Toon posts:

[win2k + ssl] certsrv niet aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 servers met win2k. Op de ene kan ik wel een "submit a Certificate Request" uitvoeren (dit volgens kb van ms), op de andere niet.
Kijk ik via IIS dan zie ik op de werkende server wel een map certsrv (c:\winnt\system32\certsrv) staan, op de andere niet.
Kijk ik met de verkenner dan is die map wel fysiek aanwezig.

Weet iemand wat er fout kan zijn gegaan en een hint geven hoe dit te herstellen?????

Verwijderd

je hebt een domain met 1 CA server? of zijn het standalone machines, waar op 1 een CA geinstalled is?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk wilt doen.

Wil je certificaten uitgeven op beide machines?
Dus TWEE Sub-CA's onder een Root CA?
Of
TWEE Root CA's? (niet aan te raden)
Of
heb je 1 Root CA en wil je op twee machines de WebPages om certificaten uit te geven draaien?

Meestal is er 1 CA en minstens 1 website om de certificaten uit te geven. Soms worden er meerdere websites ingericht maar bijna altijd onder 1 (root) CA.

En nog wat vragen
- staat alles in een domain?
- is de CA een enterprise (Sub) CA?
- Wat voor ceritifcaten wil je uitgeven
- Heb je AutoEnrollment aanstaan voor de Domian controlers
- Heb je AutoEnrollment aanstaan voor de computers

[ Voor 23% gewijzigd door bolke op 06-08-2004 13:58 ]

http://www.hroling.nl

Verwijderd

hij probeert gewoon direct in iis het request te versturen en heeft op 1 van de 2 machine blijkbaar een CA geinstalleerd (overigens niet aan te raden als je een webserver inricht om de CA ook op die server te laten draaien)

Verwijderd

Topicstarter
Ik het 2 systemen, een lokale bakkie en een bij een hosting-boer. Op het locale bakkie kan ik wel certificaten aanmaken en uitgeven.
Op de internetbak heb ik ook CA staan. Het certificaat kan ik wel aanmaken.
Alleen het submitten zoals beschreven in 290625 lukt niet. De map is wel fysiek aanwezig, maar ik zie hem niet staan bij IIS.
Ook de default web site, zoals die lokaal staat staat, is niet op de internetbak aanwezig. Is zeker in het verleden door een of andere persoon gewist?????

Laat is het nu anders stellen: is het mogelijk om de default web site weer te herstellen??? Zo ja dan kan ik proberen om CA opnieuw te installeren en alles opnieuw te testen.
LET WEL: IIS wissen en opnieuw is voor mij geen optie, herstellen we.

Verwijderd

laat die CA gewoon zitten op je server...

maak een certreq.txt file en vraag bij je andere CA een certificate aan... je CA is toch niet trusted...
Pagina: 1