Onlangs heb ik mij verdiept in de wereld van de flash mp3 spelers. Het leek mij wel interessant om iets dergelijks aan te schaffen. Daarom heb ik een lijstje met eisen op een rijtje gezet:
- goede geluidskwaliteit
- lange speelduur
- het liefst met verwisselbare batterij, maar accu is niet echt een bezwaar
- ogg ondersteuning
- 256 MB ruimte
Vooral ogg ondersteuning schijnt nogal een probleem te zijn. Om eerlijk te zijn heb ik maar twee spelers gevonden die aan mijn eisen kunnen voldoen, te weten:
- iRiver iFP 890
- iRiver iFP 790
Beide apparaten hebben dezelfde hardware, alleen een ander uiterlijk.
In reviews wordt echter melding gemaakt van achtergrond ruis van deze spelers. Op deze site (onderaan) is een sample daarvan te vinden.
Als deze mp3 speler werkelijk zo klinkt, vind ik het persoonlijk niet de moeite om zoiets aan te schaffen. Dan kan ik net zo goed mijn tig jaar oude walkman met dolby B meenemen.
Mijn vraag: heeft iemand ervaringen met deze apparaten? Is de genoemde ruis werkelijk zo erg? Zijn er eventueel alternatieven, die ook aan mijn eisen voldoen?
- goede geluidskwaliteit
- lange speelduur
- het liefst met verwisselbare batterij, maar accu is niet echt een bezwaar
- ogg ondersteuning
- 256 MB ruimte
Vooral ogg ondersteuning schijnt nogal een probleem te zijn. Om eerlijk te zijn heb ik maar twee spelers gevonden die aan mijn eisen kunnen voldoen, te weten:
- iRiver iFP 890
- iRiver iFP 790
Beide apparaten hebben dezelfde hardware, alleen een ander uiterlijk.
In reviews wordt echter melding gemaakt van achtergrond ruis van deze spelers. Op deze site (onderaan) is een sample daarvan te vinden.
Als deze mp3 speler werkelijk zo klinkt, vind ik het persoonlijk niet de moeite om zoiets aan te schaffen. Dan kan ik net zo goed mijn tig jaar oude walkman met dolby B meenemen.
Mijn vraag: heeft iemand ervaringen met deze apparaten? Is de genoemde ruis werkelijk zo erg? Zijn er eventueel alternatieven, die ook aan mijn eisen voldoen?