alles behalve geholpen

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46
goeie dag,

Ik zal toegeven dat ik een newbie op dit forum ben, maar ik heb heus al op andere fora gepost en gemod.

Ik weet met andere woorden nog niet genoeg van dit forum om me blindelings overal door te klikken.

Maar uiteraard heb ik een probleem, dat ik dan gepost(kcRogue in "Mijn moederbord is een trut") heb op een plaats die ik het beste dunkte.
De reactie van de mod "Aikeleer" liet dan ook te wensen over.

Niet alleen begon hij te zeuren over mijn taalgebruik en opbouw van mijn post, dat best wel verstaanbaar en DUIDELIJK was - hij sloot mijn post ook af, waardoor het onmogelijk was voor (zowel ik als) andere WEL helpende gebruikers om te reageren op mijn post. Mijn dubbelpost had ik inmiddels verwijderd.

Als je als mod nog niet eens het gezond verstand hebt om de post te MOVEN naar de aangewezen plaats, of die aangewezen plaats aan te duiden en maar gewoon de hele boel af te sluit zodat niemand er nog wat aan heeft en de newbie nog niet eens de kans geeft zich te verklaren, hoe ben je dan in godsnaam mod geworden?

Ik wacht vol verwachting op uw reactie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Graag afhandelen met de mod in kwestie: aikeleer (apending) tweakers.net.

Slotje + move naar LA.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 06-08-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

kcRogue schreef op 06 augustus 2004 @ 12:22:
Ik weet met andere woorden nog niet genoeg van dit forum om me blindelings overal door te klikken.
Dat is een leerproces, dat is normaal :) GoT stelt echter wel hoge eisen aan zijn gebruikers, het heet hier nu eenmaal niet www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl. Om hier mee te draaien moet je voldoen aan die (hoge) eisen, die echter in FAQs wel degelijk goed omschreven zijn.
Maar uiteraard heb ik een probleem, dat ik dan gepost(kcRogue in "Mijn moederbord is een trut") heb op een plaats die ik het beste dunkte.
De reactie van de mod "Aikeleer" liet dan ook te wensen over.
En als ik dit lees vraag ik me af of je wel weet wat een moderator is. Om een analogie te trekken: GoT is een grote straat vol met cafe's, en de moderators zijn de barmensen. Als jij je in een cafe niet volgens de huisregels gedraagt, tikt de barman je op je vingers. Als jij andere bezoekers lastig gaat vallen en hun tijd verspillen, wordt je uit de tent gekieperd. Net zo krijg je op GoT een slotje als je je niet aan de huisregels van het forum als geheel (gebruik helder en duidelijk Nederlands, en niet crossposten, geen vulgair taalgebruik in je topictitel) houdt of als je je niet aan de lokale huisregels van het subforum houdt. Maar evenals bij het cafe houdt niets je tegen om de volgende ochtend ontnuchterd de huisregels wel even door te nemen en je diezelfde avond wel correct te gedragen.

Een slotje stelt niet zoveel voor, iedereen misdraagt zich wel eens in het cafe ( ;) ). Pas als je iedere avond door de portiers verwijderd wordt loop je het risico op een straatverbod ;) Mocht je het met het slotje niet eens zijn, spreek dan even persoonlijk de barmensen erop aan om verdere tekst en uitleg te verschaffen, en waarschijnlijk komen jullie er best uit. Oftewel: mail eens met Aikeleer ;)
Niet alleen begon hij te zeuren over mijn taalgebruik en opbouw van mijn post, dat best wel verstaanbaar en DUIDELIJK was - hij sloot mijn post ook af, waardoor het onmogelijk was voor (zowel ik als) andere WEL helpende gebruikers om te reageren op mijn post.
Zeuren is ons werk :) Maar serieus: beschouw het niets als zeuren. Door ons (harde) werk is dit forum geworden wat het nu is: de grootste Nederlandse online community met een enorme hoeveelheid kennis verstopt in z'n frequente bezoekers. Een van de consequenties is dat we eisen dat je respect hebt voor die frequente bezoekers, door geen onnodige tijd van hun te verspillen met onbegrijpelijke of half-afgemaakte topics. Jij bent degene die hulp wilt, zorg er dan voor dat zij het willen geven. En als de moderators inschatten dat jij meer mensen irriteert dan dat er behulpzaam zullen willen zijn, gaat je topic op slot. Tja :)
Als je als mod nog niet eens het gezond verstand hebt om de post te MOVEN naar de aangewezen plaats
En flamen hoeft er niet bij hoor, als je de barman in het cafe gaat uitschelden loop je heel snel kans op je straatverbod ;)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.