Flashen van DVDRW in externe (USB2.0) behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb een NEC 2510 brander in een externe behuizing zitten. De drive kent iedereen wel en hij zit in de volgende behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://download.qtec.info/_images/products/large/13280.jpg

756C USB 2.0 CD/RW Case 5.25" Alu
Key features:
- External USB 2.0 interface for 5.25" IDE devices
- Useful for hard disk, CD-ROM, CD-RW, DVD player and DVD R/RW
- Solid metal housing for demanding users
- Drivers for Windows 98, ME, 2000 and XP
- Also support for MacOS 8.6, 9.0 and 10.0
- Built-in cooler for long life performance
- Power and data indicators
- Item number: 13280

Zoals bij elke DVD fikker wordt er ook bij deze fikker nogal eens een nieuwe (officieel en niet officieel) firmware uitgebracht waardoor er nieuwe media ondersteund worden en de brandkwaliteit omhoog gaat. Dus ook ik zal wel eens aan de nieuwe firmware willen :)

Nu zijn firmware updates nogal riskant, want als het misgaat is je drive vaak naar de kl0te :( Omdat mijn drive dus in een externe behuizing zit en niet direct aangestuurd wordt, maar via de USB dus, ben ik extra huiverig om eraan te beginnen. Ik heb een notebook, dus het is geen optie dat ik hem even in mijn kast hang om het te doen.

Mijn vraag is nu dus, of er mensen zijn die ervaring hebben met het flasn van eeb DVDRW via een externe behuizing. Is dat gelukt en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het flashen van zo'n ding is niet meer of niet minder riskant dan een gewone drive.

Mocht je het helemaal verprutsen, kan kan je hem zeer waarschijnlijk gewoon uit de behuizing halen en aan je PC hangen (en repareren).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Volgens mij gaat dat niet lukken Bas ,het flashprog vraagt nl welke ide poort gebruikt wordt, en ook nog master/slave.

Wat moet je dan ingeven???

Ook zegt TS duidelijk dat flashen in zijn gewone pc niet kan, die heeft hij dus hoogstwaarschijnlijk niet.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 14:32
Kan je de drive dan niet bij een vriend/kennis in de kast aan een ide-kabel hangen en dan even flashen?

• Oscar Mopperkont
MEGATRON schreef op 07 augustus 2004 @ 00:19:
Kan je de drive dan niet bij een vriend/kennis in de kast aan een ide-kabel hangen en dan even flashen?
Dat zou mijn laatste optie zijn ja. Maakt het eventueel nog uit wat voor pc het is? Kan het namelijk bij mijn vriendin doen maar dat is mijn oude compu met een ABIT LX-6 mobo en nog een celeron 466. Zou de IDE controller er te oud voor kunnen zijn?

Maar mijn voorkeur gaat wel nog steeds uit naar (veilig) flashen via USB, daar er best wel vaak firmwares uitkomen voor de NEC's.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 20:57

w0w

Maar mijn voorkeur gaat wel nog steeds uit naar (veilig) flashen via USB, daar er best wel vaak firmwares uitkomen voor de NEC's.
Zolang NEC geen officieel progje op hun website zet om via USB te flashen, is het imo nooit veilig. Het beste is echt gewoon in een pc zetten, en het maakt volgens mij niets uit hoe oud de pc is, zolang hij de dvd-writer maar herkent in het bios.

• Oscar Mopperkont
ff nog een schopje :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Toch zou ik in overweging nemen wat MEGATRON heeft gezegt.

Maakt in principe niks uit waar je hem in stopt. (heb laatsts een dvd-drive (lite-on) en een combodrive (NU) geflasht in een pentium 133) Het blijft toch de hoofdzaak dat je hem liever in dos-mode flasht waardoor bijna niets fout kan gaan.

• Oscar Mopperkont
Ok het is een oud topic van me, maar misschien is er inmiddels iemand die weet hoe het kan.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 23:44

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je het veilig wilt doen is ( en blijft volgens mij ) de manier van MEGATRON de enig juiste....

B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Oscar Mopperkont
Misschien was daar inmiddels verandering in gekomen ;)

Daar je de drive ook prima voor branden kunt aansturen via de USB, moet dat neem ik aan voor flashen in principe ook gelden. Maar dan moet de tool er wel zijn. Daar steeds meer mensen gebruik maken van een externe fikker, notebooks zijn populair ;), d8 ik dat er nu misschien wel een "veilige" tool was.
Pagina: 1