Toon posts:

DNS en Printserver op trage PC. OS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag mijn thuisnetwerk inrichten met een DNS server die tevens fungeert als printserver.
Het probleem is echter de specs van de machine.

Pentium 100
16MB Ram

Welk OS en software dien ik te installere om deze als DNS server te laten draaien en hij zou tevens als printserver moeten fungeren voor een parallel aangesloten HP Deskjet 895Cxi.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik zou linux proberen, bijv (slackware.com) of windows 98 met een simpele dns server en printer sharing aan.

Maar die 16 mb ram is natuurlijk wel min. voor een os.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Win98 zou wel kunnen, maar ik zou je toch aanraden om wat extra EDO mem erin te zetten, liefst toch wel 32 erbij wil het een beetje soepel werken. EDO zie je nu best vaak voorbij komen in vraag en aanbod op de frontpage

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar windows....
Ik wil die DNS server remote kunne configurere en met Win98 zie ik dat niet direct gebeure.
VNC zou pokketraag vooruit gaan niet? :?

En als we dan praten over linux, welke distributie?
Suse 9.1 ofzo ga ik al niet moeten proberen op dat ding :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 11:07 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Freesco gaat perfect lopen op die machine. Nog geen HDD nodig ook :)

En simpel remote te beheren; webbased of telnet :)

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 06-08-2004 11:08 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
The_Eagle schreef op 06 augustus 2004 @ 11:07:
Freesco gaat perfect lopen op die machine. Nog geen HDD nodig ook :)

En simpel remote te beheren; webbased of telnet :)
* leon1e heeft heel lang niks met Freesco gedaan, maar gaat dat een beetje werken met die printer denk je?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een zeer kale Debian installatie zou moeten lukken. Weet zo ff niet of die 16MB voldoende is voor installatie ... Heb hier wel een DNS, Printserver en FTP bakje staan met Debian. Machine is nog trager maar heeft wel meer geheugen (32MB ofzo)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op freesco.org staat

a dns server
a print server (requires TCP/IP printing client software)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Denk wel dat zeker die printer goed gaat werken.

Hoewel een HD dan wel plezieriger is dan vanaf floppy draaien.

Gebruik hier Freesco ook nog steeds als printserver ;)

edit : check http://dingetje.homeip.net/howto/Printing/Win2K/index.htm

duurt ff voordat pagina binnen is. zijn vrouw heeft torrent ontdekt las ik ;)

[ Voor 32% gewijzigd door aZuL2001 op 06-08-2004 11:37 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

limoentje schreef op 06 augustus 2004 @ 11:12:
Een zeer kale Debian installatie zou moeten lukken. Weet zo ff niet of die 16MB voldoende is voor installatie ... Heb hier wel een DNS, Printserver en FTP bakje staan met Debian. Machine is nog trager maar heeft wel meer geheugen (32MB ofzo)
slackware kan in theorie installeren met 4mb :P althans 8.1 is de laatste versie waarmee ik dat ooit gedaan had :P

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:51

Oceria

I've been in between....

Freesco laadt zichzelf geheel in het RAM zodra dat mogelijk is, dus je zou zelfs de flop eruit kunnen halen zodra je het systeem gestart hebt.
Allen kan freesco nog niet omgaan met pptp, dus als je zo'n ouwe speedtouch home modem hebt van kpn, dan moet je die wel tweaken naar de pro versie.
De nieuwe 510 series zijn al als nat modem ingericht en kunnen gemakkelijk naar spoofing worden omgezet (staat op de config CD).

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
http://www.freebsd.org kan iig ook.
maar probeer eerst misschien maar zo'n minimal OS zoals http://www.freesco.org/?L=overview

[ Voor 10% gewijzigd door arikkert op 06-08-2004 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die DNS heeft GEEN internetaansluiting :)
Is voor intern netwerk.

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
Bij de Koninklijke Bibliotheek heb ik in 1994 een secondary DNS gedraaid op een 386 kloon, met 8Mb RAM en 20Mb disk. Print server niet.

Je kunt het beste een eigen kernel compileren, waaruit allerlei support die niet nodig is, gesloopt is.

We hebben ook geen XWindows gedraaid op die machine. Is bovendien voor een specifieke doel niet nodig.

Ik zou geen W98 aanbevelen, omdat je dan met een waslijst security issues blijft zitten. En als die DNS server van buiten bereikbaar is, is dat wel degelijk een probleem.
Pagina: 1