Toon posts:

Edimax WLAN Card zorgt dat pc niet aan wil...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi mensen,

Zoals de titel zegt: ik heb een MINI-ITX mobo`tje, voor in de auto heh,.. tof ding werkt perfect, is geheel geinstalleerd ook nu, alleen zogauw als ik de Edimax Wireless Card W11 (o.i.d) erin steek wil hij niet eens meer aan. Gewoon geheel nie, geen fans, geen hd`s, voeding begint niet te lopen, he-le-maal niks. Byzonder vreemd, zogauw als je dat ding er uit trekt, en even de ATX kabel van je mobo af trekt, en opnieuw plugd doetie het weer...

Iemand ervaring met dit soort spookverschijnselen ?

Alvast bedankt,
Rob

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:45

-ET-

Phone Home

Heb ik ook gehad in mijn server met een Asus WL-138 WLan kaartje. Bij mij was de oplossing om het kaartje in een andere PCI slot te doen. Wat de precieze oorzaak nu geweest is weet ik niet. Denk combinatie kaartje/PCI slot

Verwijderd

Topicstarter
Kon ik dat maar, ik heb helaas maar 1 pci slot...

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 18:26
Ik denk dat je voeding te zwak is. Die WLan kaarten vreten watts...

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... nou dat lijkt mij niet!

Ik ben die carpc op`t moment nog aant installeren, en hij hang nu nog aan een gewone atx voeding 300 watt....

Dus wel vermogen genoeg. Wel goeie suggestie trouwens...

Verwijderd

Blijft een beetje lastig om te bepalen of de voeding het wel of niet trekt. Wat zijn je verdere systeemspecs? En wat doet je WLAN in een ander systeem? Wat heb je allemaal geprobeerd? Waar heb je allemaal naar gezocht om het probleem op te lossen? Veel vragen die door jou nog niet beantwoord zijn. Hoe kunnen wij jouw vraag dan beantwoorden? Tweakers weten veel, maar hebben geen glazen bol.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op heel internet (google etc..) word niet gerept over mijn probleem. Uberhaupt zie ik niets over pci kaarten die ervoor zorgen dat je mobo niet aan wil. Systeem specs staan bovenaan gedeeltelijk, tit een EPIA Mini-itx, 512 mb geheugen, aan een gewone atx voeding. Kaartje is Edimax W11 nogwat, waarover ik overigens geen enkel probleem kan vinden op t internet. weet nog niet oftie het doet in een ander systeem, dat ga ik vanmiddag proberen....

edit:

er zit verder niks op, op zo`n mini-itx zit maar 1 pci poort, verder alles onboard... dus tlijkt me dat een gewone 300 watt 220 kastvoeding, een moederbordje die gemaakt is voor autospanning wel kan trekken

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 12:31 ]

Verwijderd

Nog maar een keer proberen dan:
Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:29:
En wat doet je WLAN in een ander systeem? Wat heb je allemaal geprobeerd? ...
Als de WLAN niet goed is, kun je dat alleen maar testen op een ander systeem. Je kan ook een andere PCI-kaart in je systeem stoppen om te kijken of het dan wel werkt. Wat voor een CPU zit er op? Wat zijn je voltages? Wat is de PCI-standaard van het bord? Komt die overeen met de PCI-standaard van je WLAN? Welke IRQ's zijn zonder kaart in gebruik? Welk IRQ gebruikt je WLAN in een ander systeem? Hoe staat je BIOS m.b.t. PnP-OS? Moet ik doorgaan? Hopelijk snap je nu wel dat we (ik) graag wat meer info heb.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2004 14:45 ]

Pagina: 1