Toon posts:

"HD Disk Failure" - Schijf wel benaderbaar in Windows?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de één op de andere dag geeft mijn computer de melding "primairy master disk failure" Nu dacht ik direct dat de schijf defect was, maar zodra ik deze "secundaire" aansluit en boot vanaf een andere HD kan ik alle gegevens wel benaderen.

De bios geeft dan (logisch) de fout "primaire slave disk failure".

Waar kan dit zitten? Ik draai WinXP en heb "fixboot" uitgevoerd. Is dit een hardware matige fout of zou het een virus kunnen zijn. (Had een recente virusscanner geinstalleerd).

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid Windows start dus niet meer vanaf deze schijf.
(sorry voor de quote...)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 11:17 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Lijkt op een stervende schijf ;)

Doe een drive fitness test van je schijffabrikant en backup alvast de data van die schijf

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Wellicht een Smart Melding dat hij aan het einde van zijn leven zit, om je optijd te waarschuwen. Backuppen en RMAen.

Je kan ook het tooltje van de fabrikant eroverheen halen, dan weet je heel presies wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de Quick Test uitgevoerd, deze vind echter geen fouten! Maar het kan niet iets van een "Boot Sector Virus" zijn? Heb zojuist recente virusscanner laten scannen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:15:
Van de één op de andere dag geeft mijn computer de melding "primairy master disk failure" Nu dacht ik direct dat de schijf defect was, maar zodra ik deze "secundaire" aansluit en boot vanaf een andere HD kan ik alle gegevens wel benaderen.
Wees blij dat je de schijf nog kunt benaderen, kun je de data nog backuppen. Verder moet je natuurlijk wel de extended test draaien als je meer zekerheid wil.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt...ben blij dat de schijf nog benaderbaar is. Maar vind het zo vreemd dat hij geen ander geluid maakt en verder pefect werkt. (Geen getik, gestotter). Laat de schijf er gewoon even naast draaien...misschien blijft ie het volhouden! :-)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 16:45
had laatst hetzelfde met mijn maxtor, van de een op de andere dag niet meer benaderbaar. Op niet op de andere IDE poort.
Recovery progz konden ook nix omdat het bios simpelweg al een error gaf voor het opstarten van windows.

Tool van maxtor gaf ook meteen een error code, drive is nu trug naar de winkel.
Als ik dus jou was zou ik ff checken of je nog garantie hebt (kan van online mbv serienummer) en hem proberen te ruilen.
Pagina: 1