat het virtuele geheugen vol loopt? Maw wat is de meest voor de hand liggende oorzaak?

Bvd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Wat is de precieze foutmelding mbt. je geluids driver, en waar zie je die melding?

- Download IARSN TaskInfo 2003, daarmee krijg je veel meer gedetailleerde info over alle draaiende processen (geheugengebruik, welke bestanden ze open hebben staan etc.etc.)

- Hangt de PC aan het internet? -> ga eens virusscannen met een 2e scanner (desnoods een gratis online versie) en draai naast Ad Aware nog eens wat andere spyware scanners zoals Spybot Search & Destroy en HijackThis

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
Kijk een in task manager welk process het is dat zoveel geheugen in neemt?

Welke service pack level heb jij draaien?

Misschien nog wat tips :

Using Performance Monitor to Identify a Pool Leak

Slow system performance or your computer stops responding because of a memory leak in paged pool memory in Windows 2000 SP4

KB Search MS : memory leak

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 21:24
Grite kans dat die applicatie een bug bevat waardoor eenmaal gereserveerd geheugen niet meer vrijgegeven wordt. Hierdoor blijft het programma geheugen opsnoepen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb spyware search and destroy al gedraaid.

Ik zie nu net dat er iets is dat iedere keer 32 kB extra in het virtuele geheugen zet.

Er is maar 1 programma dat af en toe in het tabblad processen bij taakbeheer voorkomt dat is die applicatie die er op moet draaien. En de niet actieve systemen die soms op 99% zitten, maar dat is meestal zo. Dus ik verdenk de applicatie zelf er van dat er een bug in zit die er steeds 32 kB aan het virtuele geheugen toevoegt zonder het weer vrij te geven.

Het kan ook dat de connectie met de online database er iets mee te maken heeft, maar de applicatie zelf is de hoofdverdachte. Waar kan ik zien welke applicatie die 32 kB er bij zet? In het taakbeheer kan ik alleen maar zien DAT er 32 kB per seconde bij het virtuele geheugen wordt opgeteld, maar niet door welke applicatie.

Edit: Ik heb gevonden waar het aan ligt. De applicatie zelf (tekening.exe) zet er iedere keer 32 kB bij. Zal vragen of de programmeurs langskomen. Bedankt in ieder geval voor de reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 14:07 ]