Ik heb een NEC 2510 brander in een externe behuizing zitten. De drive kent iedereen wel en hij zit in de volgende behuizing:

756C USB 2.0 CD/RW Case 5.25" Alu
Key features:
- External USB 2.0 interface for 5.25" IDE devices
- Useful for hard disk, CD-ROM, CD-RW, DVD player and DVD R/RW
- Solid metal housing for demanding users
- Drivers for Windows 98, ME, 2000 and XP
- Also support for MacOS 8.6, 9.0 and 10.0
- Built-in cooler for long life performance
- Power and data indicators
- Item number: 13280
Zoals bij elke DVD fikker wordt er ook bij deze fikker nogal eens een nieuwe (officieel en niet officieel) firmware uitgebracht waardoor er nieuwe media ondersteund worden en de brandkwaliteit omhoog gaat. Dus ook ik zal wel eens aan de nieuwe firmware willen
Nu zijn firmware updates nogal riskant, want als het misgaat is je drive vaak naar de kl0te
Omdat mijn drive dus in een externe behuizing zit en niet direct aangestuurd wordt, maar via de USB dus, ben ik extra huiverig om eraan te beginnen. Ik heb een notebook, dus het is geen optie dat ik hem even in mijn kast hang om het te doen.
Mijn vraag is nu dus, of er mensen zijn die ervaring hebben met het flasn van eeb DVDRW via een externe behuizing. Is dat gelukt en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

756C USB 2.0 CD/RW Case 5.25" Alu
Key features:
- External USB 2.0 interface for 5.25" IDE devices
- Useful for hard disk, CD-ROM, CD-RW, DVD player and DVD R/RW
- Solid metal housing for demanding users
- Drivers for Windows 98, ME, 2000 and XP
- Also support for MacOS 8.6, 9.0 and 10.0
- Built-in cooler for long life performance
- Power and data indicators
- Item number: 13280
Zoals bij elke DVD fikker wordt er ook bij deze fikker nogal eens een nieuwe (officieel en niet officieel) firmware uitgebracht waardoor er nieuwe media ondersteund worden en de brandkwaliteit omhoog gaat. Dus ook ik zal wel eens aan de nieuwe firmware willen
Nu zijn firmware updates nogal riskant, want als het misgaat is je drive vaak naar de kl0te
Mijn vraag is nu dus, of er mensen zijn die ervaring hebben met het flasn van eeb DVDRW via een externe behuizing. Is dat gelukt en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?