laders e.d opbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb zo zoetjes an behoorlijk wat acculaders en kabeltjes voor bijvoorbeeld, telefoon, iPod, digicam enz. enz. Nu liggen die dingen altijd verspreid over mijn hele kamer en kan ik nooit de kabel / acculader vinden die ik nodig heb. Hebben jullie een bepaald systeem voor dat soort meuk ? Ik heb ze ook al eens allemaal in 1 bak gelegt maar dan wordt het weer 1 warboel van bedrading waar ik ook geen zin in heb. Ik vraag me af of 1 van jullie hier een goed oplossing voor heeft.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:43

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik rol het snoer altijd om de adapter zelf heen en dan allemaal in een la. Nadeel: oprollen na gebruik en afrollen voor gebruik. Voordeel: compact en makkelijk de juiste adapter uit de la te halen.
Je zou ook eventueel ergens per adapter 2 spijkers in de muur kunnen slaan en daar het snoer omheen kunnen winden. Moet je daar wel de ruimte voor hebben natuurlijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik denk dat dit probleem bij zo ongeveer iedere tweaker speelt. Bij elk [vul hier een willekeurig (portable of PC-connected) apparaat in] krijg je weer zo'n adapter/lader.
Elke heeft weer zijn eigen spanning, amperage, verloopstekker (met +/- polariteit).
Hier heeft de industrie duidelijk een grote kans laten liggen op het gebied van standaardisatie. Hoeveel eenvoudiger zou het zijn als je in je huis gewoon naast het 230V net bijvoorbeeld een 12V netwerk zou hebben liggen, gewoon je apparaten overal inpluggen met een standaard snoertje om het te voeden/op te laden.
Voor wat betreft oplaadbare portables kies ik zoveel mogelijk voor een voeding dmv standaard AA/AAA NiMH accu's: Zaklampen/ Digicam/ MP3speler/ GPS/ politiescanner enz.

• Bertuss
Tja brein dat oprollen vindt ik niet zo super ik ben dan altijd bang voor kabelbreuk

En Henk >>> Ik ben het met je eens maar ja het is nou eenmaal niet zo ... dus moet ik oplossing vinden voor al die laders.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
idd kabelbreuken komen bij mij ook nogaleens voor met alle soldeergevolgen van dien (verbrand vlees, kortsluiting enzo >:) )

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Je kan ze nartuurlijk ook gewoon op een plank leggen, met een sleuf, zodat de kabel naar beneden hangt. Tis maar een idee...

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:07

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky rolt ze ook altijd op, daarna netjes in de la leggen :)

M'n telefoonlader heeft gelukkig een bureaulader waar ik m'n foontje altijd inzet, da's wel relaxed :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Wacky op 06-08-2004 15:03 ]

Nu ook met Flickr account

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik wil altijd nog een keer een kast aanpassen met een flinke rij stopcontacten, plek voor de appraten als ze opgeladen worden en een opbergmogelijkheid voor de te lange snoertjes. Dan blijven de adapters gewoon ingeplugged, en je weet ook altijd waar je gadgets zijn :)

Zoef

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh ... koop zo'n schoenendoos bij de hema.. in wit, zwart of rood. Zijn er ook in verschillende maten. Heb ik gedaan.. toch wel handig. Ben de tel kwijt bij 10. Wel plakkertjes opplakken. Heb nu 2 opladers met dezelfde pinnetjes.. maar andere voltages> oppassen!

• Bertuss
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 15:00:
Je kan ze nartuurlijk ook gewoon op een plank leggen, met een sleuf, zodat de kabel naar beneden hangt. Tis maar een idee...
Opzich helemaal niet zo'n gek idee, maarja waar laat ik die plank :) .... maar je hebt me iig op een idee gebracht !
Pagina: 1