Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Pioneer Car speaker hoe aansluiten? +/- aanduiding ontbreekt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren 2 pioneer TS-G1348 carspeakers gekocht.
Nu wilde ik deze gaan aansluiten, maar de + aanduiding ontbreekt op/bij de aansluitstrips.

Wel heb ik 2 verschillende faston aansluitingen,
1x breed
1x smal

Is daaruit nog op te maken wat + en - is?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 13:40

André

Analytics dude

Maakt dat uit dan? Als je de draden bij beide speakers maar gelijk aansluit :)

• Rudi_K
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 13:58
De breede dat is de plus

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, dan heb ik ze op goed geluk goed aangesloten ;)

Verwijderd

Plus is min maakt niets uit zolang je ze maar niet in tegen fase zet.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Even een half offtopic vraagje plaatsen, kwestie van geen 2de topic te starten :

Zijn de aansluitingen van RadioCdspelers in de auto quasi altijd hetzelfde? In mijn nieuwe tweedehands wagen zit namelijk zo één grote bruine blok als aansluiting, en nu wil ik dus online een Radiocdspeler kopen, maar ik zou eerst eens willen weten of dat die dingen zouden passen.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 16:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

TomSwinnen schreef op 06 augustus 2004 @ 19:33:
Even een half offtopic vraagje plaatsen, kwestie van geen 2de topic te starten :

Zijn de aansluitingen van RadioCdspelers in de auto quasi altijd hetzelfde? In mijn nieuwe tweedehands wagen zit namelijk zo één grote bruine blok als aansluiting, en nu wil ik dus online een Radiocdspeler kopen, maar ik zou eerst eens willen weten of dat die dingen zouden passen.
Ja, die zijn normaalgesproken allemaal het zelfde. Een enkele keer wil een wagenfabrikant nog wel eens speciale aansluitingen er in zetten (meestal als er ook een navigatiesysteem in de auto kan), maar daar zijn verloopstekkertjes voor te krijgen. De radio's die op internet aangeboden worden, of die je bij de plaatselike autospeciaalzaak koopt hebben wel allemaal de zelfde aansluiting.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

E-Vix schreef op 06 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

Ja, die zijn normaalgesproken allemaal het zelfde. Een enkele keer wil een wagenfabrikant nog wel eens speciale aansluitingen er in zetten (meestal als er ook een navigatiesysteem in de auto kan), maar daar zijn verloopstekkertjes voor te krijgen. De radio's die op internet aangeboden worden, of die je bij de plaatselike autospeciaalzaak koopt hebben wel allemaal de zelfde aansluiting.
Soms zijn er toch echt wel kleine verschillen. Zo had ik in mijn Peugeot 206 een Philips radio die ik vervangen heb voor een Pioneer. Nu was bij de Pioneer de 12 Volt lijn en die via het contact loopt en de permanente 12 Volts lijn omgedraaid in verhouding met die Philips radio. Het was snel genoeg op te lossen doordat alle draaden aan de Pioneer radio afzonderlijke stekkers bevatten dus heb ik de draden gewoon omgewisseld.

Het schijnt zo te zijn dat de vorm van de stekkers allemaal gelijk zijn en de eene stekker bevat de aansluiting voor de voeding en de andere stekker bevat de aansluitingen voor de boxen. Maar hoe de apparte stekkers bedraad zijn kan weldegelijk verschillen. daarvoor kun je dan bij Halfords of Automat een verloop kabeltje kopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

als ik het echt niet weet gebruik ik meestal een knoopcelletje om te kijken welke kant hij uitslaat.. ik weet - niet lang doen - maar het kan echt geen kwaad.

(in luidspreker geval dan - met versterkers werkt dit gegarandeerd niet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door powerflux op 06-08-2004 19:53 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Thx for the help guys :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1