Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Wat je zou kunnen proberen is in Access het binnenwerk voor je almanak maken (met een rapport) en deze printen als PostScript om naar de drukker te brengen. Nadeel is dat ik niet weet hoe je in Access het paginacijfer kan laten beginnen bij een ander cijfer dan 1. (ja, door heel veel blanco records in te voegen...)
Houdoe
Bij welke vereniging maken ze de almanak nog met Word of Publisher? Is toch bijna allemaal Quark en Indesign?
Maargoed, dit gaat niet makkelijk worden. Je kan in Word geen foto laten zien die in een Access tabel staat opgeslagen. Ik zou proberen alle gegevens te exporteren naar bijvoorbeeld Excel, waarbij je de foto's als apart bestand (jpg ofzo) laat opslaan met als naam het nummer van de bijbehorende persoon.
Daarna zou ik toch echt op zoek gaan naar iemand die een beetje kan quarken / indesignen en via een script alles goed laten zetten.
Zo wordt 't bij ons op de vereniging gedaan.
Maargoed, dit gaat niet makkelijk worden. Je kan in Word geen foto laten zien die in een Access tabel staat opgeslagen. Ik zou proberen alle gegevens te exporteren naar bijvoorbeeld Excel, waarbij je de foto's als apart bestand (jpg ofzo) laat opslaan met als naam het nummer van de bijbehorende persoon.
Daarna zou ik toch echt op zoek gaan naar iemand die een beetje kan quarken / indesignen en via een script alles goed laten zetten.
Zo wordt 't bij ons op de vereniging gedaan.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.