Maximale AGP-bus overclock tolerantie 6800GT

Pagina: 1
Acties:

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-01 12:56
Ik heb nog een Iwill MPX2 plank waar ik 2 Barton's op ga draaien. FSB is key in goede performance voor deze dual setup. De Iwill schijnt 166mhz fsb en meer aan te kunnen maar heeft geen AGP/PCI lock. Dus alle AGP en PCI devices moeten dan een 25% hogere bus accepteren (resp. 83,33 en 41,66mhz). M'n huidige ATI Sapphire 9800SE is nu de beperkende factor om meer dan 12,5% te overclocken; maximale fsb: 150mhz, AGP: 75mhz. Wil upgraden naar een 6800GT maar enkel als deze wel 83mhz tolereerd. Iemand ervaring met AGP overclocking de 6800GT of ULTRA?

Tenzij er iemand met een brilliante ingeving komt dat ook de ATI X800 nu 83mhz slikt, mijn hoop op ATI is wat dit betreft op.

Verwijderd

De exacte grens is helemaal afhankelijk van de goede filtering/voeding van/door je moederbord en powersupply icm overige limiterende factoren zoals AGP signaling-levels/-timings etc. ;)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
AGP kon maximaal tot 90mhz aan en PCI tot 40 mhz. Verder daarboven is het uitermate slecht voor je hardware. Maar je kaarten moeten wel zo'n hoge bus aankunnen.

dikzak

• Database freak
Maar je kaarten moeten wel zo'n hoge bus aankunnen

Ja en dat is nu juist de vraag welke? :)

• Database freak
Anyone :| ?

[ Voor 10% gewijzigd door Database freak op 10-08-2004 00:52 ]

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Ik heb zelf een half jaartje terug ook op enkele MXP2 bakkies gedraaid
(een default, de andere @ 166+ FSB).
Het probleem waar ik tegenaan liep is dat de ene grafische kaart de andere niet is Het heeft me uiteindelijk 3 kaarten gekost voordat ik eentje had gevonden die op die clock wilde starten. (geen probleem voor mij, want de overige kaarten gingen gewoon me andere systemen in). Hoe dat zit met de 6800 kan ik je niet echt vertellen, ik kan je alleen afraden om het te proberen, het levert je in totaal namelijk niet veel performance winst op (wie weet zelfs problemen), waardoor ikzelf teruggegaan ben naar 145FSB vanwege een lading extra warmteontwikkeling.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Kun je niet achterhalen wat je dividers zijn? Ik had zelf bv een asrock k7sxe zonder agp lock, die liep 166, en alles daarboven was stress voor je bus. Zette je em echter boven de 190 (geloof ik) dan stonden de dividers weer goed en liep ie weer op 33/66. Dat resulteerde uiteindelijk in een 166mHz barton die op 215 liep :)

Zonder verdere consequenties voor m'n overige apparatuur. :)

• Database freak
Maximale divider is 4! Dit is het hardware matige maximum in de MPX760 chipset, zelfs biosmods van enthusiaste dual-tweakers hebben hier niets anders aan kunnen veranderen. Als je ziet wat een impact de hogere fsb van de Athlon 3200+ (2,2Ghz) tov de 3000+ (2,17Ghz) is dan is voor een dual processor systeem waar twee processoren gebruik moeten maken van die ene geheugen bus helemaal cruciaal. Er is wat dat betreft geen andere optie dan een video-kaart te vinden die dit aan kan.

@ Delta2 : welke kaart had je uiteindelijk succes me en welke voldeden niet (merk chipset)?
Pagina: 1